מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהעצה מגדולים ועצה מקטנים...

עצה מגדולים ועצה מקטנים...

19/03/21 1:48
16 תגובות

אז היום ביטלתי פעם שנייה את האינטייק לאישפוז מלא בתל השומר מבוגרים אחרי שאני מחכה מיולי ומבטלת כל פעם שמתזכרים אותי... סובלת מאנורקסיה והקאות... עבדתי בגדול על כל המטפלים שלי פסיכיאטרית, פסיכולוגית, דיאטנית ורופאת משפחה, שקרים אינסופיים וארוכים, גם העלייה במשקל שלי הפתאומית ב- 6 ק"ג חצי ממנה שקר, בעקבות העלייה החזירו לי טיפול. אייני יודעת מה לעשות? נמאס לי לשקר! כי אם לא אשקר לא אקבל טיפול ואם אומר אמת יפסיקו לי את הטיפול, והרי בין כה וכה הטיפול שלי כולו שקר אחד גדול כי אף אחד מהמטפלים שלי לא יודע מה קורה איתי באמת? העלייה שלי שיא הלוא בריאה, שיא הלוא אמיתית, שיא החולנית, ואני לא מרגישה שאני יכולה לשתף מישהו מהם... מה לעשות? זה נראה שאינני מוכנה לשיתוף פעולה, שאינני רוצה להחלים, אך לא כך הדבר... יש למישהו עצה?


תגובות

satchitananda
19/03/21 18:16

אפשר לדבר איתך בפרטי?

כולינה
21/03/21 2:28

בשמחה!!!! איך עושים זאת?

satchitananda
21/03/21 13:37

היי שלחתי לך הודעה. לחצי על הסמל של המעטפה בראש העמוד.

חנה1966
20/03/21 18:58

ברגע שתחליטי שאת רוצה לקבל טיפול יהיה זה הרגע שבו גם תחליטי שאת רוצה להחלים. אם את רוצה לדבר בפרטי אפשר. בהצלחה.

כולינה
21/03/21 2:29

בשמחה, איך עושים זאת בפרטי?

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
04/04/21 13:00

יקרה, סליחה על התגובה המאוחרת. את אומרת שאת רוצה עזרה אבל זה לא ניכר כך מבחוץ. השאלה היא באמת קודם כל, האם וכמה את רוצה טיפול. אם אחרי כל כך הרבה ביטולים של ההמתנה לאשפוז את עדיין רוצה טיפול למרות שבחווייתך עברת את כל המטפלים.ות, לפי דברייך, אני מציעה שתעצרי ותבדקי עמוק בתוך ליבך, מה את באמת חושבת שהדבר הנכון עבורך לעשות. הרי אם היית בסדר ולא היה קונפליקט לא היית כותבת פה בפורום. ללא ספק, טיפול בהפרעת האכילה, מפחיד ומורכב, אך נשמע לי שהגיע הזמן. לא?

