מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניההיקף חובת הגילוי הרפואי - מאמר מאת עו"ד עופר סולר (מועתק)

היקף חובת הגילוי הרפואי - מאמר מאת עו"ד עופר סולר (מועתק)

10/09/20 6:42
1 תגובות

משמעותה של חובת הגילוי הרפואית (מאמר מאת עו"ד עופר סולר מדצמבר 2017)
=========================================================

חובת הגילוי הרפואי הנה חובת המטפל הרפואי לגלות ולמסור למטופל שלו את כל המידע הרפואי אשר דרוש לו, באופן סביר, כדי לתת את הסכמתו מדעת לטיפול הרפואי המוצע לו על ידי המטפל.
כך קובע סעיף 13(ב) לחוק זכויות החולה, תשנ"ו- 1966: "לשם קבלת הסכמה מדעת, ימסור המטפל למטופל מידע רפואי הדרוש לו, באורח סביר, כדי לאפשר לו להחליט אם להסכים לטיפול המוצע".
חובת הגילוי של המטפל מהווה השלמה לזכות המטופל לקבל טיפול רפואי בכפוף לקבלת הסכמתו מדעת מראש לטיפול זה, כאמור בסעיף 13(א) לחוק זכויות החולה: "לא יינתן טיפול רפואי למטופל אלא אם כן נתן לכך המטופל הסכמה מדעת לפי הוראות פרק זה".
מכאן גם נובע איפוא, כי הפרת חובת הגילוי של המטפל כרוכה מינה וביה בהפרת זכות ההסכמה מדעת של המטופל ולהיפך.

קישור למקור ולאתרו של עו"ד עופר סולר, אותו ציטטתי כאן:
https://www.malpractice.co.il/חובת-הגילוי

בהצלחה סכיזופרנים, היו חזקים, אמיצים, נבונים וצודקים :)
צל לילה..


תגובות

צל-לילה
19/03/21 7:52

מקפיץ. חשוב לדעת את הזכויות שלכם, אחים סכיזופרנים, ולעמוד עליהם גם אם אפשר. כשפסיכולוג או מישהו אחר לא מכבד את זכותך, הוא גם מעלה את הזילזול שבתוכו כלפי הקהילה שלנו שהוא מקבל כסף והקדיש את חייו לטפל גם בה, וגם מעלה את הסיכוי שכשסכיזופרן אחר ינסה לקבל את זכותו יזלזלו גם פה. סכיזופרנים, חולי נפש, משוגעים........... הם אנשים והם אנשים עם כבוד וזכויות. למען הקהילה ולא רק למען עצמי :) צל לילה.