מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניסוכרת סוג-2האם חייבים אגוזים כשאוכלים פרי, או שאפשר למשל טחינה עם הפרי? ואם כן, כמה טחינה?

האם חייבים אגוזים כשאוכלים פרי, או שאפשר למשל טחינה עם הפרי? ואם כן, כמה טחינה?

29/04/21 18:19
5 תגובות
בדרך כלל ההמלצה היא לשלב את הפירות עם אגוזים או שקדים במסגרת ארוחת ביניים, כדי שהשומן מהאגוזים יעכב את ריקון הקיבה והסוכר יעלה בדם לאט יותר. האם השומן מהטחינה לא יעכב את ריקון הקיבה...?

5 תגובות

מרינה-ברושי
מומחה כמוני
•דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין •מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. •קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. קורס "תזונה במאמץ גופני וספורט", מר יאיר להב (המרכז הבינתחומי לתזונה ופעילות גופנית). היבטים תזונתיים בקרב העוסקים בפעילות גופנית חובבנית ותחרותית, מטבוליזם של פחמימות חלבונים והשומנים במאמץ ובהתאוששות. הצטרפו אליי בפייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/marina.broshi/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx
29/04/21 22:05
טחינה מווה מקור לחומצות שומן חד ורב בלתי רווי ובהחלט יכולה להשתלב נהדר עם פירות. מנת שומן מכילה כ- 50 קק"ל ו5 גרם של שומן, לדוגמא: - כפית טחינה גולמית או כף מוכנה - כפית מיונז/חמאה רכה -כפית שמן ז...
טחינה מווה מקור לחומצות שומן חד ורב בלתי רווי ובהחלט יכולה להשתלב נהדר עם פירות.
מנת שומן מכילה כ- 50 קק"ל ו5 גרם של שומן, לדוגמא:
- כפית טחינה גולמית או כף מוכנה
- כפית מיונז/חמאה רכה
-כפית שמן זית/קנולה/סויה/חמניות/פשתן/שומשום/אבוקדו
-רבע אבוקדו קטן
- 10 גרם מיני אגוזים (כ-6 יחידות) - שקדים/בוטנים/קשיו/לוז /3חצאי אגוזי מלך/ פקאן/2 יח' ברזיל

כמובן שאין חובה.
מניסיון בקרב מטופלים, רבים נהנים מהשילוב ורואים תוצאות נהדרות בערכי הסוכר, אך יש גם כאלו שהשילוב של מנת שומן אינה משנה דבר.
הייתי ממליצה לך למדוד את הסוכר לאחר אכילת פרי בנפרד ופרי בשילוב ולהחליט האם מטיב עימך.
אביב-אנגלהארט
לפני 7 ימים
תודה רבה מרינה..., במיוחד על מתן תשובה מפורטת
מירמיר1
לפני 5 ימים
מה רציני שממליצים לחולי סכרת לאכול חמאה?!!?זה פשוט מטורף לקחת בנאדם ולתת לו עוד רעל ..
מרינה-ברושי
מומחה כמוני
•דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין •מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. •קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. קורס "תזונה במאמץ גופני וספורט", מר יאיר להב (המרכז הבינתחומי לתזונה ופעילות גופנית). היבטים תזונתיים בקרב העוסקים בפעילות גופנית חובבנית ותחרותית, מטבוליזם של פחמימות חלבונים והשומנים במאמץ ובהתאוששות. הצטרפו אליי בפייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/marina.broshi/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx
לפני 5 ימים
שומן הינו אב מזון חיוני לפעילות תקינה של מערכת העצבים, המח ואיזון הורמונלי. אכן מומלץ להעדיף שומן חד/רב בלתי רווי (מן הצומח) ולהגביל את הצריכה של השומן רווי מן החי, שומן טראנס ושומן מוקשה. שומן רווי-...
שומן הינו אב מזון חיוני לפעילות תקינה של מערכת העצבים, המח ואיזון הורמונלי. אכן מומלץ להעדיף שומן חד/רב בלתי רווי (מן הצומח) ולהגביל את הצריכה של השומן רווי מן החי, שומן טראנס ושומן מוקשה.
שומן רווי- מגיע מן החי בצורתו המוקשה כדוגמת חלקי בשר שמן, איברים פנימיים, גבינות שמנות, חמאה, שמנת.
שומן חד בלתי רווי - אומגה 9- לדוגמת שמן זית, בוטנים, שקדים, אבוקדו, פקאן, קשיו.
שומן רב בלתי רווי - אומגה 6- טחינה, תירס, קנולה, חריע
אומגה 3- פשתן, אגוזי מלך, כאשר המקור החיוני ביותר הוא מדגי ים צפוני-סלמון למשל.

