מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

לוריבן

16/05/20 16:46
7 תגובות

הי מזה כחודש סובלת מנדודי שינה והתקפי חרדה קיבלתי לוריבן מהרופא מילידרם ליום היות ןהבנתי שיש פוטנציאל להתמכרות התחלתי להוריד על דעת עצמי קצת מהמינון אך ההפרעות חרדה ממשיכות והכדור רק עושה לי תופעות לואי של סחרור כבדות בראש ואי יציבות בגוף הרופא המליץ על או קלונקס או ציפרלקס אינני מעוניינת לקחת כדורים ממכרים והשאלה האם ניתן לעבור לכדור טבעי כמו נרבן שאינו ממכר ואם יהיה שיפור להמשיך איתו ולא עם כדורים ממכרים


תגובות

שלום רב!

תרופה LORIVAN היא תרופה ממשפחה הנקראת בנזודיאזפינים. תרופה זו אכן ניתנת על ידי הרופא למצבים שונים של חרדות ומתח היכולים כתוצאה להוביל לנדודי שינה . אחת התופעות האפשריות בשימוש ממושך של תרופה זו יכולה להיות פיתוח תלות, לכן חשוב מאוד להקפיד על נטילה נכונה ומדויקת בהתאם להוראות של הרופא. חשוב לציין כי זמן ההסתגלות הממוצע לתרופה מהווה פרק זמן של שבוע עד חודש ימים. בפרק זמן זה יכולים להרגיש חזק יותר את התופעות הלוואי.

תרופה זו בדרך כלל ניתנת לפרק זמן מסוים הנקבע על ידי הרופא. לקראת סיום של הטיפול ,רופא נותן תוכנית אינדוידואלית של הורדה הדרגתית במינון וזאת במטרה למנוע תופעות לוואי שיכולות לקרות עם הפסקה מיידית ודרסטית של תרופה. לכן, חשוב מאוד לקבל תוכנית נכונה להקטנת המינון של תרופה מרופא ולהקפיד לקחת נכון בהתאם להוראות בלבד. בנוסף, מומלץ מאוד לפנות לרופא לאחר שבועיים עד 4 שבועות מתחילת הטיפול לצורך הערכת המצב. 

תופעות לוואי של סחרחורת כבדה ואי יציבות בגוף המתוארות בשאלה שלך הן תופעות שכיחות(תופעות שמופיעות ב-1-10 משתמשים מתוך 100 לפי העלון), אך בכל אופן חשוב ליידע את הרופא המטפל על התגובות האלה.

בנוגע לציפרלקס או קלונקס שהמליצו לך,חשוב לדעת שמדובר בתרופות נוגדות דיכאון וחרדה, גם להם יש זמן הסתגלות לגוף שמתחיל מכמה שבועות ונמשך אפילו עד כמה חודשים,בפרק זמן זה יכולה להיות רגישות גבוהה יותר לתופעות לוואי.תרופות אלו ממשפחות שונות,אך גם להם יכולה להיות תופעת פיתוח תלות לכן הפסקת טיפול בהם תדרוש הפחתה הדרגתית במינון לפי הוראות של הרופא.

Nerven היא תרופה טבעית המבוססת על 5 סוגי צמחים, בין היתר צמח ולריאן ופסיפלורה. תרופה זו מיועדת להרגעה, ומשרה שינה. אם אין שום רגישות למרכיבים של התרופה, אם אין בעיה במצב רפואי אשר יכולה להוות התווית נגד לקבלת תרופה (עלון לצרכן של תרופה),אפשר לנסות לשלב את זה כרגע עם LORIVAN,אך חשוב קודם להתייעץ עם הרופא ההמטפל.אין להשתמש בתרופה זו לעיתים קרובות או לתקופה ממושכת מבלי להתייעץ עם הרופא.

כל טוב ותרגישי טוב!

אליסה בורמן,

רוקחת,סטודנטית לתואר שני ברוקחות קלינית קהילתית ורגולטורית.

שלום

לוריואן הוא כדור ששייך למשפחת הבנזודיאזפינים. כדורים ממשפחה זו צריך להפסיק בהתאם להוראת רופא בהדרגה ולא בבת אחת.

ישנן תרופות אחרות לטיפול בחרדה שלא ממשפחת הבנזדיאזפינים שאינן ממכרות. תרופות אלה יכולות להיות ממשפחת SSRI למשל.

מצרפת כתבה מפורום כמוני על תרופות נגד חרדה כאן

ניתן לקרא מידע על טיפולים תרופתיים כאן.

אכן קיימים כדורים שונים על בסיס טבעי המכילים ולריאנה , פסיפלורה ומליסה שהם ידועים כמפחיתי חרדה וניתן להשתמש בהם לטיפול בחרדה ובנדודי שינה .

 עלון מידע  למטופל על תרופה שמכילה וולריאנה עלון

בנוסף לכך פעילות גופנית וגם טיפול פסיכולוגי  ידועים כטיפולים יעילים בחרדה.

מצורף מידע על טיפול התנהגותי ב CBT לפרעות חרדה כאן

 

תרגישי טוב

אירית ברסקי

רפי.מלאך
25/05/20 2:16

יש לא מעט תוספים ואלמנטים טבעיים שיכולים להוריד אותך מתלות בתרופות בקטע של חרדה + נדודי שינה והם עדיפים בהרבה מכל בחינה אפשרית.

רונקי
25/05/20 18:20

תנסי כל דבר שהוא טיבעי..רק לא כדורים אני כבר חמש שנים לא מסוגלת להירדם בלי כדורים ואני סה'כ בת 24 אין סיוט מהתלות הזאת. מה גם שזה לא עוזר לגמרי ועוד יותר העצים לי את חרדת השינה.

רפי.מלאך
26/05/20 11:16

יש מיליון ואחד דברים טבעיים פשוטים זולים לא ממכרים אם רוצה עזרה נא צרי קשר... חבל על הכסף והנזקים של התרופות

ספיר17
26/05/20 14:22

בעיקרון את צריכה להחליט אם את באמת רוצה וצריכה תרופה. 

יש תוספים טבעיים לרוגע ושלווה . וצריך לחקור את זה עם מומחה איכותי . ברור שלוריואן ממכר . 

וכנל קלונקס. 

אפשר לתקופה קצרה מאד להיעזר בציפרלקס ולהיגמל בנדרגה אבל גם ממני קשה מאד להיגמל והחרדה חוזרת . 

רונקי
27/05/20 19:38

תנסי גם טיפול ב cbt יכול לעזור