מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניאירוח מומחה בנושא רשלנות רפואית1האם זו רשלנות? זו ההזדמנות שלכם לשאול!

האם זו רשלנות? זו ההזדמנות שלכם לשאול!

מערכת כמוני

מערכת כמוני

מנהל קבוצה
17/02/20 10:24
53 תגובות

מתי טעות של רופא או איש צוות רפואי, הופכת לרשלנות? מתי לא כדאי להגיש תביעה? איך מתנהל תהליך הגשת תביעה?

ביום רביעי ה- 26.2.2020, יתארחו עורכי דין ממשרד כספי סרור ושות׳ ב"כמוני" ויענו כאן בקבוצה על כל שאלותיכם בתחום זה.

מוזמנים כבר עכשיו להשאיר שאלה בתגובות למטה >>>>


האם זו רשלנות? זו ההזדמנות שלכם לשאול!

תגובות

דורית252
23/02/20 11:01

פניתי לאורטופד מפאת כאבים בצוואר וזרמים בגפיים. זה הפנה אותי לועדה לניתוח שדיים שכן טען שחזה גדול עלול לגרום לצוואר תפוס. בדיעבד הסתבר שהיו לי מספר רב של פריצות דיסק ומכיון שלא טופלו בזמן נגרם לי נזק בלתי הפיל החוט ממנו אני סובלת כיום מפגיעה משמעותי בתפקוד ונכות. האם הרופא התרשל כשלא שלח אותי מיד לסיטי / אמ אר אי?

דורית שלום, תודה על הפנייה. כאבי צוואר יכולים לנבוע מסיבות שונות, רובן בנאליות, ולא מצדיקות בהכרח חשד בכיוון נוירולוגי כאפשרות ראשונה. תחושת נימול בגפיים, לעומת זאת, מגבירה את החשד בכיוון נוירולוגי ועשויה להצדיק בדיקת דימות לבחינת אפשרות זו, מנסיוננו בתביעות רבות בנושא זה. איני יודעת מפנייתך מה היה המשך הדברים לאחר הביקור אצל האורטופד - האם ביקש שתחזרי למעקב, או שמא היה זה ביקור בודד, האם היית אצל רופאים נוספים בפרק הזמן שבין הביקור אצלו ועד אבחון המצב, וכדומה. כמובן שככל שהסמפטומים נמשכים ותלונותייך בפני רופא/ים נמשכות, הכשל חד יותר, אך לעיתים גם החמצת החשד בביקור בודד מהווה רשלנות, קרי - סטייה מסטנדרט הרפואי הסביר. על-סמך תיאורך, אני ממליצה לך לפנות לעו"ד מומחה ומיומן בייצוג תובעים ברשלנות רפואית. עו"ד מנוסה בתחום זה יידע לאתר את הרשומה הרפואית, ללמוד אותה, להיוועץ במומחים המתאימים, לייעץ לך לגבי קיומה של עילת תביעה ברשלנות רפואית, ולנהל את התביעה ככל שקיימת עילה. אני מאחלת בריאות והצלחה. עו"ד שירה פרידן, משרד עו"ד כספי סרור ושות'.

שלום רב.. אני מטופלת אונקולוגית, לפני כחודש וחצי הזמנתי שרות בדיקת דם לבית מאחר וזה בצום קשה לי לצאת ולכן מעדיפה בדיקות בבית, בדרך כלל תמיד הכל היה תקין. הפעם הגיע אלי אח ב6וחצי בבוקר אני חצי רדומה אך מאוד שמחה שהגיע מוקדם כיון שחייבת קפה. הוא התחיל להכין את הבדיקה וכבר ראיתי שמשהו לא נראה לי בטוח, הייתי עדיין ישנונית ומה שהיה חשובלי שייעשה את הבדיקה אשתה ואכנס לנוח. האח לא שם כפפות וראיתי שהוציא מבחנות פתאום החליף את ציבען, היתה מבחנה נוספת שנשארה ריקה. בזמם ביצוע הבדיקה העביר רטייה לכאורה עם אלכוהל לחיטוי איזור הדקירה אך בעצם הרטייה חתיכת בד קטנה היתה ייבשה לחלוטין לא הבנתי איזה מין חיטויי זה , הכל מהר לקח את הדם יצא. אחרי הצהריים התקבלו חלק מבדיקות הדם ש6 מתוכן נפסלו עקב בעיית לקיחת הדם ואיחסונה במבחנה. הם פיצו אותי ששלחו יומיים אחרי בדיקות חטזרות חינם, אך בינתיים הדקירה הראשונה הפכה לפצע דלקתי ולאחר 4 ימים גרד נוראי עם פריחה דלקתית לאורך כל היד שמקום הדקירה ממש גדול ומודלק. מייד יצרתי קשר עם רופאת המשפחה בערב צילמתי ושלחתי לה , היא ביקשה לדעת אם ייש לי משפחה לדלקת בבית אמרתי לה מה ייש לי וזה מה שעשיתי התחלתי במשחה נגד פצעים דלקתיים הגרד נמשך עברתי לאקווה קרם להרגעת הגרד. היום עבר חודש ושבוע ועדיין לא עובר אני מתגרדת ומאוד מעצבן. קבעתי שוב לרופאה מחר לדעת מה עושים עם זה, כמובן פניתי לכללית בדיקות דם ודיווחתי על כל ההליך. היום פניתי שוב והסברתי להם את מצבי והודעתי להם על ה אפשרות לתביעה על רשלנות. תודה רבה דינהמור שבו.

