מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)תוצאות בדיקת Anti CPP

תוצאות בדיקת Anti CPP

22/01/21 10:49
1 תגובות

היי!
בחודשים האחרונים אני סובל מכאבים ומגבלות בכתף שמאל ואגן שמאל. נשלחתי ע"י ראומטולוג למספר בדיקות ואמש חזרה בדיקת Anti CPP עם תוצאה מבלבלת - מצד אחד היא מסומנת ע"י קופ"ח מכבי כחורגת מהנורמה, מצד שני בכל מקום שקראתי, המינימום לחיובי חלש עבור דלקת מפרקים שגרונתית הוא 20 יחידות למ"ל, והתוצאה שלי היא 5.1. בנוסף, הכאבים שלי הם במפרקים גדולים ולא סימטרים, כלומר, רק בצד אחד של הגוף. הRF והCRP שלי שליליים.

האם מישהו יכול להסביר את הסתירה?
תודה!


תוצאות בדיקת Anti CPP

תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
22/01/21 16:09

לגבי " חיוביות הבדיקה " היא תלויה בערכי היחוס של המעבדה. במקרה שלך לפי מה ששלחת . מדובר בבדיקה חיובית . על פניו לא נראה מאוד חיובי אך לכל מעבדה יש הגדרות שלה לגבי מה נחשב חיובי משמעותי \בינוני וכו . מכל מקום התאור שאת מתארת באמת לא נראה אופייני לדלקת מפרקים שגרונתית מצד שני הרופא שטיפל בך ביקש את הבדיקה הנל ולכן אולי חשה שזאת אבחנה אפשרית אצלך. אבחנה של מחלה ראומוטית לא נעשית רק על סמך בדיקת נוגדן כזה או אחר אלא על שילוב של הסיפור של המחלה הבדיקה ובדיקות המעבדה. יש מקום לחזור לראומטולוג המטפל שלך ולדון איתו באבחנה ובטיפול .