מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןאיך מזהים סרטן ובפרט סרטן קיבה?

איך מזהים סרטן ובפרט סרטן קיבה?

11/10/20 10:10
4 תגובות

שלום לכולם, חדש כאן בקהילה, אבי נפטר מסרטן הקיבה לפני 6 שנים.
אצלי היו כאבים ברום הבטן ולאחר בדיקת גסטרוסקופיה התגלה חיידק הליקרובקטור פילור ודלקת כרונית גסטריטיס, לקחתי טיפול אנטיביוטי משולש למשך שבועיים ומאז עברו מספר חודשים ואני עדיין לא מרגיש טוב עם תופעות של כאבים בקיבה לא חזקים, אבל נוכחיים רוב הזמן וכמו כן מידי פעם טעם רע שעולה מהקיבה לפה.
רציתי להייעץ האם תופעות אלו יכולות להעיד על סרטן שמתפתח ?
ובכלל שאלה כללית, איך בן אדם יום אחד מבין שהוא חולה בסרטן? למה כדאי לשים לב?
כמו כן, חייב לציין שאני סובל מחרדות בעקבות מות אבי ואני יודע שהרבה פעמים החרדות גורמות לקיבה לסבול, האם החרדות יכולות לגרום בסופו של יום לסרטן בעקבות הנזק שהן עושות לקיבה?
תודה, עדי


תגובות

דניאלה-הרצוג
מומחה כמוני
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
14/10/20 21:10

ערב טוב, מצערת על מות אביך. אתחיל לענות לשאלותיך אולי מהסוף תופעת החרדה אכן יכולה לגרום לירידה באיכות החיים, יחד עם זאת, חרדה לבד לא יכולה לגרום באופן ישיר לסרטן. הייתי ממליצה לך תרגיל פשוט שיכול לעזור לך להתמודד עם התקפי חרדה ולהביא אותך למצב נפשי רגוע יותר באופן כללי. מדובר בביצוע נשימות בדרך מסוימת שאני אלמד אותך. השיטה נבדקה מחקרית והוכחה כי עוזרת במצבי חרדה. אז כך: חשוב שתשב בצורה נוחה, כורסא או ספה, לא שכיבה, אלא ישיבה. רצוי במקום שקט. לקחת נשימה (לשאוף אוויר) בצורה איטית, בקצב של ספירה מ- 1 עד 5. הספירה בקצב של מעבר שניות בשעון. ואז להחזיק נשימה למשך 2 שניות (סופר בראש 1-2) , כאילו אתה מתחת למים. ואז, נושף או מוציא אוויר בצורה איטית, שאתה סופר שוב עד 5. שאיפה - סופר 1-5 מחזיק - 1-2 נשיפה - 1-5 רצוי לסיים את הנשיפה (הוצאת אוויר) בשפתיים מעט פתוחות תוך הוצאת אוויר במעט רעש -פףףףףףףף. אתה יכול לעשות את זה כשאתה חרד במיוחד, כמו התקף, או פשוט באופן כללי, 3-4 פעמים ביום, כדי להוריד רמת הסטרס. ועכשיו לשאלותיך האחרות: ראשית, חשוב להבין כי לרוב, הסרטן לא כואב. כלומר, אם מופיע כאב במקום כזה או אחר בגוף, לא צריך לחשוב מחשבה ראשונה שמדובר בסרטן. שנית, אתה שואל האם יש תסמינים מקדימים? התשובה היא כללית, כוון שלכל סרטן יש לו תסמינים משלו, ויש הבדלים בתסמינים באם מדובר בגבר או אישה, ילדים או מבוגרים, כוון שיש סרטנים ספציפיים לגיל ולמין. כך התסמינים הכי פשוטים, לא ספציפיים, יכולים להיות: ירידה במשקל שלא מוסברת ע"י דיאטה או צום ממושך, או אחרי קלקול קיבה מלווה בשלשולים והקאות; עייפות שלא מוסברת ע"י עבודה מאומצת או חוסר שינה. אינני יודעת גילך, אך אצל גברים אחרי גיל 50 יש לשים לב באם חלים שינויים במתן שתן, כגון חוסר יכולת להתרוקן בבת אחת, שזה יכול להצביע על הגדלת ערמונית, מצב שיש לבדוק. בכלל, במצבים כפי שציינתי רצוי להיוועץ עם רופא משפחה. ישנן בדיקות סקר, לפי קבוצות סיכון ומגדר, אותן חשוב מאד לבצע כוון שתפקידם גילוי מוקדם של סוגי סרטן שונים . בדיקות מוקדמות נעשות גם לפי קבוצות סיכון כאשר היה סרטן במשפחה. איני יודעת כל היסטוריה המשפחתית שלך ואם היה לעוד מישהו סרטן במשפחה ואיזה סוג. הייתי ממליצה להיוועץ עם רופא משפחה שמכיר אותך באם יש צורך בבדיקות מעקב אצלך ו/או ייעוץ גנטי. ולבסוף, חשוב לדעת כי מחקרים מראים באופן מובהק כי אורך חיים בריא, כולל תזונה מאוזנת, פעילות גופנית, המענות מעישון ושתיית אלכוהול ואימוץ שיטות להפחתת סטרס (מה שלימדתי אותך בהתחלה זו אחת השיטות) קשורים להיארעות נמוכה יותר של סרטן. מקווה שעניתי לשאלתך רק בריאות דניאלה

ValorHeart
17/10/20 19:15

היי דניאלה, תודה רבה על התשובה המפורטת מאוד, עזרת לי להבין הרבה יותר. עדי.

מיקי24
17/10/20 15:43

כל הכבוד על ההשקעה שתשובתך.

EB1000
18/02/21 22:27

קיים אחוז מסויים של גנטיקה בסרטן גסטרי, ואם אתה עם חיידק הליקובקטור, זה גם מעלה סיכוי לסרטן קיבה. אבל אם עברת גסטרוסקופיה ולא נמצא סרטן, אז אין לך כרגע סרטן, למרות התסמינים. מה שאתה מתאר מתאים להליקובקטור. חשוב לטפל בו עד הסוף. אם אתה גם בעל סוג דם A, אוכל בשר, בעיקר מעושן, אוכל חמוצים, אז אתה בסיכון מוגבר לפתח סרטן קיבה. תעבור לטבעונות דלת פחמימות ובעיקר דלת מלח. וכמובן, להמנע מעישון ואלכוהול. הרבה בריאות!