עופר.בן
23/02/20 11:13

שלום רב, בעקבות הערכה שגויה של משקל תינוק לפני לידה להריונית עם סכרת הריון, בלי לברר היסטוריה קודמת של לידות, התינוק נתקע בתעלת הלידה ונאלצו למשוך אותו וכעת הוא עם שיתוק ע"ש הרב ביד שמאל. בית החולים שלח אותנו לקהילה, אלא ששם פיזיותרפיה רק פעם בשבוע ותור לרופא נוירולוג בעוד חצי שנה- האם ניתן לתבוע את בית החולים, מתי אפשר לעשות זאת? (בינתיים שחלנו רק מכתב שבו אנחנו מבקשים להיפגש עם נוירולוג ילדים לפחות לקבל הסבר על התופעה או אולי לקבל פיזיותרפיה- לא זכינו למענה).

שלום עופר סוכרת הריונית אמהית מגלמת את אחד מגורמי הסיכון המוכרים להתרחשות פרע הכתפיים אצל הילוד במהלך הלידה - ארוע מיילדותי אשר עלול להסתיים בנזק מסוג שיתוק ע"ש ארב. עובדת קיומה של סכרת הריונית חייבת להיות בידיעת הצוות המיילדותי והוא אמור לתת דעתו לסיכון במהלך ניהול הלידה. כמובן שהערכת משקל שגוייה, ובמיוחד ככל שהיא עולה על 10% ממשקל היילוד, אף היא "אינה תורמת" לתקינות ניהול הליך הלידה. במקרים רבים, מופיעים בלידה על רקע סכרת הריונית גורמי סיכון מובהקים נוספים, כגון התמשכות השלב השני של הלידה (לאחר פתיחה גמורה). הנתונים אשר אתה מציג בפנייתך אכן מצדיקים העמקת בירור. בברכה, עו"ד דורי כספי.

עופר.בן
27/02/20 0:38

אוקיי, באיזה שלב אני אמור לפנות אליכם לגבי התביעה, האם לחכות לראות כמה נזק קיים? כרגע חודש וחצי לאחר הפגיעה ואין שיפור...

רוני.73
23/02/20 11:28

שלום רב, הייתי מאושפזת עקב כאבים בחזה כמה ימים , הייתי במעקב של בדיקות דם וא.ק.ג. הוחלט לערוך לי סיטי קורונרי ללב, בגלל רגישות ידועה לתרופה שהייתי צריכה לקחת, הרופאה סירבה לעשות לי את הבדיקה ושיחררה אותי בחצות הבייתה בטענה שאני מסרבת לעשות את הבדיקה! שזה כלל לא נכון! לא חתמתי על שיחרור והלכתי הבייתה סובלת מכאבים קשים בחזה!

רוני שלום, תודה על הפנייה. צר לי על הכאבים שסבלת, ואני מקווה שבסופו של דבר ביצעת את הבדיקה (גם אם מאוחר יותר או במסגרת אחרת), קיבלת התייחסות ראויה והעניין הסתיים בשלום - וכך אני מניחה, בהיעדר תיאור בפנייתך לגבי המשך הדברים. איני יודעת מדוע הרופאה סירבה לבצע את הבדיקה באותו עיתוי, ייתכן שהיה לכך בסיס רפואי מוצדק, אך כמובן - שהדיווח לך וברשומה הרפואית צריכים להיות נכונים ומדויקים. אני למדה מפנייתך כי את סבורה שמצבך חייב המשך השגחה, חרף דחיית הבדיקה - יתכן שכך, מענה לכך נעוץ בנתונים הרפואיים מזמן אמת ואיני יכולה להתייחס. מכל מקום, כאמור - אני מקווה שהנושא הסתיים בטוב, למרות עוגמת הנפש המובנת. עו"ד שירה פרידן, משרד עו"ד כספי סרור ושות'.

אירית-יפתח
23/02/20 11:31

עברתי ניתוח פטוזיס לפני שלוש שנים. לפני הניתוח הדגימה לי הרופאה את התוצאה הצפויה ע"י הזרקת חומר מכווץ שרירי העפעף. לא הסבירה שלמעשה הסרת עור עפעפיים ותפירה מחדש יגרמו למשיכת הגבות למטה והתפרים בצידי העיין ימשכו את העפעף התחתון למעלה. התוצאה עפעף עליון מורם אבל העיניים שקועות וקטנות מגודלן המקורי. שינוי מבט ומבע פנים לרעה באופן דרסטי. כתוצאה אני בדיכאון בהיותי אישה מטופחת שנראתה טוב מאוד לפני הניתוח. לו הייתי מקבלת תמונה יותר מדוייקת הייתי מוותרת על הניתוח.

