מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקשב וריכוזאשמח לעזרה

אשמח לעזרה

04/04/21 14:45
1 תגובות
שלום רב,
לפני כחצי שנה התחלתי לראשונה טיפול תרופתי, ומאז אני עובר בין כדורים במטרה למצוא את האחד שמתאים.
התחלתי עם אטנט. כשהגעתי ל20 מ"ג, החלו לי כאבי ראש רבים וקשים עד כדי חוסר תפקוד שפגעו בי במבחנים, אז העלו לי את המינון עד ל40 מ"ג, ושם זה נגמר. (דרך אגב אני שוקל 63 ק"ג).
מייד לאחר מכן המשכתי עם ריטלין LA. עקב תלונות מצידי על חוסר תגובה לתרופה, המינון הועלה עד ל60 מ"ג. לאחר מכן, משום שלא הורגש שינוי מצידי, נגמר גם הרומן הזה, והוחלט שאני אקח הפסקה. בימים הראשונים להפסקה התחלתי להרגיש "תופעות גמילה". במשך מספר ימים הרגשתי לא מרוכז בצורה חריגה, היפראקטיבי מאוד (הרבה יותר ממה שהיה לפני התחלת הטיפול, והיה הרבה), קצב לב לא סדיר ותחושת רעב תמידית שלא נגמרה לא משנה מה אכלתי. לאחר מספר ימים התגובות החזקות נחלשו, אך עדיין לא חזרתי אל עצמי ונשארתי הרבה פחות מרוכז, מאופק ושולט על עצמי ממה שהייתי לפני התחלת הטיפול. לאחר כחודש וחצי, כשחזרו המבחנים, הגעתי למצב שלא היה לי כוח לכתוב אפילו את התשובות למרות שידעתי וממש הייתי צריך להכריח את עצמי לענות עליהן(ההפך ממני לגמרי). כך, נגמרה הפסקה של חודש וחצי, והתחלתי לנסות רפנידאט. התחלתי לקחת בצורה רצופה 10 מ"ג, וניסיתי להימנע מלקיחה במבחנים, על מנת שלא יפיעו כאבי ראש או תיגרם החמרה של הפרעת הקשב, מה שיפגע לי בציונים (מניסיון העבר שלי עם הכדורים הקודמים), אך כל פעם שלא לקחתי לאחר מספר ימים של לקיחה, הפכתי שוב ללא מרוכז בצורה חריגה, עד כדי כך שלא הייתי מסוגל אפילו לקרוא שורה ולהבין מה קראתי. לאחר מכן הועלה המינון ל20 מ"ג, והחלו לי שוב כאבי ראש בכל פעם שניסיתי לקרוא טקסטים עד כדי כך שלא יכולתי לענות על שאלות במבחנים. לכן, החלטתי להפסיק לקחת את הכדור מספר ימים לפני המבחן הקרוב, בכדי שהכדור לא יזיק לי במבחן ושאני לא ארגיש את החוסר ריכוז הקיצוני הזה שמגיע מייד ביום שבו אני מספיק לקחת את הכדור. בימים האחרונים, לאחר ההפסקה, חזרו לי שוב "תופעות הגמילה", אך ברמה פחותה יותר מבהפסקה הקודמת. אני חושש שלא אוכל לחזור לעצמי לקראת הבגרויות, ואין לי מספיק זמן אחרי המבחן לנסות עוד כדורים חדשים מכיוון שהבגרויות והמתכונות בפתח.
אז רציתי לשאול קודם כול האם חוסר הריכוז הקשה שמגיע כשאני מפסיק לקחת את הכדור ליום אחד, ו"תופעות הגמילה" שאני מרגיש כשאני מפסיק לקחת אותו לכמה ימים, תקינים? מה ניתן לעשות עם זה? גם עם העובדה שלאחר מכן אני עדיין לא חוזר לעצמי. אני מרגיש שאני בלופ שבו אני תלוי בכדור אחרת אני לא אני, אך כשאני איתו, הוא לא עוזר (אולי אפילו לפעמים מזיק) ואם אני לוקח אותו ולא מפסיק מספיק ימים לפני אני לא מסוגל לתפקד.
מה הייתם ממליצים לי לעשות?
יש לציין שלאחר שהתחלתי לקחת את הרפנידאט הנמכתי את הציפיות, ולכן כשראיתי שהוא עוזר במידה מסוימת בהיפראקטיביות, לא הייתי בטוח כבר אם הוא רק החזיר אותי למקום, אחרי ההפסקה, שבה הייתי בצורה קיצונית, או שהוא באמת עוזר, ואז יש מקום לבחון שוב את הריטלין LA - אולי סתם ויתרתי עליו ובסופו של דבר הוא כן יעזור.
תודה מראש

1 תגובות

דר--טמיר-אפשטיין
מומחה כמוני
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
לפני 6 ימים
לא ברור מהכתוב מה גילך. בגרויות?. השינויים בעקבות הפסקה נשמעים קיצוניים אבל מוכרים. צריך לפנות לרופא המטפל ולדון במשמעויות לאור התמונה הקלינית המלאה. התאמת טיפול תחת לחץ של ביצועים בשל אילוצים חיצוניי...
לא ברור מהכתוב מה גילך. בגרויות?. השינויים בעקבות הפסקה נשמעים קיצוניים אבל מוכרים. צריך לפנות לרופא המטפל ולדון במשמעויות לאור התמונה הקלינית המלאה. התאמת טיפול תחת לחץ של ביצועים בשל אילוצים חיצוניים בעייתי מאוד.

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.