מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהשאלה תרשתית

שאלה תרשתית

21/03/20 20:23
11 תגובות

שלום! שאלה לגביי הטרשת אני לא מבין יש לנו מערכת חיסונית חזקה מדיי כי היא תוקפת את הגוף? או מערכת חיסונית חלשה? נ.ב אני מקבלה את התרופה טיסברי (הבנתי שהיא לא מחלישה את מערכת העצבים נכון?)


תגובות

א-אנונומית
21/03/20 21:05

לחלקנו מעריכים שיש מערכת חיסון לא מאוזנת, כלומר חזקה עם תאים מסוימים של מערכת החיסון שחודרים כנראה לאזורי המוח ותוקפים את המיאלין (השכבה השומנית שמבודדת את תאי העצב) וכנראה יוצרים דלקת שגורמת לפגיעה בהולכה ולתסמינים השונים שכל אחד מאיתנו מרגיש. חלק מהתרופות מנסות להחליש סוג זה של תאים ואז המערכת חיסון נחלשת. למשל טיסברי שאת מקבלת, אמורה למנוע את כניסת תאי מערכת החיסון אל המוח וככה להחליש רק את העבודה הלא רצויה שלהם במוח ולא בשאר הגוף... סליחה על הרבה "כנראה" אבל לצערנו פחות מבינים ויודעים בוודאות את נפלאות הגוף והמחלה

מקס.17
21/03/20 21:33

תודה רבה אכן מחלה חשוכה , עוד שאלה קטנה כדיי לקחת אולי איזה תוספיי תזונה לחזק את מערכת החיסון? אולי לאזן?

עינת-מילר
מוביל קהילה
22/03/20 8:42

הי מקס לא הוכחש תוספי תזונה מחזקים את מערכת החיסון אבל ידוע שתזונה מאוזנת ופעילות גופנית כן אז ממליצה, עד כמה שניתן מהבית, לאכול מאוזן ועשות פעילות גופנית. יש מלא אפשרויות ברשת לפעילות גופנית

אביב17
22/03/20 11:56

אפשר שוב לענותבצורה יותר ברורה על השאלה שנשאלה המערכת החיסון שלנו יותר פגיעה או יותר חסינה??? לא הבנתי

א-אנונומית
22/03/20 18:06

תלוי בתרופות שאנחנו לוקחים

עינת-מילר
מוביל קהילה
22/03/20 11:59

היא יותר פגיעה כי מרבית התרופות לטרשת מדכאות את מערכת החיסון במטרה להחליש אותה כך שלא תתקוף את תאי המיאלין שלנו ובכך למנוע התקפי טרשת.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
22/03/20 18:09

העברתי את השאלה גם לנוירולוגית הבית שלנו. יש עומס רב בבתי החולים, מקווה שתוכל להתפנות בהקדם ולענות.

מקס.17
22/03/20 18:22

תודה רבה ערן

ד-ר-אסתר--גנלין
מומחה כמוני
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
23/03/20 10:27

שלום לכולם אני חושבת שהשימוש בתיאור מערכת חיסון חזקה או חלשה הוא לא נכון מיסודו בהקשר של טרשת או מחלות אוטואימוניות נוספות ואסביר. הבעיה במחלות אלו או לא חוזק המערכת אלא היכולת שלה לפעול תחת בקרה מאוזנת. מערכת החיסון כוללת הרבה רכיבים. יש לה תפקידים רבים גם מעבר לנטרול פולשים זרים. למשל, לסלק תאים שהופכים לסרטניים. כאשר מטפלים בתרופות שמטרתן הפחתת התגובה האוטואימונית מנסים לעשות זאת בצורה סלקטיבית כך שתפקודים אחרים לא ייפגעו. למשל להשאיר את תאי החיסון שאחראים על בקרת נזקים, תאים רגולטורים. לכל תרופה יש את המנגנון בו היא עובדת. יש תרופות שההשפעה שלהן היא רק על רכיב מסוים במערכת החיסון, השפעה חולפת עם סילוק התרופה מהגוף ויש תרופות שהשפעתן ארוכת טווח ונמשכת גם לאחר סילוקן מהגוף. בטרשת עיקר הבעיה היא התגובה הלא תואמת במערכת העצבים המרכזית ולא בשאר הגוף. יש תרופות שפועלות על מניעת כניסת מרכיבי מערכת החיסון לתוך המערכת העצבית. כמו טיסברי שהזכרת . חייבים לזכור שלעתים יש מצבים שעיקר הבעיה בהן היא תגובת יתר של המערכת לפולש אפילו באנשים בריאים עם מערכת תקינה. הוירוס או החיידק מעוררים את מערכת החיסון לפעול ואז הנזק שרואים הוא בגלל פעילות המערכת עצמה בגדר " תמות נפשי עם פלישתים" . במקרה כזה דווקא דיכוי מסוים יכול לעזור. ב קיצור, מדובר במערכת מורכבת עם הרבה בקרות פנימיות, לא ניתן לפשט זאת לחזק או חלש, טוב או רע. מה שטוב בתנאים מסויימים הוא רע באחרים. הכל תלוי בנסיבות ובאיזון החיסוני בכל אחת ואחד לגופו. כנ"ל יש שוני בתגובה של כל אחד לתרופה מסוימת. עובדה שיש מגוון תרופות לטרשת ולא כולם מצליחים להגיע לאיזון. מסכימה עם העצות שנתנו לגבי שמירה על תפקוד מאוזן של מערכת החיסון- פעילות גופנית, תזונה מאוזנת, שעות שינה מספקות, הפגת מתח וחרדה. מאחלת לכולנו שימים אלו יעברו במהרה ובבריאות. כל טוב

מקס.17
23/03/20 10:35

תודה רבה לך מאוד עזרת לי להבין איך הכל עובד, תודה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
23/03/20 13:53

תודה רבה ד"ר גנלין שבימים העמוסים האלו הצלחת לתת תשובה מפורטת שמסבירה את המורכבות של מערכת החיסון ומחלות אוטואימיוניות. :angel: