מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהליטורובה במקום ליפיטור

ליטורובה במקום ליפיטור

27/03/20 22:06
1 תגובות

שלום חברים!

אני בן 45 אחרי אטום בלב + צינתור +2 סטנטים לפני כ-3 חודשים.
הטיפול התרופתי שלי הוא - LOSEC, LIPITOR, BRILINTA, ASPIRIN, TRITACE

אני נוטל מזה כמה שניל ליפיטור להורדת הכולסטרול - לפני ההתקף לקחתי 20mg כל יום ומאז ההתקף 80mg כל יום.
עד כה לאורך כל השנים לקחתי רק ליפיטור ולשמחתי לא סבלתי מדיי מתופעות לוואי ו/או כאבי שרירים.

להפתעתי הרבה, כשקניתי בפעם האחרונה את התרופה, אמרו לי שמכבי כבר לר ממנת את הליפיטור אלא רק את התחליף הגנרי - ליטורובה. אני לא רוצה להחליף תרופה במינון כזה שאני נוטל כל יום, במיוחד בתקופה הזאת שאני בקבוצת סיכון בשל הקורונה ואין אפשרות לטיפול ומעקב רפואי כמו שצריך.

האם אתם מכירים את השינוי הזה או שזה רק אצלי? מה ממליצים לעשות??

המון תודה!


תגובות

לצערנו, חוק ביטוח בריאות ממלכתי מאפשר לקופה להחליף בין תרופות. רק אם יש לך תופעות לוואי מליטורובה, תעדכן את הרופא המטפל והוא יכתוב מכתב לקופה שבגלל תופעות הלוואי אתה חייב את הליפיטור, אזי הקופה תהיה חייבת לאשר לך את הליפיטור. למרות האמור לעיל, מציע לפנות לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות (בחיפוש בגוגול תמצא את הקישור) - יתכן ולאור הנסיבות של הקורונה ,הנציבות תחייב את הקופה לספק לך את הליפיטור.