מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבחולה בסיכון

חולה בסיכון

05/05/20 21:03
13 תגובות

שלום
אני סובל מאי ספיקת לב של 23% סובל מסוכרת עד שהתחיל המשבר עוד עשיתי דברים עבדתי ומאז כבר שלושה חודשים אני כבר לא מטופל בשום מרפאה כי סגרו את כל המרפאות אבל אמרו שעם צריך תגיע למיון אם אני צריך להגיע למיון אז מצבי על סף וסף נישבר לי מהמשבר הזה ואין לי כוח להתמודד אם זה יותר


תגובות

ורד-שיראזי
מוביל קהילה
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
05/05/20 23:02

היי דניאל ראשית מהיכן אתה? המרפאות בבתי החולים הגדולים עבדו וניתן ליצור איתן קשר בטלרפואה בשיבא ובאיכילוב. שנית, אני מבינה מאד לליבך כמושתלת לב בהווה וחולת אי ספיקת לב בעבר אני מבינה את מצבך. האם אתה לבד? האם יש לך קשר עם בני משפחה, חברים, שכנים? למה אתה זקוק הכי הרבה?

R.B-דניאל
05/05/20 23:24

שלום ורד אני מטופל בבלינסון בלב בסוכרת בכאב באוראופדיה מאז שהתחיל המשבר אני לא מטופל ובאמת מה הטעם לכל הסבל הזה שהם גורמים מה הם מצפים שאני יוכל לעמוד בזה לאורך זמן

ורד-שיראזי
מוביל קהילה
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
06/05/20 9:50

תראה דניאל, אני באמת יכולה להבין אותך. אבל זה נקודה בזמן המצב הזה, עוד קצת ותיכנס שגרה יותר ברורה לחיים שלנו ותחזור להיות מטופל באופן יותר הדוק. אם הופסקו לך טיפולים בכאב אולי יש מקום לברר בהקדם אם הם חזרו לפעילות במרפאה או לדאוג עבורך לתחליפים שתוכל לקבל בבית. אולי רופא המשפחה יכול בינתיים לדאוג לך לטיפול יותר קרוב בזמן המשבר? האם יש לך עם מי לחלוק את השגרה החדשה הזאת? האם יש לך תמיכה משפחתית? האם אתה משוחח באופן קבוע עם איש טיפול? כל אלו ממש חשובים במצב של אי ספיקת לב קשה ומצב בריאותי כרוני.

R.B-דניאל
06/05/20 18:54

שלום ורד לא אני לא נעזר באף אחד לא מהחברים לא מהמשפחה אני לא יודע לבקש עזרה אף פעם לא ידעתי כל מה שהשגתי בחיים שלי זה בלי עזרה מאף אחד כל עסק שהיה לי עד לאחרונה בלי עזרה ולבקש עזרה מאיש מקצוע יש לי טראומה כי לא באמת הם רוצים לדעת מה אתה עובר ומרגיש תספר להם שהכל טוב והחיים דבש זה מה שמעוניינים לשמוע כי עד שביקשתי וסיפרתי מה אני עובר ביום יום ואיך מרגיש זה הגיע למצב נוראי איומים באישפוז בכפייה הם רק לא מבינים שאני מדבר על זה אז אני באמת צריך עזרה הם באמת לא מבינים שאתה מדבר על זה שאתה רוצה לעשות סוף להכל אז אולי באמת צריך עזרה כי לי אמרו על תדאג יהיה בסדר הם לא מבינים רק שבן אדם רוצה להיתאבד הוא לא ממתין לאף אחד הוא פשוט ילך זה מה שרוצים במדינה הזאת לצערי

ורד-שיראזי
מוביל קהילה
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
06/05/20 19:33

