מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותכאבים מופשטים

כאבים מופשטים

29/05/20 18:17
2 תגובות

רוקחת שלום.מה אני לוקחת לכאבים מופשטים בגוף פיברומיאלגיה.משהו שירגיע לי את הכאבים.בלילה אני לא ישנה טוב.התחלתי לקחת קלונקס 0.50.כל לילה מ22:00 23:00 בלילה.לפחות ישנה 4 או 5 שעות.חוץ מזה שום תרופות לא לוקחת.


תגובות

שלום

הבנתי מהשאלה שאת חווה קשיי הרדמות כתוצאה מכאבים הנובעים מפיברומיאלגיה. אתייחס לסוגייה של טיפול בכאב. הטיפול בפיברומיאלגיה הוא מורכב וכולל טיפול תרופתי וגם טיפול שאינו תרופתי. הטיפול נותן מענה לשלל סימפטומים כמו: הקלה על כאב, דכאון, חרדה והפרעות שינה ( מותאם ספציפית לתסמינים של המטופל).

הקלונקס אינו משמש כטיפול בכאב .(אם ניתן לטיפול בכאב מומלץ להחליף טיפול לתרופה אחרת בגלל פוטנציאל לפתח סבילות ותלות בתרופה .) מניחה שנתנו את התרופה לטיפול בחרדה.

הטיפול הלא תרופתי בכאב מצריך השקעה מצד המטופל : הקפדה על פעילות גופנית , שמירה על היגיינת שינה (המטופל צריך לצמצם את השינה במשך היום וללכת לישון רק בלילה).

הטיפול מותאם לכל חולה לפי הסימפטומים הספציפיים שלו על ידי ראומטולוג. הגישה הטיפולית היא לתת טיפול מדורג לפי הסימפטומים הספציפיים של החולה. (כך טיפול בחולה שהרכיב המרכזי במחלה שלו יהיה הפרעות שינה/ תשישות יהיה שונה מחולה שהרכיב המרכזי במחלה אצלו יהיה חרדה/דכאון.)

טיפולים תרופתיים : טיפול התחלתי בנוגדי דיכאון טריציקליים- מתחילים אותם במינונים נמוכים בלילה ועולים במינון בהדרגה אם יש צורך. במקביל עוקבים אחר מצב המטופל , לראות שאין תופעות לוואי.

יש גישה נוספת שנוקטת בהתחלת טיפול  בתרופות ממשפחת SNRI (תרופות המעכבות ספיגה מחדש של סרוטונין ונוראפינפרין) כאלטרנטיבה לטיפול בנוגדי דיכאון טריציקליים .

בחולים עם הפרעות שינה משמעותיות מתחילים בטיפול בפרגבלין או בגבאפנטין.

כל הטיפולים התרופתיים ניתנים במרשם רופא בלבד.

מצרפת לך כתבות בנושא לעיונך.

קישור להסבר על המחלה וטיפולים לא תרופתיים יעילים . קישור

קישור לוקירופואה ,ששם מפורטים טיפולים לא תרופתיים יעילים בטיפול בפיברומיאלגיה גם הטיפולים התרופתיים. למשל ראו שלפעילות גופנית אירובית מתונה( כמו הליכה , שחיה ופעילות גופנית במים), יש השפעה מטיבה על תסמיני כאב ותפקוד יומיומי. (קיימים  טיפלים נוספים כמו :הידרותרפיה , CBT וכו') . קישור

תרגישי טוב

אירית ברסקי

רוקחת , סטודנטית לרוקחות קלינית וניהול רגולטורי באוניברסיטת בן גוריון.

מה.נשמע
02/06/20 20:48

אירית תודה רבה.יש לי תור רק באוגוסט לראמטולוג.שזה רחוק.רופא פרטי מבקש 1400 ש''ח שזה יקר בשבילי.