מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

פריצת דיסק

24/10/20 17:23
1 תגובות

אשמח להמלצה למשככי כאבים לא ממכרים. יש לי פריצת דיסק עמוד שדרה מותני עם לחץ על שורש העצב אני לאחר זריקה אפידורלית ללא הטבה, עם כאב בעכוזיים מעין קוצים או מחטים דוקרים וגם בעצם הזנב . זה לא כאב אקוטי של פריצת דיסק פעילה אלא כאב מתמשך ממוקד , מה אתם ממליצים להקלה ( בזמן הפריצה לקחתי טרמדקס od אבל כעת מחפשת משהו לא אופיאודי שייקל על הכאב .


תגובות

סימה-לבני
31/10/20 22:50

שלום רב,

מצאתי בשבילך ב"כללית" מדריך טוב שכתב דר' יצחק אנגל ובו מפורטים כל הפתרונות להקלה על כאבי גב תחתון, ראי כאן.

שם תוכלי לראות שהאפשרויות נעות בין תרופות ממשפחת התכשירים האנטידלקתיים שאינם סטרואידים, למשפחות של תרופות אופיאטיות, אנטידכאוניות ועוד.

נראה שמן הראוי שתתחילי בתרופות ממשפחת ה NSAID : החל מאקמול/דקסמול אופטלגין שאינם דורשים מרשם רופא, דרך הדור הוותיק של ה NSAID כמו וולטרן (Diclofenac) נורופן/אדוויל (Ibuprofen) והמשך בדור הספציפי יותר כמו אתופן, ארקוקסיה, כשהאחרונים נמכרים רק במרשם רופא.

שימי לב שבין הפתרונות המוצעים יש שם מקום מכובד לנושא הפיסיותרפיה.

זה מצטרף למאמר שהתפרסם בתחילת אוקטובר השנה, בעיתון רפואי מאד מכובד, ראי כאן, שבדק את התועלת בפיסיותרפיה בשלב מוקדם של כאבים סיאטיקים שנובעים בין היתר מפריצת דיסק, ונמצא שפיסיותרפיה מתאימה עוזרת להתגבר על הכאבים (אצל חולים שהכאבים הם פחות מ-90 יום). לתקציר המאמר הקליקי כאן.

מכאן, שאת יכולה לבחור איזה תרופות שאת מוצאת לנכון מתוך רשימת התרופות שמוצעות במדריך של הכללית ראי כאן. אבל נראה שכדאי לך לשקול לבקש הפנייה לפיסיותרפיה מוקדם ככל האפשר, אם עוד לא חלפו 90 יום מתחילת העניין.

הערה חשובה: תרופות ממשפחת ה NSAID אינן ממכרות, אך הם נקשרו להעלאת לחץ דם, ויודעות לגרום לאולקוסים אם נלקחות לאורך זמן וללא הגנה מתאימה, כך שמומלץ להתחיל מתכשירים ללא מרשם רופא כמו אקמול/דקסמול ואופטלגין, ואם הם לא מספקים מענה לכאב, אזי מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה, או אורטופד ולבקש ממנו מרשם לתכשירים ממשפחת ה NSAID או אחרים, תוך מעקב אחר בריאותך הכללית.

המלצה אישית שלי, כמי שסובלת מפעם לפעם מכאבי גב: אם הרופא שלך לא מתנגד להצעה, אני ממליצה לך לרכוש או להשאיל חגורת גב בגודל שמתאים לך, כדי לחגור אותה במשך היום, במיוחד כשאת יודעת שאת צפויה למאמץ פיזי. מסתבר שהעומס שנופל על הגב, נתמך בחגורה ומאד מקל על הסבל. כאמור מנסיוני האישי. 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"