התגובה מעלה נותנת מידע לגביי טחינה כמקור שומן ודוגמאות להגדרת גודל מנת שומן.
בנוגע לחמאה- גם בצריכה מתונה ומאוזנת ניתן לשלב בתפריט.
אין בתגובה הצוינה מעלה המלצה אלא דוגמא למהי מנת שומן ומקורות נוספים.
מירמיר1
לפני 5 ימים
אהה אוקיי תודה רבה חידשת לי פה דברים שלא ידעתי. לא ידעתי , תודה וסליחה :)

מנהלי קהילה

פרופ' איתמר רז
פרופ' איתמר רז
מנהל רפואי במרכז DMC, תל אביב, יו'ר מועצת הלאומית לסכרת
בתיה אלימלך
בתיה אלימלך
בתיה אלימלך הינה דיאטנית קלינית מוסמכת מומחית לסוכרת. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה ותואר שני בניהול מערכות בריאות. כמו כן הינה בוגרת קורס תזונה לסוכרתיים מטעם המועצה הלאומית לסוכרת ואוניברסיטת תל אביב, הפקולטה לרפואה. עוסקת בתחום הטיפול התזונתי בסוכרת משנת 2008. בתיה היא הדיאטנית היועצת וחברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לסוכרת. (בתיה היא חלק ממשפחה מתוקה במיוחד ומכירה מקרוב את החיים עם סוכרת מעבר לחייה המקצועיים) לאתר של בתיה: http://www.be-light.co.il/ לדף הפייסבוק: https://www.facebook.com/batyaeli/ לערוץ הYouTube: https://www.youtube.com/channel/UCrbgwwvtxkaXCN3e1o-WgOg?view_as=subscriber
ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקרינולוגיה בבית החולים שיבא, תל השומר. כיום עובדת כאנדוקרינולוגית בכירה במכבי שירותי בריאות, במרכז הרפואי נתניה ומטפלת בחולי סוכרת, אוסטאופורוזיס, בלוטת התריס ועוד..נושא האוסטאופורוזיס קרוב מאד לליבי ויש לי מטופלות ומטופלים רבים הסובלים מבעיה זו. במקביל לומדת לימודי רפואה משלימה בשביל הנשמה. מקבלת מטופלים במסגרת מכבי שירותי בריאות בנתניה ובאופן פרטי (החזרים מקופ"ח לאומית וביטוחים פרטיים) בכפר סבא. טלפון לקביעת תור 0733700700 לאתר שלי לחצו כאן
בתאל בר
בתאל בר
היי. שמי בתאל וזה האני מאמין שלי: אורח חיים בריא משלב ליווי מקצועי ואישי יחד עם תמיכה רגשית ומותאמת לנפש לאדם. מעל 10 שנים של עשייה מספקת כאחות כירורגית בבית חולים שעדיין נמשכת, ראיתי לא מעט מטופלים שנזקקו בדיוק לזה. אז החלטתי לתת להם את זה במסגרת בקליניקה שלי בה אני מלווה מטופלים סוכרתיים במקצועיות ורגישות מרבית, לשינוי המיוחל שלהם. במקביל, אני מתמחה במכון אדלר בלימודי קוצ'ינג בשאיפה לתת ערך מוסף למטופלים שלי כמאמנת אישית לאורח חיים בריא. מזמינה אתכם לעקוב אחריי ולהתייעץ בכל נושא שיעלה ובראש וראשונה, מאחלת לכולנו הגשמה עצמית ובריאות איתנה! שלכם, בתאל
שרון לוטן פסיכולוגית
שרון לוטן פסיכולוגית
פסיכולוגית רפואית מומחית. בעלת ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים המתמודדים עם השמנה, לפני ואחרי ניתוח בריאטרי, במסגרת טיפול פרטני או קבוצתי. בנוסף מטפלת במבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים במטרה לקדם את בריאותם הגופנית ורווחתם הנפשית. עובדת במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית.
מרינה ברושי
מרינה ברושי
•דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין •מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. •קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. קורס "תזונה במאמץ גופני וספורט", מר יאיר להב (המרכז הבינתחומי לתזונה ופעילות גופנית). היבטים תזונתיים בקרב העוסקים בפעילות גופנית חובבנית ותחרותית, מטבוליזם של פחמימות חלבונים והשומנים במאמץ ובהתאוששות. הצטרפו אליי בפייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/marina.broshi/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx

מובילי קהילה

elico1979
elico1979
עובד במגזר השירותים הפיננסים, משתדל לשמור על אורח חיים בריא כמיטב יכוליתי, מתרגל מדיטציה כמה שיותר בזמני הפנוי ובגדול, מנסה לחשוב חיובי - גם לגבי הסוכרת