אירית שלום, תודה על פנייתך. השינוי לרעה במבט ומבע הפנים יכול שמקורו בכשל במהלך הניתוח ויכול שמדובר בתוצאה מצערת של ניתוח שבוצע באופן המקובל. לאור הסבל שנגרם לך יש מקום שתשקלי להעמיק בבירור השאלה האם הניתוח בוצע בהתאם לאמות המידה המקובלות או שמא נפל בו כשל רשלני. אפילו בוצע הניתוח באופן המקובל, יש מקום להעמיק בירור בשאלת ההסכמה מדעת. על פי חוק זכויות החולה, הרופאה חייבת הייתה לקבל את הסכמתך המודעת לניתוח ולמסור לך את המידע הרפואי המלא הדרוש לך ע"מ להחליט אם להסכים לניתוח. מאחר ומדובר בניתוח אלקטיבי - כזה שאף בלעדיו ניתן לקיים אורח חיים רגיל - הוא נכלל ברף העליון של חובת הגילוי. באיחולי בריאות מלאה אנה רייף ליגנזה, עו"ד כספי סרור ושות' עו"ד

מישו148
23/02/20 11:35

לאחר ניתוח קיסרי המנתח לא הצליח לסגור את הבטן, סגר, פתח ושוב סגר. הרגשתי את התפרים וצרחתי כי נגמרה ההרדמה האפידורלית (הרדמה חלקית), התאוששות קשה ואשפוז מול תחנת אחיות. יומיים לאחר הניתוח המנתח עזב את ביה"ח.... לאחר מכן היו לי כאבים ומצאו כריש דם (המתומה) פנימית גדולה. חיכו שבוע ורק אז עשו ניקוז, חולשה שלא עברה ורק המשיכה, למרות שחודשיים לאחר הלידה כריש הדם נספג לדברי הרופא, אבל החולשה לא עברה. לאחר שלא יכלתי לזוז כלל, פוניתי לבי"ח ואושפזתי במח' נוירולוגית ואובחנתי רק לאחר כשנה עם גילאן ברה של סיבים דקים. מאישה בריאה לחלוטין הפכתי לנכה שכיום עם ניידות 80% לצמיתות ונכות עדיין זמנית, תקפוד 100%, רפואי 70%. האם ניתן לתבוע את ביה"ח על רשלנות?

dovc
23/02/20 11:58

האם זיהום שקיבלתי בניתוח בבית חולים ,בין שחדר הניתוח היה מזוהם,או שהגוף הזר שהשתילו לי היה מזוהם ואשר בגינו חזרתי אחרי 5 ימים לניתוח חירום נוסף לניקוי האיזור המזוהם ונשארתי חודשיים עם פצע פתוח, עד אשר נסגר לבד,מהווה רשלנות וניתן לתבוע את בית החולים .

שלום, בשנת 1998 בהיותי בן 42 אובחן אצלי scc גידול ממאיר בלוע שהוסר בשלמותו יחד עם כל השיניים, הותקנו שתלים. רופאי פה ולסת ופרופסור במחלקה אונקולוגית קבעו כי מדובר במחלה אונקולוגית ממאירה וכי קיים סיכון חיים. עקב קביעת המחלה ואפשרויותיה לקיתי במחלה נפשית הפרעה דו קוטבית המטופלת עד היום עם 100 אחוז נכות תפקודית. במשך עשר שנים הוכנסתי למעקב אונקולוגי ופה ולסת, כולל הסרת גידולים טרום ממאירים נוספים, הסרת רקמות ועצם מהלסת. עקב הניתוחים והקרנות לייזר בלוע נגרמו מחלות נוספות כמו אבדן בלוטות רוק, ריפלוקס עקב בליעה ללא לעיסה ובעיית דיבור. כעבור עשר שנים היה צורך בהחלפת שתלים. קופ"ח סירבה לממן, הוגשה תביעה עם סיוע משפטי בביה"ד שנדחתה בהסתמך על קביעת מומחה ביה"ד, כי מעולם לא הייתה מחלה ממארת ולכן איני זכאי למימון. שאלתי, האם עצם ההגדרה שלי כחולה אונקולוגי, במעקב 10 שנים, עם אזהרות חוזרות ונשנות (מתועד במסמכים רפואיים) שהמחלה עשויה לחזור, מהווה רשלנות? זאת לאור קביעת מומחה ביה"ד שלא הייתה מחלה כלל? בתודה משה

משה שלום, היות שניתנה החלטה בעניינך על ידי ביה"ד, ומאחר שאין ברשותנו המסמכים על בסיס האמור בהם נקבע ההחלטה, לא ניתן להשיב לשאלתך. אציע לך, מקום בו הנך סבור כי ההחלטה בעניינך אינה מתיישבת עם הקביעות הרפואיות בעניינך, להיוועץ עם עורך דין שיוכל לעיין בכלל התיעוד הרפואי והמסמכים מההליך המשפטי שניהלת ולהסביר לך מהו מצבך המשפטי. עוד אציין כי לוחות הזמנים בפנייתך אינם מפורטים במלואם ולכן חשוב לבדוק האם חלה התיישנות בעניינך. בברכה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

יש לציין כי בשנות התשעים היה מקובל לקבוע שזו מחלה. בשנים האחרונות גם במח' פה ולסת כבר לא מתייחסים לזה כאל 'מחלה' אלא רק אירוע מקומי. האם יש משמעות לשינויי התפיסה הרפואית במסגרת הרשלנות הרפואית האפשרית.

