מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהתעתועי מחשבה - gaslighting

תעתועי מחשבה - gaslighting

19/08/20 9:21
2 תגובות

מועתק מויקיפדיה בעברית ויש שם ולמשל גם בויקיפדיה באנגלית ועוד מקומות עוד חומר על זה.

"Gaslighting הוא סוג של התעללות נפשית (אנ'), הכרוכה בהכחשות מתמשכות של עובדה, אשר גורמות לקורבן לחרדה מתמשכת, לבלבול, וגורמות גם לכך שהקורבן מתחיל לפקפק ביכולת לבטוח בזיכרון שלו ובהבנה הכללית שלו של המציאות.[1] אנשים עלולים לנקוט סוג זה של התעללות, במודע או באופן לא מודע, בשילוב עם מגוון טקטיקות מניפולטיביות או פוגעניות אחרות, כדי להדוף ביקורת, או להישאר בהכחשה של מעשיהם."

אז שימו לב, תיזהרו שרק מגלל ששמו אתכם בסד אתם מבטלים ישר משהו שיכול להיות אמיתי ואימתני ואנטי-אנושי ומסוכן לא רק לכם, אלא לחברה עצמה. והפסיכולוגים יזהרו מאד בכלל מלהזכיר את המושג הזה אף שהוא קיים ונפוץ בתרבות כבר לפחות מאה שנה....

תהיו טובים ולא עובדי שטן סמויים כמו יותר מדי אנשים, בעיקר כאלה שרואים ערוץ 12 או חס וחלילה אמריקאים ששם זה רקב מעל מה שבריא נפשית אפילו לדמיין (הם למשל מכניסים סכיזופרנים לכלא ושמים אותם בתאי עמידה או פשוט יורים בהם אם שאט גאן אף שאין מהם סכנה, ראיתי ביוטיוב).


תגובות

צל-לילה
06/09/20 7:20

אגב, מישהו יודע איך אני משיג לצפייה ישירה עם כמובן תירגום, סרט עתיק כמו הסרט gaslighting או איך שהוא נקרא של אינגריד ברגמן מלפני כ80 שנה? זה נראה לי מעניין התופעה הזו שתוארה לראשונה בסרט והפסיכיאטרים ממש מנסים בכח, להשתיק את עצמם ולא להגיד על כך מילה אף שזה נחשב כחלק מהארסנל שלהם על ידי האתרים ברשת.

צל-לילה
19/03/21 7:56

זה עדיין נשמע לי מעניין המושג הזה, אבל אין לי כל כך מושג עליו ולא רשום על זה כמעט באינטרנט, גם לא באנגלית. ורק רציתי ליידע, שאת הפוסט עצמו רשמתי בזמן השיגעון הרביעי שלי, יחד עם עוד מאמרים פה מקיץ 2020, אז קחו את הרשום במאמרים אלה בערבון מוגבל או בהבנה, אם אתם קוראים אותם. שתהיה שבת שלום, ונסו לתרום גם לקהילה הסכיזופרנית כשאפשר ולא רק לעצמכם. אנחנו הרבה יותר חזקים ביחד ובאחווה.