שלום דניאל, ראשית הדבר האחרון שמישהו רוצה זה שתוותר על חייך. כל עוד אתה חי יש תקווה שהכל יתהפך וישתנה לטובה. יש משהו בדברייך שלעיתים יש אנשים שרק רוצים לשמוע שהכל בסדר אבל אם תפתח אליהם תמצא חברים אמיתיים, בטוח יש לך חברים שאינך יודע כמה אתה חשוב עבורם (גם אני לא ידעתי וגיליתי במקרה). נכון שיש אנשי מקצוע פחות מתאימים בעבורך אבל יש גם אנשי מקצוע שתהיה לך כימיה מצויינת איתם! שווה להכיר אנשים שאתה משמעותי עבורם ורוצים בטובתך! בבקשה תזכור שזאת נקודת שבירה ספציפית ומחר הכל יכול להשתנות! אם אינך מוצא אוזן קשבת במקום בו אתה מטופל ישנה אפשרות לעבור למכוני לב אחרים שבהם, בנוסף לטיפול פיזי יש תמיכה נפשית משמעותית המותאמת לחולי לב מורכבים כמוך, אני יודעת מכיוון שהשתמשתי בשירותים אלו והם עדיין פתוחים בפני כמושתלת. לבקש עזרה מהסביבה הקרובה שלך יכול להיות גם לבקש זמן הפוגה! לצחוק עם חברים, לשבת על בירה כדי להתאושש! תשקול את מה שכתבתי ואולי יעלה על דעתך אדם אחד שיכול להוות לך משענת גם ללא ידיעתו. בכל מקרה אתה מוזמן להמשיך והתכתב איתי מתי שתרצה!

ורד-שיראזי
מוביל קהילה
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
06/05/20 19:34

אגב, הנקמה הכי מתוקה בעיני זה לעשות בדיוק הפוך ממה שמצפים ממני אז אני אחיה אף על פי, למרות וכנגד מי שמאתגר אותי!

שלום דניאל,
אתה מתאר בגילוי לב ובפתיחות את תחושותיך ותודה לך על כך.
הכאב והתסכול ניכרים בדבריך וכן האכזבה מחוסר תמיכה או הבנה של הסביבה הקרובה. החששות שלך הם מאד מובנים, ויכולה להעיד ממרבית מטופליי בשיקום הלב שקיימת התלבטות גדולה באילו מצבים לפנות למיון ולטיפול ובאילו מצבים לחכות שהמצב פשוט יחלוף מעצמו. מבינה שמאד קשה להחזיק את האחריות הזו ולנסות להתנהל בתוכה כשיש באמת פחדים לכאן ולכאן. בהדרגה הפעילות במכונים חוזרת, כך שממש מקווה שתקבל מענה קונקרטי לצרכיך הרפואיים. באשר להתמודדות הרגשית, רציתי להציע לך להיעזר בטיפול פסיכולוגי שייתכן לך תמיכה והכוונה ומרחב לשיתוף והחזקה משותפת של תחושותיך ורגשותיך אשר בעת זו אתה נושא אותם לבדך וזה בהחלט עשוי להיות קשה, מעמיס ומכביד. כמעט בכל מרפאה יש היום שירות פסיכולוגי של טיפול מרחוק, מציעה בחום לנסות להיעזר. במידה וצריך סיוע נוסף בעניין, מוזמן לפנות אליי בפרטי ואנסה לכוון אותך.
איחולי בריאות ורווחה נפשית,
דייאנה

R.B-דניאל
07/05/20 2:06

שלום דייאנה איך אני יכול בבקשה לפנות בפרטי בבקשה

תלחץ על שמי ותופיע לך אפשרות לכתוב לי הודעה

R.B-דניאל
07/05/20 19:42

שוב שלום אני לא מצליח לשלוח הודעה בפרטי ואני מרגיש שאני מציק

R.B-דניאל
07/05/20 21:21

שלום דייאנה זה רושם לי שמנהל זה לא מעוניין לקבל הודעות בפרטי

R.B-דניאל
10/05/20 21:23

שלום דייאנה

דניאל יקר, מציע לך לפנות דרך הקופה לקבלת תמיכה גם מקרדיולוג וגם נפשית. במידה ואתה מעוניין לעבור מהמוסד בו אתה מטופל, אתה מוזמן לעבור לטיפול במסגרת היחידה לאי ספיקת לב באחד המרכזים הגדולים האחרים, אשמח לעזור לך לתאם זאת באיכילוב, ואתה כמובן יכול לבחור בכל בית חולים אחר שתרצה. אל תתייאש ואל תאבד את המוטיבציה לעזור לעצמך מתוך אמונה ששיפור בתחושה הוא בהחלט בהישג יש וכי יש אנשים שמעוניינים ויכולים לעזור לך בתקופה הקשה הזו הרבה כח ובריאות טובה