מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותהשפעת תרופת אנסטרזול

השפעת תרופת אנסטרזול

13/01/20 9:39
6 תגובות

בני בן ה12.5 מזה כ4 חודשים לוקח הורמון גדילה ובנוסף גם כדור אנסטרזול לעיכוב התפתחות גיל עצמות מהיר.

מזה כחודשים מתלונן על כאבים באזור עצם הזנב וכן בעורף. הוא מרבה לעות תנועות לא רצוניות על מנת "לשחרר" את הכאבים.

קראתי בתופעות לוואי שיש כאבי שרירים. האם יתכן וזה הקשר?

במרפאת פיזיוטרפיה היא מרגישה שיש כמו שרירים תפוסים האם זה מסוכן הכדור הזה?????

עשינו צילום עורף וגב תחתון ויצא תקין


תגובות

סימה-לבני
16/01/20 23:19

שלום רב,

 

לאנסטרוזול יש תופעת לוואי ידועה ומדווחת של כאבים בעצמות. ראי בעלון לצרכן כאן

ממידע שלמדתי מ UPTODATE  הפרסומים על הטיפול בשילוב של הורמון גדילה עם אנסטרוזול היו על טיפולים קצרי טווח, ואין מספיק מידע ארוך טווח על תופעות הלוואי של השילוב ולכן הטיפול הוא נסיוני. בהיותו כזה, אני מקווה שהרופאים המטפלים נתנו לכם את כל המידע על השילוב לפני תחילת הטיפול וקבלו את הסכמתכם לניסוי.

במחקר אחד שתקציר שלו תמצאי כאן, יש דיווח על תופעות לוואי, ומוזכר במיוחד שב 45% מהילדים נמצאו שינויים מורפולוגים קלים בעמוד השדרה, מה שיכול להסביר את הכאבים שהבן שלך מדווח עליהם.

בישראל, כמו גם בעולם, האנסטרוזול לא מאושר לשימוש להתוויה שהבן שלך מקבל, ולכן אני מניחה שהוא נמצא במסגרת של ניסוי קליני.

הרופאים המטפלים אמורים להכיר את הספרות הנ"ל, ואמורים להגיב על תופעת הלוואי הידועה של אנסטרוזול שהיא כאבים בעצמות, על פי הפרוטוקול של הניסוי הקליני.

אם הטיפול לא מתבצע במסגרת של ניסוי קליני, אזי כדאי שתשקלו לפנות לקבל דיעה נוספת ממומחה.

לעלון לצרכן של אנסטרוזול שמכיל Anastrozol - הקליקי כאן. בסעיף 4 תמצאי את הכאבים בעצמות כתופעת לוואי ידועה של התרופה.

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

שירהמממממ
17/01/20 8:55

תודה על תשובתך הנרחבת. מעריכה זאת

האם התרופה יכולה לסכן אותו?

במידה ובהוא מסתדר עם הכאבים - האם ניתן להמשיך או ההכאבים מאותתים" שנגרם נזק?

האמדקרינולוג לא אומר הרבה רק "אפשר להפסיק אם את רוצה..." לא משהו מחייב

אודה לעזרתך

סימה-לבני
18/01/20 13:14

שלום רב,

זאת בדיוק הבעיה שבגללה התרופה היא נסיונית ולא מאושרת.

אף אחד לא באמת יודע נזקים לטווח ארוך כי עוד לא היה טווח ארוך בטיפולים האלה. גם השינויים בחוליות, שדווח עליהם במחקר הקודם, לא אומרים לי כלום, אבל בגללם השאירו את התרופה בסטאטוס של תרופה בניסוי. וממתינים.

השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך ואת הבן שלך, עד כמה המצב שלו חמור. והאם אפשר לדחות את הטיפול עד שיצטבר מידע נוסף על השילוב.

אולי יעניין אותך לשמוע, שלפי מחקר שהתפרסם ב 2016, ניתן לתת את השילוב בסוף גיל ההתבגרות, ולתקופה קצרה יותר, (במקום בתחילת גיל ההתבגרות). אולי הרופא יכול לשקול את האפשרות הזאת ולהמתין. 

אני מזמינה אותך לקרוא ולהדפיס את תקציר המחקר שמתפרסם כאן ולדבר עם הרופא המטפל על האפשרות הזאת.

ואם קשה לך לקבל החלטה לבד, בקשי מהרופא שיעזור לך לקבל דיעה שנייה מרופא מומחה אחר. על פי חוק זכויות החולה סעיף 7 אתם זכאים לכך. ראי כאן

אינני צריכה לציין זאת, אבל כאמא, וכאפוטרופוסית על בריאותו של בנך, עליך לעשות כל שביכולתך כדי לוודא שמה שהרופא ממליץ לכם הוא הכי נכון עבור הבן שלך הן מבחינת האפקט החיובי של הטיפול - הארכת הגוף שלו והן מבחינת האפקט השלילי של הטיפול, תופעות הלוואי שלו והשפעות מסוכנות בטווח הארוך. ודיעה שניה של רופא מומחה שכל הנתונים הקלינים עומדים לפניו, יכולה לעזור לך לקבל החלטות חכמות.

שאלה:

האם החתימו אותך על טפסים של ניסוי קליני לפני מתן הטיפול? או לחילופין, האם הטיפול מתבצע תחת טופס 29ג?

אשמח למענה,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

 

שירהמממממ
19/01/20 8:07

תודה על תשובתך הרצינית

עכשיו אני באמת מוטרדת

הרופא לא אמר דבר בנוגע לניסוי ולתופעות לוואי אפשריות , אמר שנותן זאת לילדים שהתחילו הורמון גדילה מאוחר

החתים אותי על טופס 29ג

אך אם היה אומר לי כל זאת יתכן ולא היתי מתחילה טיפול כלל... הבן שלי סובל מכאבים וכשאמרתי לו בטלפון הוא רק ענה תמיד אפשר להפסיק טיפול... אשמח ליצור איתך קשר טלפוני במידה ותוכלי יעזור לי מאוד מאוד

מה אני עושה עכשיו????

סימה-לבני
19/01/20 9:11

הי,

אני חייבת להודות שאני למדתי את הנושא הזה עבורך ומתוך שאלתך, כך שזה לא שאני מומחית גדולה בו, פשוט המידע יותר זמין לי.

מה שאני הייתי עושה כרגע, זה באמת לבקש מהרופא עזרה בקבלת חוות דעת שנייה. (זכותך על פי חוק זכויות החולה)

אם אתם לא מטופלים בשניידר, אז בקשי חוות דעת שנייה מרופאים של שניידר, ואם אתם כן מטופלים בשניידר, אז בקשי חוות דעת שניה משיבא או בית חולים גדול אחר.

כשיהיו לך שתי חוות דעת, יהיה לך קל יותר לקבל החלטות.

המאמר שציינתי בדק ילדים בני 15 , ויש שם נתונים נוספים שאולי את יותר מומחית ממני בהשוואה לנתוני הבן שלך. ראי טבלה מתוך המאמר כאן.

אין ספק שאם הבן שלך סובל מכאבים, יש צורך לעשות חשיבה מקצועית מחדש, ולא להפיל עליך את ההחלטה מבלי שיש לך את כל המידע על האלטרנטיבות ואיך הן מתאימות או לא מתאימות לבן שלך.

בברכה,

סימה

מערכת-כמוני
19/01/20 12:56

שלום שירה,

אנו מזמינים אותך גם להתייעץ בקהילת גדילה, בקישור: