מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיכאבי ראש מפוׂצצים בהתקפים וירידת תפקוד הדרגתית.

כאבי ראש מפוׂצצים בהתקפים וירידת תפקוד הדרגתית.

29/04/20 3:03
8 תגובות

שלום. אני בת 41,
במשקל תקין, ללא עישון אלכוהול או סכרת, פרופיל שומנים בדם תקין, תזונה יחסית בריאה, בעבר פעילות גופנית כמה שיכולתי, לאחרונה רק בית ועבודה. מחפשת כיוון באבחנות ותמיכה.
שנים רבות סובלת מהתקפים קשים של כאבי ראש לוחצים ומפוצצים ופועמים בקצב הדופק, בעבר ההתקפים נמשכו מספר ימים כשהיו לי רק NSAID. בשנים האחרונות יש לי אופיאטים ותרופות ליל”ד לכן ניתן לעצור את ההתקף בכמה שעות. ההתקף משטח אותי בלי יכולת לזוז, כמובן בלי יכולת לפנות לעזרה (אין לי משפחה או מי שיעזור). אחרי שההתקף עובר כמה ימים מרגישה מהומהמת, לא צלולה ולא ערנית. הרבה פעמים מגלה שמשהו בתפקוד ירד מדרגה, מוטוריקה, דיבור (גם בשפת האם), זכרון קצר. תשישות או רגישות לצלילים וריחות התגברה. לאחר אחד ההתקפים כנראה התרחב עורק באיזור האוזן התיכונה, מאז אני שומעת את הדופק שלי באוזן השמאלית. במיוחד כשאני מורידה את הראש מתכופפת או כשל”ד עולה.
בהדרגה מחמירה גם בעיית שיווי משקל בהליכה, התחושה כאילו הקרקע זזה לי מתחת לרגליים, סחרחורות בצורת ריחוף וסיבוב בזמן נסיעה ולפעמים גם בלי תזוזה.
★ הופניתי לבדיקת שמיעה, ENG, דופלר עורקי הצוואר אבל לא מצליחה להגיע, כי זה רחוק ודורש לוגיסטיקה מתישה.
המשך בתגובה הראשונה ↓ מודה מראש על כל עזרה.


תגובות

Shterna
29/04/20 3:11

לפני העלייה ארצה עברתי שלל בדיקות, CT, אקו מוח, ורק ב-EEG בשנת 98 בערך, נמצאה זרימת דם איטית והיפוולמיה (דווקא הייתי מצפה להיפרוולמיה או בצקת אם הזרימה איטית, אבל זה מה שמצאו). הייתי לוקחת צינריזין ונואוטרופים בקורסים. מאז שאני בארץ לא מצליחה לקבל שום אבחנה, ב-Ct ראש וצוואר לא רואים כלום, התרופות שהבאתי איתי נגמרו והחיים שלי הפכו לגהנום.
רק בשנים האחרונות הצלחתי לקבל קצת אופיאטים, אחרי מעקב אובחנתי גם עם טכיקרדיה (שתמיד היתה) ויתר לחץ דם וקיבלתי ביסופרולול 1.25, 2.5 ואז 5 מג'. לא מצליחה להגיע לבדיקות שבקושי הצלחתי לקבל הפניות אליהן, פעילות יום יום מתישה אותי במיוחד אם יש הליכה או מקומות עם רעש ומלא אנשים. בימים שאני מרגישה ממש רע זה בלתי אפשרי לפנות למיון או לרופא, בקושי קמה לשירותים. ואם אצליח להגיע לבדיקות ביום שאין לי כאבים וסחרחורות אני פוחדת שלא ימצאו כלום ואני לעולם לא אדע מה קורה איתי ומה אפשר לעשות.
אני מרגישה בת 90, לא זזה מהבית, חוששת לעבד את מקום העבודה ובעיקר חוששת שיקרה משהו ולא יהיה מי שיזעיק עזרה.

איציק-ניסני1
29/04/20 15:00

שלום. אינני רופא. הזכרת בדיקות שהנן משמעותיות לאבחון מדויק ולא רשמת שאת עשית בדיקות דם מקיפות. מציע לך ללבצע ולא לוותר ולעשות את הבדיקות הכי מוקדם שאת יכולה. תתייעצי ותבקשי ממנהלת המרפאה שלך ובטלפון עזרה. חשוב מאוד בדיקות הולטר, אקו לב, בדיקות דם מקיפות ENG שמיעה דופלר עורקי צוואר. מיד אחר כך תפני לנוירולוג מרפאת סחרחורת, ואנדוקרינולוג קרדיולוג. אני משער שלאחר בדיקת חוסר עודף רכיבים בדם והתאמת תרופות ותוספי צזון, יצטמצם התדירות של ההתקפים . אני משער שבמרפאת סחרחורת יעזרו לך ותרגישי יותר טוב ממצבך היום

Shterna
29/04/20 22:13

שלום וחג שמח, תודה על התשובה המהירה. ספירת דם ביוכימיה תפקודי כבד וכליות עשיתי, הכל טוב לאורח שנים. מה הפירוט של "מקיפות"? מה עוד אפשר לבקש? רופאת המשפחה סקפטית לגבי התלונות שלי, לא קל לקבל ממנה הפניות.

שלום. כאמור אינני רופא. לשאלתך אני מתכוון לבדיקות אלרגיה, לחוסר או עודף במינרלים, ויטמינים שומנים בדם, מינון תרופות, שינוי תרופות ממקור לגנריות בדיקות הורמונליות, ועוד כל אלו אינם נמצאים בבדיקות השגרתיות. וכמובן לא לשכוח בדיקת Engאם את נוטלת תרופות נוגדות דכאון שימי לב להוראות לפני בדיקה הבדיקות שהזכרתי רודם והייתי מוסיף בדיקת ראיה. תאמרי לרופאה ששלא ניתן לעזור לך ללא בדיקות ו ואם באפשרותך פני לתל השומר בקשי לעשות צק אפ כללי בגלל חששך מאירוע מוחי חולף וקבוע. אל תוותרי אם הרופאה מתעלמת דוחה לבקשה סבירה כזו שילחי מכתב לנציבת תלונות הציבור של משרד הבריאות ובמקביל לאגודה לזכויות החולה שיש לנו קהילה בניהול שמוליק בכמוני או ישירות לקו הטלפוני שלהם

ארז-לביא
04/05/20 5:02

הי, אני לא רופא... נשמע ממש נורא המצב שלך ואני מאחל לך קודם כל החלמה מהירה ורפאוה שלימה. אם הבנתי נכון הבעיה המרכזית שלך היא כאבי ראש והרופאת משפחה שלך לא מתיחסת אל התלונות שלך? ממליץ לך להכנס ל BROKENBRAIN.COM , יש שם אולי מידע שיכול לעזור לך. בכל מקרה ממליץ לך גם לפנות לרופא נוסף לחוו"ד פרטית, אם ניתן אז רופא שמשלב גם גישות נוספות כמו בדיקת רמת הויטמינים שלך ובדיקת מתכות/רעלים/אלרגיות למזון וכו , בהצלחה

Shterna
05/05/20 8:15

תודה על הקישור, אכנס לקרוא. הבעיה העיקרית זה שהכאבים והתסמינים עדיין מפחידים אותי למרות שהכאב פחת בזכות טיפול ליתר לחץ דם ואלטרולט. התחושה היא שהורידים מתכווצים והעורקים ממשיכים להזרים דם ונוצר יתר לחץ בכלי דם במוח (לא יתר לחץ תוך גולגולתי) שלא מתבטא בכלי דם בגפיים ולא ניתן למדידה והערכה. הופניתי לדופלר עורקי הצוואר, ואני מרגישה שהעורקים הם לא הבעיה. בדיקות הדם שלי תמיד תקינות עד הפרט הקטן, כולל מינרלים וויטמינים, פרופיל שומנים תקין.

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
18/05/20 16:43

חשוב לפנות לנוירולוג כדי למסור מידע מפורט ולבצע בדיקה נוירולוגית על מנת שיתרשם האם מדובר בכאב ראש על רקע וסקולרי. גם מיגרנה עשויה לגרום לכאבי ראש פועמים. יתכן ויהיה צורך לבצע הדמיית מוח או הדמיה וסקולרית של כלי דם מוחיים לפי שיקול דעתו. במידה והבירור יהיה תקין כדאי להמשיך מעקב במרפאת כאבי ראש וכמובן חשוב מאד לאזן את לחצי הדם.

Shterna
18/05/20 23:11

תודה! זה מה שאני מנסה להשיג כבר יותר מ-15 שנה, בדיקה וסקולרית במוח, עדיף בזמן ההתקף. אבל כל פעם מפנים למשהו אחר, נוירולוג שלח להדמיית כלי דם צוואריים. לגבי המיגרנה לא ביררו אף פעם כנראה בגלל האופי הנודד והמשתנה של הכאבים. כל המרפאות כאב, שינה, כאב ראש, לחץ דם... איך מגיעים אליהן? מקווה שיש גם בפריפריה. לחץ דם כמעט מאוזן, נע סביב 125/95, לחץ הדופק כמעט תמיד 20-30, מגיע ל-40 רק בערכים גבוהים.