מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהלובוטומיה (זהירות, מזעזע, כבר לא קיים)

לובוטומיה (זהירות, מזעזע, כבר לא קיים)

19/12/19 7:42
1 תגובות

לובוטומיה, זה כנראה שיא הטיפול הגרוע בחולים פסיכיאטרים (וניסו בימי הביניים עינויים למיניהם ושלשלאות) וזה קרה לפני פחות ממאה שנה, יש עדיין אנשים שעברו את הטיפול הרפואי הזה והם עדיין בחיים, הטיפול לא פתר להם את הבעיה הוא רק הפך אותם טוב... לפגועי מח באופן רציני.

מה זה לובוטומיה?
מויקיפדיה:
"לובוטומיה, הידוע גם כלאוקוטומיה, הוא הליך ניתוחי לצורך טיפול פסיכיאטרי. בניתוח חותכים ומנתקים את הקשר שבין האונות הקדמיות במוח, או הורסים את רקמת המוח הקדמית. ניתוחים אלה גרמו לשינויי אישיות משמעותיים במטופלים ולעיתים אף גרמו לפיגור שכלי. בעבר נעשה שימוש נרחב בניתוח לובוטומיה לצורך טיפול במגוון הפרעות נפשיות כולל סכיזופרניה, דיכאון והפרעות חרדה שונות. מאז שהתחילו להשתמש בתרופות אנטיפסיכוטיות, כגון תורזין, התרופה האנטיפסיכוטית הראשונה, שהוכנסה לשימוש בתחילת שנות ה-50 של המאה ה-20, פחת באופן חד השימוש בלובוטומיה וכמעט הופסק לחלוטין כעבור שנים ספורות."

מזעזע, ויובל נח הררי זה מ"קיצור תולדות האנושות" אמר על לחווט סכיזופרנים מחדש כחזון אוטופי, פשוט נורא מה שעשו לאנשים בטיפולים בכפייה פעם, אני חושב שעם כל הכעס שיש על הכפייה הפסיכיאטרית כיום ועל הטיפול בבתי החולים שהוא לא תמיד נעים, יש בכל זאת התקדמות רצינית בתחום, בטח שביחס למה שהיה בעבר והרצון הוא היום אכן לנסות להיות יותר הומניים בטיפולים. ולמשל הרפורמה האחרונה בנושא הקשירות הפסיכיאטריות זה שינה מאד את כל היחס בבתי החולים ואת האווירה שם. כיום קראתי בכתבה באינטרנט על פסיכיאטר שאומר משהו כמו "כשקושרים חולה זה כישלון שלנו קודם כל", וזה משהו שרק לפני 10 שנים לא היה עולה הדעת שהיה נמצא באיזה כתבה באינטרנט.
גם משחררים היום חולי נפש לקהילה - זה היה עוד צעד ראוי לציון שקרה להבנתי רק ב2002 (נכון ותיקי סכיזופרניה?).
וגם כל האינטרנט והחשיפה של חולים ומשוגעים שחוזרים לעצמם מדברים פתאום על דברים שקרו, כל זה מוביל לשינוי לאט לאט ביחס של אנשים ובראיית אנשים סכיזופרנים כבראש ובראשונה בני אדם שווים בעלי זכויות.

בהצלחה בתהליך הסכיזי, לאן שהוא לא יוביל!
צל לילה.

והנה סתם שיר חמוד שאתם בטח לא מכירים וגילתי לאחרונה, הפעם בלי משמעויות חבויות, הפעם :
https://www.youtube.com/watch?v=9AEoUa0Hlso
(הוא פשוט ברקע עכשיו ביוטיוב ואני חושב איזה שיר חמוד, לא סיבה מספיק טובה?)
(פעם לא היה צריך להסביר, היום כבר חושדים)


תגובות

צל-לילה
19/12/19 7:49

רק רציתי להוסיף עוד נתון: 100 אלף אנשים על פי ויקיפדיה עברו את הניתוח הזה בשנות ה40 וה50 של המאה ה20. אני בטוח שזה לא היה בהכרח בהסכמה או בהסכמה אמיתית.