כולינה
07/04/21 1:22

תודה על תגובתך, אף פעם לא מאוחר... אני רוצה טיפול, אבל החוויה שהיתה לי בתל השומר היתה יותר מידי קשה ואף החמירה את מצבי, הייתי בהדסה ולא מקבלים אותי שוב הם הכווינו אותי רק לתל השומר, אינני אומרת שהמקום לא טוב, לי אישית הוא לא טוב ואין לי מקום אחר להתאשפז זו הברירה היחידה שלי להתאשפז בתל השומר לכן הייתי ככ אמביוולנטית לגבי האישפוז, מי ששלח אותי לשם זו הרופאה הפסיכיאטרית לא שאני ככ רציתי... אני מאוד רוצה לטפל בהפרעת אכילה אבל בדרך פחות קשה לא כמו שעושים בתל השומר, קשה לי הקשיחות הזו, ההפרעה שלי על רקע פגיעה מינית בילדות ולזה אין מקום בתל השומר, רק לעלייה במשקל ולצורת אכילה, גם מוותרים בקלות על בנות שלא הולכות לפי מה שהם אומרים ומשחררים, אין את ההכלה והתמיכה וההבנת הקושי שהבנות מתמודדות, מאוד קשה לי החשיפה הגופנית והפיזית שם, אני בנאדם צנוע ולא מסוגלת שנכנסים איתי לשירותים או שיש תור המתנה לשירותים עם דלת פתוחה או רואים אותי עירומה, לכל הדברים האלו אין הכלה לבנות שעברו פגיעה או שומרות על צניעות הכל פתוח. ופרופ' גור קשוח, הוא אומר שהוא קשוח עם המחלה, אבל מתחת למחלה יש בנאדם עם רגשות ותחושות ועבר קשה שגם להם צריך לתת מקום. משתמע מדבריי שאינני רוצה טיפול, אך אני כן רוצה טיפול אולי בדרך שלי, אולי יבוא יום ואצליח להקים מרכז להפרעות אכילה בדרך שונה עם הכלה תמיכה והבנה מהמקום שלי שחווה א הדברים חולמת לצאת מזה ולעזור לבנות אחרות. רק מי שהיה וחווה את המחלה/ההפרעה יכול לעזור לעצמו ולאחרים ולא ללכת לפי מה שאומר הספר!!! מחוץ לספר יש חיים שלמים שאני יכולה לספר על ההפרעה, מהחולים תלמדו יותר על המחלה מאשר מהספר... וכן, אני סובלת נורא מהמחלה, אני לומדת ועובדת ומתמודדת עם המחלה לאורך כל שנייה מהיום וזה מתסכל כואב וקשה ואף אחד מסביבי לא יודע מה קורה בתוכי....

SY
02/05/21 11:09

כל כך מבינה אותך ומסכימה עם כל מה שכתבת בקשר לאישפוז בתל השומר. גם אני הייתי שם וכתבת במדוייק את מה שהרגשתי שם במהלך האישפוז.

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
07/04/21 8:09

יקירה, אני מבינה. לאור דברייך אני ממליצה לך לבדוק שני מקומות: האחד, ״לצידך״ בבאר יעקב, לנשים עם עבר של טראומה מינית והפרעות אכילה, והשניה היא המרכז הטיפולי של אמ״ן. תעשי גוגל, תקראי עליהם קצת ותראי אם אולי מתאים למצבך. בהצלחה

כולינה
01/05/21 3:17

תודה על הצעתך אך היא איננה רלוונטית לגביי, אינני מעוניינת בשום אישפוז, אני מעוניינת לטפל בקהילה, דיי כבר לאשפוזים, הם לא רלוונטים וטובים לגביי. אני עובדת ולומדת ואין זמן לבזבוזי זמן וחודשים שלמים על אשפוזים לא יוצלחים. האם יש משהו בקהילה שיכול לעזור להחלמה?