בהמשך לתשובתי לפנייתך הקודמת, אוסיף כי עצם השינוי בתפיסה רפואית כזו או אחרת למחלה אינו מקים עילת תביעה ברשלנות רפואית. יש לבדוק האם החלטת הקופה שלא לממן טיפול רפואי לאור השינוי שחל בהתייחסות למחלתך - כאל מחלה לא ממאירה, הינה סבירה. כעולה מפנייתך הקודמת, ישנה החלטה שיפוטית בעניין ולכן, במידה שהנך מעוניין לבדוק את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניך, מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום. בברכה ובהצלחה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

אור-לי-4
23/02/20 12:14

אור.האם הפסקת טיפול נפשי מצידי ,עקב גילוי של הפרת סודיות,והתנערות מכך,יכולה להוות עילה לתביעה?בברכה

אור שלום, תודה על פנייתך. הפרת חובת סודיות עשויה להקים, במקרים מסוימים, עילה לתביעה. בברכה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

עוזיה
24/02/20 0:59

שלום, אישה בת 80 שנפלה ושברה עצמות יד שמאל בשעת ערב 21:15, שבר פתוח עם עצם שקרעה חלק גדול מהעור באזור מרפק שמאל, הגיעה למיון בי"ח בערב יום כיפור בשעה 23:30, שעה שהיה עומס רב במיון ועבודת הצוותים במתכונת מצומצמת של ערב חג יום כיפור, לא טופלה במשך זמן רב כ- 3 שעות, אורטופד שהגיע למיון החליט לחבוש את המקום ולקבע את השבר למרות שהיה ברור לחלוטין לכל הדעות שהיא נזקקת לניתוח לשיחזור עצמות יד שמאל והמרפק כולל חיבור העצמות עם פלטינות. בשיחה שבוצעה עם מנהל מח' אורטופדיה ביום שאחרי יום כיפור (בחלוף יומיים מאז הנפילה והפינוי) התעקש מנהל המח' להמתין שבוע ורק אז לנתח ולשקם את היד עם פלטינות על עצם הזרוע והאמה. שאלתי: האם המיון והאורטופד התורן לא התרשל בכך שביצע חבישה וקיבוע ולא פינה באופן מיידי ודחוף לניתוח ?

עוזיה שלום ותודה על פנייתך. מענה לשאלתך יכול להינתן לאחר ייעוץ עם אורטופד מומחה אשר יחווה דעתו מהו הטיפול הנכון והמקובל בשבר הנדון, היינו האם היה סביר לקבע השבר ולחבוש אותו או שמא היה מקום להפנות את המטופלת לניתוח. ככל שבירור כאמור יעלה כי הטיפול הרפואי חרג מהפרקטיקה הרפואית המקובלת וכתוצאה מהקיבוע והחבישה נגרם למטופלת נזק, אזי תקום למטופלת עילת תביעה. בברכה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

שלום רב. כמטופלת אונקולוגית עם בעיות אורתופדיות לא פשוטות בעקבות נתוח כתף להסרץ גידול , הזמנתי בדיקת דם לבית דרל שיר"ן של הכללית. הגיעו לבית לקחו את כך הבדיקות שחצי מהן נפסלו עקב לקיחה לא נכונה, ונוצר לי זיהום באזור לקיחת הדם שהתפשט לכל היד עם פריחה נוראית וגירוד מטורף כבר חודש, פניתי אליהים באתר הם ממש הצטערו וטיפלו בנושא. בינתיים אני חודש עם משחות אנטיביוטיות וקרם אקווה להרגעת העור ועדיין לא עובר המקום של הדקירה הפך פצע אדום יבש ומגרד עדיין אדום ובתפתח פצע נוסף אדום ומגרד כמו כן נוצר גירוד חזק לאטרך כל היד עם פיצעונים קטנים. האם זו רשלנות רפואית וכדאי להגיש תביעה? כמובן זה דווח יום למחרת באתר כמו כן צולם לרופאת המשפחה. ת6דה בברכה דינהמור שבו.

דינה שלום, תודה על פנייתך. זיהום הינו אחד הסיבוכים המוכרים תוצאת טיפול רפואי, אך לא כל זיהום הינו בהכרח תוצאה של טיפול רפואי רשלני. לצורך מתן תשובה בעניין יש להיוועץ במומחה רפואי מתאים. בעניינך, יתכן כי ניתן וצריך היה להימנע ממצב זיהומי, שאז הסבל ואי הנוחות שנגרמו לך היו יכולים להימנע. אולם, היות שתביעה בעילה של רשלנות רפואית כרוכה בעלויות גבוהות, בפרט לנוכח הצורך בחוות דעת רפואית, כמו גם אורכת זמן, נכון וראוי להגיש תביעה מסוג זה מקום בו לצד התנהלות רפואית בלתי סבירה, ישנו נזק משמעותי וצמית. במקרה המתואר בפנייתך, גם אם ניתן היה להימנע ממצב מצער זה, הנזק המתואר מוגבל בהיקפו ואני תקווה כי גם צפוי לחלוף במהרה. בברכה ובשורות טובות, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

לאה27
26/02/20 9:51

תוך כמה זמן ניתן לתבוע רשלנות רפואית? לפי מה נקבע אם הייתה רשלנות רפואית? למשל, אם פתיחת פורונקול מסתיימת בשבועיים אישפוז (בגלל זיהום) ... האם ניתן לומר שהייתה פה רשלנות רפואית? לפי מה נקבע תשלום על הרשלנות רפואית? למשל, נזק לשריר שמפריע לספורט, לא אסטטי, אך לא פוגע בהליכה ולא כואב, האם הסכום המשוער שהוא יכול להביא גבוהה יותר מהטירחה? אם נאלצתי לעבור פורצדורה חודרנית, בהרדמה מלאה פעמים בגלל שבפעם הראשונה הפרצידורה נעשתה לפי הפרוטוקול שלא התאים למחלתי. ללא נזקים. האם יש סיבה כלכלית לתבוע בגין רשלנות רפואית?

