מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהאוי לא ! סטיגמה !!!!

אוי לא ! סטיגמה !!!!

16/12/19 6:59
0 תגובות

זה פשוט מרחף באוויר וחודר אליך ואל התודעה שלך ומשפיע עליך ועל הדימוי העצמי והחברתי שלך, כל אותם פרסומות של "בעל הבית השתגע! בעל הבית נפל על הראש!", כל אותם בדיחות על 2 משוגעים שברחו מבית המשוגעים וזה ששאל אם הוא יכול להיות באמצע, כל אותם מקרי מוות מצערים כשקראת עליהם בעיתון כשהתקשורת מדגישה שמדובר בחולה נפש או שהוא נשלח לבדיקות פסיכיאטריות. וזה מצער, כי ברוב המקרים זה האמת סתם שטויות.

האמת? לא היה לי כלל מה זה משוגעים ומה זה סכיזופרנים לפני הפסיכוזה הראשונה שלי וגם אחריה עוד הייתי טבול בסטיגמות ובערות של חוסר ידיעה. לא ידעתי למשל שיכול להיות דבר כמו שיגעון חיובי, לא ידעתי שיש בכלל כמה שגעונות, לא ידעתי מה זה הקולות האלה שבעצם מדברים עליהם כל הזמן, לא ידעתי איך משוגע באמת, איך הוא חושב, איך הוא מרגיש, על מה הוא חולם, מה מפחיד אותו, לא ידעתי מה זה המשוגע וצוות בית החולים והמערכת ולא ידעתי המון דברים שאני יודע עכשיו. ועכשיו אני דווקא מחבב סכיזופרנים ואולי זאת גם הכללה שזה לא סטיגמה/תיוג אבל זה גם עיוות מחשבתני נפוץ. אבל בהתחלה...... פשוט לא רציתי שום קשר עם כל הנושא הזה אחרי האישפוז הראשון ולא הייתי מוכן בכלל להודות שאני שייך לקבוצה הזאת או שאני סכיזופרן וגם אחרי האישפוז השני כשהודיתי בכך, הייתי כל כך שטוף דיעות קדומות וטיפול לקוי שזה גרם לי גם למחשבות לא טובות על הנושא. אבל זה תמיד ישפיע כל אותם רחשים תקשורתיים ששמעת ברקע ושומעים את זה הרבה וזה משפיע בצורה שמעוותת את המציאות. כי גם אם יש אמת בזה, זה עדיין ממש לא מדויק ובטח שלא מתאים לכל מקרה. סטיגמות הם הכללות וכבר אמרנו שהכללות הם כלי נוח אבל כזה שגם מעוות את המציאות ונדיר שכל מקרה מתאים לאותם תבנית פשטנית בעיקר כשמדובר בדברים מורכבים כמו אישיות והתנהגות של בני אדם.

אז תיזהרו, גם אם התקשורת והציבור אומרים שטויות, אתם אל תאמינו, כי סטיגמות זה גם סוג של שיגעון חח.

שיהיה זמן טוב,
צל לילה.

משה35. זה גם בשבילך. אבל אל תגיב עדיין. חכה כמה חודשים ורק אז תגיב על הפוסט הספציפי הזה.
אני אשמח אם אחרים שקוראים את זה אבל יגיבו, אל תחששו, אני לא אוכל אתכם ואין לי מושג מי אתם - אתם אנונימיים אלא אם רשמתם את מספר הטלפון שלכם פה יחד עם שמכם.


תגובות