mouche
01/05/21 11:55

טיפול שמאפשר המשך קיום חיים מלאים זה במרכז לבריאות הנפש (פסיכולוג + פסיכיאטר) ושילוב עם טיפול דיאטני ייעודי להפרעות אכילה דרך קופת החולים. זה ייאלץ אותך לאחר או לקחת חלון פעמיים בשבוע. חשוב שתקחי בחשבון ארבעה דברים: 1. תקופת ההמתנה לתחילת טיפול בבריאות הנפש מאוד מאוד ארוכה. אפשר לקצר אותה על ידי הפעלת לחץ מצד המטפלים הקודמים שלך. 2. כברירת מחדל, הטיפול הניתן בבריאות הנפש מאוד קצר וניתן פעם בשבוע. הדרך היחידה להאריך אותו הוא אם את מראה רצינות והמטפלים שלך משוכנעים שאת בדרך הנכונה. במקרה כזה תדירות הטיפול יכולה גם לעלות לפעמיים בשבוע. 3. הטיפול ביסודו לא מותאם להפרעות אכילה והבירוקרטיה בהתאם. אם נפלת על מטפל שאין אליו חיבור, נדפקת. אף אחד לא יעשה מאמץ לשבץ אותך אצל מטפל אחר. 4. טיפול כזה, בגלל שלא מותאם להפרעות אכילה ובאם המטפלים שלך שוכנעו ששווה להאריך לך את משך הטיפול, דורש ממך המון מאמצים ורצינות במילוי משימות ועמידה באתגרים שמוצבים לך מעבר לשעות הטיפול. האם את משוכנעת שהפעם כן תשקיעי מאמצים כדי להפתח ולהיות כנה עם המטפלים שלך? אם כן, לכי על זה. אם לא, אל תנסי אפילו כי פשוט תשרפי את עצמך ובפעם הבאה שתפני אליהם, אף אחד לא יתייחס אליך ברצינות. באמת, הדבר הראשון הוא להחליט באמת באמת שאת מוכנה ושההפרעה מפריעה לך. בהצלחה ועדכני מה קורה!

כולינה
04/05/21 22:42

את צודקת בהחלט, הטיפול בקהילה במיוחד בכללית בירושלים אין טיפול ספציפי להפרעות אכילה זה רק דרך הדסה עין כרם במרפאה והם לא מסכימים לקבל אותי לפני אישפוז בתל השומר דווקא, כך שאני קירחת... אני טופלת בקהילה עם פסיכולוגית כמו שאמרת נידפקתי עם פסיכולוגית שאין כימיה ביננו בכלל ואני מושכת את הטיפול על סתם והכל שקר אחד גדול ובגלל זה אני מתוסכלת, שאין לי מענה לצרכים הבסיסים שלי, של מה אני מרגישה וחווה כל יום כל שנייה עם ההפרעה שלי ועם החיים בכלל הכל מסתובב סביב שקר גדול ודיי נמאס לי מזה. טוב שיש לימודים ועבודה שמעסיקים אותי אבל ההפרעת אכילה מעסיקה אותי גם בניהם במחלקה שאני עובדת אני רצה להקיא כמה פעמים וווואלה זה ממש קשה לתפקד ככה, גם בין לימוד ולימוד אני מקיאה וזה לא בשליטה... וזה לא ענין של אישפוז שאני צריכה, זה ענין של חשיבה בראש שצריכה לעשות שינוי, זב לא הגיוני שעל 2 כוסות מים ארוץ להקיא, למה?????

mouche
05/05/21 11:41

עכשיו המצב הרבה יותר ברור. פשוט נפלת בין הכסאות, כמו הרבה מאוד מקרים של הפרעות אכילה בארץ או בעיות בכלל בירושלים... אם תרצי, אשמח לשתף איתך פעולה כדי לנסות להתקדם ביחד. אבל אם אנחנו עושות דבר כזה, אני חייבת שניצור משהו שלא יזיק לי כי גם אני במצב פגיע

AnimeBoy
02/05/21 15:46

נשמע נוראי הדברים שעברת בתל השומר. לצערינו במדינה כדי לקבל טיפול בריא ונכון צריך לשלם סכום די גדול של כסף...

חייבת להגיב..אני הייתי מאושפזת בתל השומר. נכון להיום אני מטופלת שם במחלקה. וגם אני עברתי פגיעה מינית ועוד דברים.. והמקום הזה הציל אותי נתן ונותן לי הרבה. זה בסדר שלא כול אחד מתחבר ומתאים לו.ובאמת זה לא מקום קל בכלל. אבל היה חשוב לי להגיב כי היה נשמע לי שהתגובות מידי מכלילות.וחבל שיש אנשים שיקבלו רושם מוטעה ואולי יפסידו מקום שיכול לעזור להם..

כולינה
11/05/21 22:17

בהחלט צודקת!!!! לי השיטה הזו לא מתאימה.... בהצלחה!!!