לאה שלום, שאלת מספר שאלות כלליות, כמובן שהמענה תלוי תמיד בפרטים. בתמצית: התיישנות עילת תביעה ברשלנות רפואית חלה שבע שנים מיום האירוע, כאשר יש רלוונטיות גם למועד גילוי הנזק , וישנם כללים נוספים אשר במקרים מסוימים מאריכים את תקופת ההתיישנות - זהו נושא סבוך ומורכב שלא ניתן למצות בתשובה כללית. מומלץ לא להשתהות עם בירור חשש לרשלנות רפואית. עצם התרחשותו של נזק או סיבוך - לא מהווה בהכרח רשלנות רפואית. טיפול רפואי עלול להסתבך. השאלה הנבחנת היא האם התנהלות לא מיומנת או מנוגדת לסטנדרט הרפואי גרמה לנזק. המענה תלוי תמיד בנסיבות המקרה ומחייב היוועצות עם מומחים. הפיצוי הוא כתלות בנזק, למשל בהפסדי ההשתכרות, הוצאות שנגרמו, צורך בעזרה סיעודית או בבית, ועוד, וכמו כן - ישנו גם רכיב זנק לא ממוני בגין כאב וסבל, ולעיתים - פגיעה בתוחלת חיים. אכן, ישנם מקרים בהם אין כדאיות כלכלית לתביעה או אין כדאיות לטרחה, גם אם היה כשל רפואי. עו"ד שירה פרידן, משרד עו"ד כספי סרור ושות'.

icu770
26/02/20 9:51

שאלה מציקה בדצמבר 2012 התגלתה אצלי לימפומה הודג'קינס בשתי הריאות בגודל מבהיל: 7*10 ס"מ ! + 3*4 ס"מ ! ועל אבי העורקים 1*2 ס"מ ! עד היום טיפולים ונזקים רב מערכתיים... חיה בעולם של כאב. המחלה התגלתה ב"מקרה" בצילום רנטגן פשוט חשש לדלקת סינוסים שלא עברה אחרי 2 מחזורים של אנטיביוטיקה , לא נשמע דבר בריאות.... אין דלקת. ואז, גילו את המסה הנוראית הזו והחיים שלי ושל משפחתי השתנו עד היום לבלי היכר. הרדיולוג שפענח בדצמבר את הצילום, רשם שראו את הגידולים כבר ביולי 2012 ! בבירור, התברר שביולי 2012, הפנו אותי לצילום רנטגן בגין כתף קפואה, והרדיולוג לא מצא לנכון לעדכן אותנו. ביקשתי בירור במכבי, והתשובה שלהם היתה: הרדיולוג התבקש לחוות דיעה על כתף קפואה ולא על סרטן. ?!?! השאלה שלי: האם יש פה רשלנות? במיוחד לאור העובדה, שהיום אני יודעת, שאם החולה אונקולוגי מצויין לו במערכת סטטוס של חולה במחלה קשה. הרדיולוג המדופלם אכן התבקש לחוות דיעה על כתף קפואה והנה הוא גילה גושים אימתנים בריאות...הוא לא ראה שום סטטוס, למה הוא לא שאל אפילו בדרך אגב את הרופא/ה האם יש טיפול בסרטן? מאימתי חולה סרטן אכפת לו מכתף קפואה שיש לו גידולים כאלו בריאות? במיוחד שאין שום דיווח על טיפולים /תרופות / סטטוס במערכת.... שאלה נוספת , הסרטן האגרסיבי הזה, שאם היה מטופל 7-8 חודשים (!) לפני, האם אפשר להוכיח או להביא סבירות כלשהי שהיה יותר קל לנצחו אם היה מטופל 8 חודשים לפני כן (הטיפולים שלי לאחר כל הבירורים התחילו רק בחודש מרץ...) ? בבקשה מים קרים לנפש מאד עייפה.

תודה על פנייתך וצר לי לשמוע על מחלתך והסבל הרב שנגרם לך. ככל שהרדיולוג אכן החמיץ את הגידולים אשר הודגמו בצילום שבוצע חצי שנה לפני גילוי המחלה, יש ללא ספק מקום לבחון קיומה של עילת תביעה. מענה לשאלה זו יכול להינתן לאחר היוועצות ברדיולוג מומחה אשר ייחווה דעתו כי החמצת הגידולים הייתה סטייה בלתי סבירה מהנורמות הרפואיות המקובלות. את השאלה האם עיכוב של כחצי שנה באבחון ובטיפול שינה את מהלך המחלה, והפחית באופן משמעותי את סיכויי ההחלמה יש להפנות למומחה רפואי בתחום זה. ככל שתשובות המומחים תהיינה חיוביות אזי תקום לך עילת תביעה ברשלנות רפואית. מאחלת לך החלמה מהירה ומלאה אנה רייף ליגנזה, עו"ד כספי סרור, עו"ד.

chan48
26/02/20 10:15

בסוף אוגוסט / תחילת ספטמבר התגלו אצלי 2 גושים גדולים בשד, + נודולים בריאות + בלוטת לימפה. ברצוני לציין ששנה וארבעה חודשים קודם לכן, ביצעתי בדיקת ממוגרפיה ואולטראסאונד והכל היה תקין לחלוטין!! האם זו פאשלה של הממוגרפיה והאולטראסאונד שלא עלו על זה שיש משהו לא תקין והמחלה "נולדה" שנה וארבעה חודשים לאחר מכן, גם בבדיקת ממוגרפיה ואולטראסאונד בעוצמה כזו? ( מספטמבר 2018 התחלתי טיפולים) עברתי 16 טיפולי טקסול כל שבוע בתוספת הרצפטין ופרג'טה , עברתי כמובן גם ביופסיה בשד, בריאות, ופט סי.טי.. נכון להיום, מטופלת פעם בשלושה שבועות בבית החולים עם הרצפטין ופרג'טה וזה יימשך לאורך שנים רבות. האם יש סיבה לרשלנות מצד מכון הממוגרפיה? בתודה מראש, חני

