מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבבדיקת מעקב PVD

בדיקת מעקב PVD

18/03/21 19:25
4 תגובות

שלום, זה קצת ארוך ואני מאוד אשמח אם מישהו יעזור לי, יש לי כמה שאלות בנוגע למעקב קרדיולוגי לאדם שאובחן ב-PVD כתוצאה מסיבוך סוכרת, אשמח אם תעזרו לי קצת להבין את המצב ואיזה בדיקות צריך לעשות.

אז ככה, הפוסט הזה הוא עבור אבא שלי, בן 66 - חולה במחלות הבאות:
סוכרת, דלקת לבלב כרונית, דמנציה, אוסטאופורוזיס קשה, PVD, מעשן, בתהליכי בדיקת נגעים בעור עם חשד ל-SCC(ביופסיה פרטית לנגע אחד בוצעה וזה לא סרטני ושאר הנגעים אנחנו מחכים לתשובת ביופסיה מאסף הרופא - שם לוקח כמה שבועות).
בעבר היה סרטן מעי גס, כריתה חלקית של המעי, אשפוזים חוזרים בבתי חולים עקב חסימת מעי/בקע וכו'.
השתמש בסמים בעבר, מקבל מתדון כ-30 שנה ונמצא במעקב שבועי במרפאת אל סם של משרד הבריאות.

נמצא במעקב במכון סוכרת, האחות בדקה לו את הרגל ושלחה אותו לדופלר עורקי גפיים ובבדיקה התגלה:
רגל ימין - הפרעה קלה בעורקי הרגל, רגל שמאל - הפרעה זרימה קלה - בינונית בסגמנט פמורופופליטאלי ובנונית בעורקי השוק. ABL מימין 0.91 משמאל 0.83.

מקבל אספרין וטריויטמין שנים רבות ובכל זאת הבעיה הופיעה. סוכרת לא מאוזנת והוא מעשן ללא הפסקה.

ההמלצה שקיבלנו מכירורג כלי דם זה להפסיק את העישון כמובן, לעשות ספורט ולבוא בעוד שנה לביקורת עם בדיקת דופלר.
(קבעתי תור ליועץ מומחה בקופה לחוות דעת שנייה בנוגע לאופן הטיפול).

עכשיו לחלק המעניין שקשור לכאן,

קראתי באינטרנט וראיתי שכל מי שאובחן כחולה PVD צריך להיות במעקב אצל קרדיולוג, רציתי לדעת איזה בדיקות אני צריך לבקש מהקרדיולוג?

1. האם יש בדיקה שבודקת איך הדם זורם באזור הלב/חזה כמו שיש ברגלים? האם הקרדיולוג צריך לתת לי את הבדיקה הזאת למרות שאין כאבים באזור בית החזה כרגע?

3. אני רוצה להתחיל עם אבא תהליך של גמילה מעישון, הוא מבין שצריך להפסיק ושמעתי שיש תרופות כמו: Champix, Zyban, Nicotinell
האם הם יכולים לגרום לבעיות בקצב הלב?
כי לפי שנה אבא שלי לקח כדור בשם EBIXA ובבדיקת א.ק.ג התגלה הארכת QT והפסקנו לקחת את הכדור והקרדיולוג אמר שחשוב לפני כל לקיחת כדור לבדוק ובמידת הצורך לעשות א.ק.ג.


אני אשמח לקבל ממכם המלצות לבדיקות, גם כאלה שלא בסל הבריאות שכמובן אעשה באופן פרטי, חידושים או כל דבר שיעזור.


תגובות

פרופ--סער-מנחה
מומחה כמוני
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
19/03/21 5:32

אלעד בוקר טוב, Peripheral vascular disease היא מחלה טרשתית אשר מתבטאת בין השאר בהצרויות בכלי דם. בשיעור לא מבוטל של מטופלים עם מחלה טרשתית ב"אתר" אחד, קיימת טרשת משמעותית באתר אחר (דהיינו לב/עורקי הצוואר המובילים דם למח) ולכן יש הגיון לברר זאת. זו הסיבה שחולים אשר אובחנו עם PVD, מופנים לא פעם לבירור קרדיולוגי. בדיקות אשר שוללת הצרויות בכלי דם בלב יכולות להיות אנטומיות (CT או "צנתור וירטואלי") או פיזיולוגיות (מיפוי לב/אקו לב במאמץ) אשר מבררות האם אזורים בלב סובלים מתת אספקת דם במאמץ. השאלה שלך לגבי סקר זה במטופל ללא כאבים בחזה מצויינת! צריך לבדוק את אביך ולהחליט האם יש הצדקה לכך. אצל מטופלים רבים עם סוכרת, יש פגיעה בעצבוב וחישה והם אינם חשים כאב בזמן מאמץ למרות הצרויות בכלי דם. אחרים, בשל PVD, לא מבצעים מאמץ מספק על מנת להפיק את הכאב ולכן באותם מטופלים- יש הגיון לעשות את הבדיקות האמורות גם בהעדר סימפטומים. לגבי הפסקת עישון- זו בהחלט החלטה נבונה. בעיקר לאור העובדה כי לאביך רקע לבבי מבוסס, אינני רואה סיכון משמעותי בכל אחד מהטיפולים אשר הוזכרו. בכל מקרה, לאור המורכבות הקלינית של אביך- כמטופל עם שלל גורמי סיכון, בהחלט נכון לעשות זאת תוך תיאום עם הרופא המטפל והקרדיולוג בריאות שלמה

אלעד1994
19/03/21 12:11

תודה רבה על המענה, מה לדעתך צריך לבקש מהקרדיולוג? צנתור וירטואלי/מיפוי לב/אקו לב במאמץ/ את כולם? או שקודם עושים בדיקה אחת ואז ממשיכים לבדיקות מורכבות יותר? שאלה נוספת, האם המעקב צריך להיות קרדיולוג או במכון לב שיש בו מס' קרדיולוגים? אני בקופת חולים מכבי והשאלה היא בגלל שאולי אין לו מחלת לב מוכחת אז אולי לא מקבלים במכוני לב אלא אצל רופא קרדיולוג רגיל. תודה רבה על המענה, בשורות טובות ושבת שלום !

פרופ--סער-מנחה
מומחה כמוני
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
20/03/21 9:45

בוקר טוב. ההחלטה באיזו בדיקה לבחור תלויה בקרדיולוג, באמצעים הזמינים ובנסיון במקום בו מבוצעת הבדיקה. אין כל סיבה לעשות את כל הבדיקות. לרוב נתחיל בבירור בבדיקה אחת ובהתאם לתוצאות נשקול את המשך הבירור. אין הבדל בקופה בין קרדיולוג רגיל לבין קרדיולוג במכון של הקופה. הפנייה של רופא מטפל לקרדיולוג תקפה בשני המקומות. מקווה שעזרתי. בריאות שלמה!

ורד-שיראזי
מוביל קהילה
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
19/03/21 15:24

היי אלעד, רק לומר לך כל הכבוד על הטיפול המסור באביך. כל טוב ורד