מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסמחלת מעי דלקתית ו-Lymphoid nodular hyperplasia

מחלת מעי דלקתית ו-Lymphoid nodular hyperplasia

31/03/20 13:48
1 תגובות

שלום, אני בחור בן 25 שסובל כבר מעל לשנתיים מכאבי בטן, לעיתים מבחילות. ביצעתי סדרת בדיקות (כולל קולונוסקופיה ו-MRE) לבירור מחלת מעי דלקתית, אשר חזרו עם תוצאות לא חד משמעיות. עקב-כך, הרופא הפנה אותי לבצע בדיקת קפסולה של המעי. להלן תוצאות הבדיקה:
The small bowl mucosa was found to be normal through the entire small bowel. Lymphoid nodular hyperplasia was observed in the terminal ileum. The vili were preserved. No uclers or inflammation of polyps or mass were detected. No evidance of active or past bleeding was seen.

אציין כי בעוד הקולונסקופיה יצאה תקינה, ב-MRE הוזכר כי באיליום הסופי, שעל אף שלא נראה בו עיבוי דופן, קיימת האטה דיפוזית מתונה ללא האדרה חריגה. בוצעו גם שתי בדיקות קלפרוטקטין, אחת עם ערך גבוה מהנורמה (~1500) ואחת עם ערך תקין לחלוטין.
כיוון שאני סוחב את הבעיה כבר זמן רב ללא טיפול (וסובל בינתיים...), אשמח לדעת האם האבחנה הנוכחית תקינה (ואולי מדובר בכלל במעי רגיז, כמו שחשבו תחילה), ואם לא - על מה היא יכולה להצביע? ספציפית, מה זה Lymphoid nodular hyperplasia והאם זה קשור לקרוהן/מחלת מעי דלקתית ויכול להתקשר לכאבי הבטן שיש לי?

תודה רבה וחג שמח!


תגובות

פרופ׳-הנית-ינאי
מומחה כמוני
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
02/04/20 13:57

שלום לכותב, ממצא של היפרפלזיה נודולרית הוא ממצא תקין לקבוצת הגיל שלך, לא מדובר בדלקת ואין קשר לאבחנה של מחלת מעי דלקתית. כמובן שלא ניתן לקבוע כאן אבחנה מעל דפי הרשת והרופא שלך צריך להסתכל על כלל הממצאים ולתת סיכום סופי והערכה לגבי האבחנה והטיפול הנדרש. כל טוב ובריאות שלימה, הנית ינאי