חני שלום, תודה על הפנייה, ובעיקר - איחולי בריאות! ישנן ממאירויות שמתפתחות במהירות, אולם נוכח תיאורך וחלון הזמנים הקצר יחסית של שנה וארבעה חודשים קודם, בהחלט יש טעם להעמיק בירור ולבחון עם בדיקות הממוגרפיה והאולטרה-סאונד הקודמות לא הדגימו כבר את הגושים. בחינה זו צריכה להיעשות מטבע הדברים עם בדיקות הדימות עצמן (המתועדות על גבי הדיסק שקיבלת או שניתן לקבל במכון בו בוצעו הבדיקות). ככל שניתן היה לאבחן את הגושים, או חשד לממצא, כבר באותו שלב, יהיה צורך להיוועץ באשר לנפקות האיחור והשלכותיו, כלומר - השפעתו על הפרוגנוזה של המחלה. אני ממליצה לך לפנות להעמקת בירור בנושא, ושוב - מאחלת בריאות שלמה. עו"ד שירה פרידן, משרד עו"ד כספי סרור ושות'.

OR2210
26/02/20 10:20

היי שלום יש לי דלקת פרקים שלקח כ 5 שנים ויותר לאבחן , הראומוטלוג ושלל רופאים של הקופה לא איבחנו את זה , לרוב אמרו שזה בעיה נפשית ,מי שאבחנה היא ראומווטולגית פרטית , שהבאתי לראומוטולוג של הקופה את האבחנה סירב לאבחן ולהביא לי טיפול ( רק עם אישור אבחנתי שלו יכולתי לקבל סבסוד של התרופה ) . אחרי מכתב מעו״ד אישר לי את האבחנה . בנוסף הייתי במעקב אצל רופא משפחה התלוננתי על הזעות לילה , היו לי מדדי דלקת גבוהים מאוד במשך כשנה פלוס , הוא אמר שזה כלום בטח קשור לדלקת פרקים , עברתי לרופא משפחה אחר, שלח אותי לCT שם מצאו לי גוש בעורק הריאה . יש פה רשלנות רפואית ?

חני שלום, תודה על הפנייה, ובעיקר - איחולי בריאות! ישנן ממאירויות שמתפתחות במהירות, אולם נוכח תיאורך וחלון הזמנים הקצר יחסית של שנה וארבעה חודשים קודם, בהחלט יש טעם להעמיק בירור ולבחון עם בדיקות הממוגרפיה והאולטרה-סאונד הקודמות לא הדגימו כבר את הגושים. בחינה זו צריכה להיעשות מטבע הדברים עם בדיקות הדימות עצמן (המתועדות על גבי הדיסק שקיבלת או שניתן לקבל במכון בו בוצעו הבדיקות). ככל שניתן היה לאבחן את הגושים, או חשד לממצא, כבר באותו שלב, יהיה צורך להיוועץ באשר לנפקות האיחור והשלכותיו, כלומר - השפעתו על הפרוגנוזה של המחלה. אני ממליצה לך לפנות להעמקת בירור בנושא, ושוב - מאחלת בריאות שלמה. עו"ד שירה פרידן, משרד עו"ד כספי סרור ושות'.

chan48
26/02/20 10:33

במשך שנים רבות אני מבצעת בדיקת ממוגרפיה ואולטראסאונד והכל היה תקין לאורך כל השנים. היכן אני יכולה לברר לעומק את הנושא באם זו רשלנות רפואית או לא? בתודה מראש ותודה על התגובה המהירה שירה, ח נ י

חני שלום, לשאלתך הנוספת: הבירור צריך להיעשות ע"י עו"ד מיומן בייצוג תובעים בתביעות רשלנות רפואית.

אור שלום, בפנייתך אתה מתאר שני נושאים. האחד, דלקת פרקים שאובחנה לדבריך באיחור והשני, עיכוב באבחון ממצא בריאה. לגבי העיכוב באבחנה של דלקת פרקים ובטיפול בה - ככל שבבירור יימצא כי ראוי היה לאבחן המחלה בשלב מוקדם יותר וכתוצאה מכך נגרם לך נזק - תוצאת העיכוב באבחון ובטיפול, להבדיל מהמחלה הבסיסית, תקום לך עילת תביעה. לגבי העיכוב באבחון הממצא בריאה - בפנייתך אין די פרטים, בין היתר, לגבי טיב הממצא (ובין היתר האם שפיר/ממאיר) ומצבך כיום. יחד עם זאת, נראה כי ראוי להעמיק בירור בעניין זה, ובתוך כך לערוך בירור מעמיק האם תלונותיך במהלך השנה, כמו גם הממצאים המעבדתיים, היו כאלה שחייבו המשך בירור על ידי ביצוע בדיקות נוספות, לרבות בדיקות הדמיה. אם יימצא, לאחר בדיקה, כי היה מקום להפנותך לבדיקות שהיו מובילות לאבחון הממצא במועד מוקדם יותר, וכי העיכוב באבחנה גרם לך לנזקים, אזי תקום לך עילת תביעה. בברכת החלמה מהירה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

