מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהזכות בחירת התרופה על ידי המטופל

זכות בחירת התרופה על ידי המטופל

18/03/20 12:31
7 תגובות

תעשיית התרופות הפסיכיאטריות מגלגלת כספים שלא מגיעים לה. למטופל אין זכות לבחור את התרופה איתה הוא מרגיש טוב. בעצם מאלצים אותו לקחת תרופה שגורמת לו נזק. והפסיכיאטרים ממשיכים לרשום את התרופות האלה, כך תעשיית הרע נמשכת, המטופל סובל ובעלי חברות התרופות המזיקות מרוויחים.


תגובות

אביטל22
20/03/20 9:01

גם רופא פרטי לא רושם מה שרוצים. ועוד בעיה אם נמצאים באישפוז אין אפשרות לרופא פרטי. מפעלים שיכולים לשמש ליצור תרופות טובות משמשים ליצור רעל שניתן בכפייה.

צל-לילה
29/03/20 12:09

תרופות זה באסה. אפשר לדבר עם הפסיכיאטר ולבקש שירשום משהו ולנסות לשכנע אותו או איכשהו להחליף פסיכיאטר, אבל בסופו של דבר היד שלהם היא זאת שכותבת את המרשם, אכן לפי ההחלטה הסופית שלהם ולא של המטופל. אבל קחי בחשבון, שגם ברפואה רגילה את לא תמיד יכולה להגיד לרופא איזה מינון או איזה תרופה את רוצה לקחת. אני גם לא אוהב כפיה באופן כללי, לדעתי איפה שאפשר להוריד ממנה, צריך. חוץ מזה מה שלומך? איך עוברת הקורונה? הפסיכיאטר של המרפאה ביטל לי את התור ומאז הקשר נותק. ואגב, כשזה בכדורים ללא פיקוח, אפשר לא לקחת כדורים, אבל אם את משתגעת שוב אז הם אחר כך מאשימים אותך שלא לקחת כדורים בכוונה, גם אם את אומרת שאת לקחת הם לא מאמינים לך.

אביטל22
04/04/20 9:35

מה שלומך? אני בנתיים עם הפנפט שזה יותר טוב מהסוליאן הקודם אבל גם לו יש תופעות לוואי. מקווה להמשיך איתו כי כל פעם שכדור לא טוב לי מחזירים לי את הסוליאן כי הוא מעביר לי את ההתקף כבכיכול. ימי הקורונה עוברים טוב כל עוד אין קורונה. אין פקקים, הכל שקט אין בלגן. חבל שזה לא ככה תמיד רק בלי הקורונה.

צל-לילה
04/04/20 15:06

גם על פנפט וגם על סוליאן אני שומע לראשונה, בטח דור שני. יש המון תרופות פסיכיאטריות, לפסיכולוגית באישפוז האחרון שלי היה בעיקרון איתה רק מדריך כזה של תרופות, כל תרופה דף וזה כלל לפחות איזה 200 תרופות פסיכיאטריות שונות.. לא יצא לי להסתכל עליו לעומק, אולי אלה לא רק אנטי-פסיכוטיות. בעוד 30 שנה בטח יהיו פי כמה סוגי תרופות. זה טוב שאת חיובית בנוגע לקורונה. תהיי בריאה :)

מישהי-מוזרה
29/03/20 12:42

אני ממש מבינה אותך. זה מעצבן. אני אישית התלוננתי על תופעות לוואי שהרגשתי מתרופה מסוימת ולא האמינו לי, כתבו עליי שאני מתעסקת יותר מידי בתופעות הלוואי שאני "טוענת" שאני מרגישה. אני צעקתי על הפסיכיאטרית שזה ממש לא בסדר להכריח בן אדם לקחת כדורים שעושים לו רע כל עוד הוא לא מסוכן לאף אחד כשהוא לא לוקח אותם והיא, במקום להקשיב, נתנה לי על זה דוגמא נוראית: היא אמרה שכשילד קטן צריך לקחת אנטיביוטיקה ולא רוצה לקחת, אז ההורים שלו מכריחים אותו לקחת את התרופה כי הם רוצים שהוא יהיה בריא. אני לא רואה איך הדוגמא המטומטמת הזאת קשורה לכדורים פסיכאטריים שמוכח בוודאות שהם הורסים את הבריאות ולא להפך.

אביטל22
04/04/20 9:48

יש הבדל גדול בין ילד קטן שצריך אנטיביוטיקה שאין לה תופעות לוואי לאדם בוגר שזכותו להחליט מה לחשוב ואיך להתנהג כאשר אין סכנה לעצמו או לאחרים. לא בסדר שחברות תרופות לא מרוויחות לפי האיכות של התרופות אלא לפי החלטה שרירותית של פסיאטרים, תוך שהם מתעלמים מתופעות הלוואי.

מישהי-מוזרה
04/04/20 20:48

בדיוק. באיזושהי רמה זה כבר מרגיש שהם לא מנסים אפילו לעזור למטופל אלא רק מעוניינים שייקח את הכדור. לא משנה להם גם אם זה ממש מזיק לו ולא באמת עוזר, העיקר שייקח את מה שאומרים לו וישתוק.