מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

אתופן ורלבר

25/03/20 20:06
1 תגובות

שלום
קיבלתי אתופן לדלקת בעצב באזור הצוואר פעמיים ביום למשך 20 יום. אני אסמתית ומקבלת משאף רלבר כל יום. האם יש בעיה לקחת את שתי התרופות במקביל? בנוסף יש לי רגישות גבוהה במערכת העיכול האם האתופן בעייתי למערכת העיכול? תודה


תגובות

שלום לך,

אתחיל בכך שאין אינטראקציה מוכרת בין שתי התרופות כך שניתן ליטול את שתיהן במקביל.

ETOPAN אשר מכיל את החומר הפעיל ETODOLAC, משתייך לקבוצת תרופות נוגדות דלקת בשם NSAIDS.  אלו תרופות הנמצאות בשימוש רחב וניתנות לטיפול במגוון התוויות בעקבות היכולת שלהן לשכך כאב, להוריד חום ומאחר ויש להן פעילות נוגדת דלקת.

מנגנון הפעולה שלהן ע"י עיכוב של אנזים בשם COX (קיים בגוף מסוג 1 ו 2), כאשר COX2 לוקח חלק בתהליך הדלקתי. חלק מהן יודעות לעכב בעיקר את COX2 (סלקטיביות) וחלק מעכבות את שני האנזימים (לא סלקטיביות). העיכוב הסלקטיבי של COX2 מאפשר הפחתה של תופעות לוואי, כלומר הפחתה של פעילות של התרופה במקומות שונים בגוף עם השפעה שאינה רצויה, לדוגמא בריאות. בריאות, התרופות הלא סלקטיביות הראו נטייה להחמרה של אסטמה על רקע  הטיפול לעומת התרופות הסלקטיביות וזאת כתוצאה מעיכוב של COX1 שנמצא שם. מאחר וחלקן ניתן לרכוש ללא מרשם וללא ניפוק אצל רוקח, חשוב שתכירי אותן ותוכלי להתייעץ עם הרוקח או הרופא טרם שימוש.

ETOPAN פועל במנגנון סלקטיבי לעיכוב COX2, על כן הוא מהווה טיפול עם סיכון נמוך להחמרה של מחלת האסטמה ממנה את סובלת. אם בכל זאת, תחת הטיפול את חשה החמרה בהתקפי האסטמה, יש לפנות לרופא להחלפת הטיפול.

לשאלתך לגבי רגישות במערכת העיכול, לא ציינת במה מאופיינת הרגישות. אך ל ETOPAN כמו כל התרופות ממשפחת NSAIDS יש תופעת לוואי בשכיחות גבוהה של גירוי יתר של מערכת העיכול, העיקריות כוללות: צרבת, שלשול, בחילות, נפיחות. על מנת להפחית את תופעת הלוואי יש ליטול את הכדור על קיבה מלאה, לאחר האוכל. חשוב לציין, התרופות מעלות את הסיכון לדמם וכיבים במערכת העיכול לכן עבור מטופלים עם כיב קיבה פעיל או היסטוריה של כיב קיבה חוזר, מטופלים עם דימום פעיל או עם דימום בעברם על רקע טיפול ב NSADIS, אין להשתמש בתרופה זו ויש להימנע מאלו עם מחלות דלקתיות של מערכת העיכול.

ETOPAN קיימת בשחרור מיידי או בשחרור מושהה (לשחרור מושהה יש תוספת של XR בשם התרופה) כאשר שני הסוגים רשומים בארץ ומותווים לטיפול באוסטאוארטריטיס  ומחלת פרקים שגרונית (RA) ורק השחרור המיידי מיועדת גם לטיפול בכאב. במידה והנך מקבלת לטיפול בכאב שימי לב שקיבלת את התכשיר הנכון עבורך.

לשחרור מיידי, המינון המומלץ לכאב הינו 200 – 400 מ"ג כל 6 – 8 שעות לפי הצורך, ועד מינון מקסימלי של 1200 מ"ג ליום. ככל שנוטלים את הטיפול לפרק זמן ארוך יותר ובמינון גבוה יותר יש סיכוי לעלייה בתופעות לוואי , כולל במערכת העיכול, ולכן יש לברר מול הרופא לגבי ההתוויה לשמה את מקבלת את הטיפול ובהתאם לפרק הזמן הנדרש.

מצרפת את העלונים לשימושך:

ETOPAN - עלון לצרכן : https://data.health.gov.il/drugs/alonim/Rishum_10_418778819.pdf

RELVAR - עלון לצרכן  : https://data.health.gov.il/drugs/alonim/Rishum_10_418627819.pdf

רק בריאות,

מיכל קופמן בילו - רוקחת

סטודנטית לתואר שני ברוקחות קלינית - אוניברסיטת בן גוריון בנגב