מישו148
26/02/20 11:01

לאחר ניתוח קיסרי המנתח לא הצליח לסגור את הבטן, סגר, פתח ושוב סגר. הרגשתי את התפרים וצרחתי כי נגמרה ההרדמה האפידורלית (הרדמה חלקית), התאוששות קשה ואשפוז מול תחנת אחיות. יומיים לאחר הניתוח המנתח עזב את ביה"ח.... לאחר מכן היו לי כאבים ומצאו כריש דם (המתומה) פנימית גדולה. חיכו שבוע ורק אז עשו ניקוז, חולשה שלא עברה ורק המשיכה, למרות שחודשיים לאחר הלידה כריש הדם נספג לדברי הרופא, אבל החולשה לא עברה. לאחר שלא יכלתי לזוז כלל, פוניתי לבי"ח ואושפזתי במח' נוירולוגית ואובחנתי רק לאחר כשנה עם גילאן ברה של סיבים דקים. מאישה בריאה לחלוטין הפכתי לנכה שכיום עם ניידות 80% לצמיתות ונכות עדיין זמנית, תקפוד 100%, רפואי 70%. האם ניתן לתבוע את ביה"ח על רשלנות?

תודה על פנייתך, בפנייתך את מתארת אירוע לידה מורכב וכן עיכוב באבחון תסמונת גיליאן ברה להבנתך. ע"מ להשיב לשאלתך האם אכן חל עיכוב באבחון התסמונת יש לבדוק האם תלונותיך במהלך השנה כמו גם התסמינים הקליניים, חייבו העמקת בירור והעלאת אבחנה מבדלת של התסמונת. ככל שמהבירור יעלה כי אכן לפי אמות המידה הרפואיות המקובלות ניתן וצריך היה לאבחן את התסמונת בשלב מוקדם יותר וכי הקדמת האבחון והטיפול היו מונעים את נזקייך או את חלקם המשמעותי, אזי תקום לך עילת תביעה. בברכה והחלמה מלאה, אנה רייף ליגנזה, עו"ד כספי סרור ושות' עו"ד.

מישו148
26/02/20 15:04

אני מבקשת לבסס את תביעת הרשלנות על הנזק שנעשה לי בלידה, הזיהום שגרם לנוגדנים של הגוף לתקוף את עצמו (גיליאן ברה זו מחלה אוטואימונית). זאת אומרת שאני טוענת שנכנסתי בריאה לניתוח קסירי דחוף, ועקב ניתוח רשלני והתמודדות רשלנית עם כריש דם ביטני- יצאתי נכה. האם לדעתך יש לי סיכוי בתביעה

dovc
26/02/20 12:51

לא ברור לי למה לא היתה התיחסות לשאלתי.

תודה על הפניה, זיהום הנו סיבוך מוכר וידוע היכול להיגרם כתוצאה מפרוצדורה רפואית ואינו מלמד בהכרח על התנהלות רפואית בלתי סבירה. מפנייתך עולה כי נגרם לך סבל כתוצאה מהזיהום אולם אני מבינה שהחלמת ושבת לבריאות מלאה. בהתחשב בכך שניהול תביעה בעילה של רשלנות רפואית כרוך בעלויות נכבדות ואורך זמן ניכר, נכון יהיה לפעול לבחינת אפשרות של הגשת תביעה מקום בו בשל ההתנהלות הרפואית נגרם נזק משמעותי וצמית. בברכה, אנה רייף ליגנזה, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

מרים1324
26/02/20 14:42

עברתי ניתוח עיניים בהרדמה מלאה, ולקח זמן רב עד שהתעוררתי ממנו בסופו של דבר עם תרופות מיוחדות נוגדות הרדמה. והיה הרבה לחץ מזה בבי"ח. בכתב שחרור לא הופיע כלל מה שהיה, וגילינו שהמכתב שחרור מהבי"ח נחתם עוד באמצע הניתוח, ולא הופיע בו שום זכר למה שקרה בסופו, וכשבקשנו לדעת איזה תרופות היו שם הם לא הסכימו לתת. יום אחרי הניתוח פיתחתי חום גבוה, התקשרתי למחלקה והם צחקו עלי שאני אקח אקמול. הלכתי לבי"ח אחר ושם גילו שהם לא סדרו את הניתוח בצורה טובה, הם הציאו לי את מה שהם שמו לי מעל הקרנית והחזירו אותו ומאותו רגע פסקו הכאבים וכו'.

מרים שלום, על הצוות הרפואי מוטלת חובה לתעד באופן מלא ומדויק את הטיפול הרפואי. חוסר רישום או רישום חלקי ולא מדויק עשוי להיחשב ע"י בימ"ש כהתנהגות רשלנית, ואולם רק אם יוכח שכתוצאה מהתנהלות זו נגרם לחולה נזק, המוסד הרפואי יחויב בפיצוי בגינו. מתיאור הדברים על ידך אני מבינה שלמרבה המזל לא נגרם לך נזק צמית בגלל העיכוב בהתעוררות מההרדמה. אשר לאירוע שחייב אותך לפנות לבית חולים אחר, ולעבור פרוצדורה מתקנת - לא ברור לי מתיאורך מה היה מקור התקלה ואולם גם במקרה זה אני מבינה שלא נותר כל נזק קבוע. היות וניהול תביעה בגין רשלנות רפואית הוא תהליך יקר, נכון וראוי לנהלו כאשר בשל ההתנהלות הרפואית הרשלנית נגרם נזק משמעותי וקבוע. במקרה המתואר בפנייתך, גם אם ראוי היה למנוע את האירועים המצערים שחווית, הנזק היה מוגבל וחלף בתום תקופה קצרה.

בוריסד
26/02/20 15:12

חבל שלא ידעתי יום קודם על הזדמנות לשאול... יש לי מקרים רבים שנפגעתי בגלל רשלנות רפואי.. אלא לא תמיד יש מסמכים רפואים תומכים בטענה.. לדוגמה: עשו לי רנטגן בטן עם שימוש חומר קונטרסטי באריום... ברשלנות נתנו לי לשתות חומר מרוכז מקופסת מפעל... היו לי סיבוכים נוראים.. לתלונות שלי קופה לא הגיבה.. אז בקשתי לפנות אותי לבדיקת באריום. רופאה סירבה לי... עכשיו יש לי בעיה אי ספיגה כליות.. כתוצאה ל הרעלת בריאום.. איך אני יכול להוכיח... ומה סיכוי לקבל פיצויים..

שלום בוריס ותודה על פנייתך, בהתאם לתקנות סדר הדין טענה שברפואה יש להוכיח באמצעות חוו"ד מומחה רפואי. לכן, על מנת להוכיח שאי ספיקת הכליות ממנה אתה סובל נגרמה בשל בצוע בדיקת דימות עם חומר ניגוד לא תקין יש לפנות למומחה רפואי בתחום המתאים. המומחה ילמד את המסמכים הרפואיים וישמע את סיפורך ויחווה דעתו בעניין. ככל שהמומחה יקבע שאכן חומר הניגוד היה לא תקין ושבשל השימוש בו נגרם לך נזק משמעותי וקבוע תקום לך עילת תביעה לנזק בר פיצוי. בברכה, אנה רייף ליגנזה, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

בוריסד
26/02/20 22:51

תודה על תשובה, אני מוכן להביא כל דבר כפי שכתבתי, אם תטפלי בנושא. יש לי עוד מקרים... על אותו נושא התלוננתי אפילו לשר הבריאות, נדמה ללא תגובה... בהחלט אחרי מקרה היו לי סיבוכים במערכת איכול.. ובעיות בכליות .. גם שלפוחית נפגע. מבחינה לוגי בהחלט דבר הוכח. תודה על ייעוץ.

נורית19
26/02/20 17:32

שלום האם פצע לחץ שנגרם בחדר ניתוח ואשר לא טופל כראוי ונגרמה צלקת קלואידית באורך 12 סמ בשל כך שהמיטה הייתה חשופה למשך 12 שעות ניתוח מהווה רשלנות רפואית

נורית שלום, פצע לחץ הינו סיבוך אשר עלול להתרחש לאחר פרוצדורה רפואית המחייבת שכיבה ממושכת. ישנם פרוטוקולים רפואיים על פיהם יש לפעול במטרה למנוע היווצרותם של פצעי לחץ. על מנת להשיב לשאלתך האם ההתנהלות הרפואית בעניינך היתה בהתאם לפרוטוקולים הנהוגים ולמקובל, אם לאו, יש להיוועץ במומחה רפואי מתאים. בברכה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

דוד-17
27/02/20 0:07

לאחר תאונת עבודה בשנת 2018 והכרה בתאונה +ועדה רפואית של ביטוח לאומי . אבקש את עזרתכם לערער מול ביטוח לאומי? אשמח לקבל את עזרה וזה דחוף לי כי לא נישאר הרבה זמן לצורך העירעור.? שמי דוד 052-3455285

דוד שלום, פורום זה עוסק בנושא רשלנות רפואית. עליך לפנות לעו"ד העוסק בתביעות לביטוח הלאומי. בברכה ובהצלחה, דניאלה אביבי נחום, עו"ד כספי סרור ושות', עו"ד

שירלי.15
27/02/20 0:17

לפניי שאובחנתי בטרשת נפוצה חוויתי המון תסמינים ואף לא פעם עליתי לבית החולים בשל תסמינים ברורים אם תחושות נימול זרמים הירדמות גפיים וכאבי ראש עזים הפנו אותי לבדיקות והניורולוג הציע לי כדורים לדעתו דמיינתי כאבים ואני חרדתית אני ממש לא הייתי כך שפויה לחלוטין במקום לשלוח לm.r.i ששם לבטח היום מאבחנים את הטרשת והייתי מקבל טיפול מוקדם יותר צר לי שרופאים כאלה מתפקדים בבית חולים חודש מבורך

מערכת-כמוני
מנהל קבוצה
28/02/20 9:16

תודה רבה מכל הלב לצוות משרד עורכי הדין כספי סרור ושות' על מידע חשוב, משמעותי ומסייע!

יעלילי
28/02/20 14:27

העליתי אתמול שאלה והיא לא מופיענ כלל בשרשור

מערכת-כמוני
מנהל קבוצה
01/03/20 8:43

שלום יעלילי, האירוח תם ולכן אפשרות לשאלת שאלות אינה זמינה יותר בקבוצה זו. תוכלי לנסות ולהתייעץ בנושא בקהילה בקישור:

יעלילי
01/03/20 20:38

מה קרה לשאלה שלי ביום האירוח?

מערכת-כמוני
מנהל קבוצה
03/03/20 10:21

איננו רואים שהעלית אותה ביום האירוח (היא לא מופיעה בשירשור) . תוכלי לכתוב אלינו לכתובת המייל info@camoni.co.il וננסה לסייע בהקדם.