מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין

עזרה בבקשה!!!

06/05/21 11:42
3 תגובות

שלום רב,
מזה 16 שנים יש לי בעיות בקיבה (היה לי כיב בקיבה, כיב בתריסריון, חיידק הליקובקטר פלורי, חשש לבקע בסרעפת וכו'). ביצעתי אינספור פעמים, בדיקת גסטרוסקופיה, ביופסיה, רנטגן, בליעת בריום, אולטרסאונד ועדיין אין כל תועלת, כלומר, לא משנה איזה טיפול תרופתי קיבלתי (נקסיום, אומפרדקס, לוסק, לנטון, אנטיביוטיקות למיניהן וכו') אני עדיין סובלת.
חוץ מהעובדה, שהכיבה שלי כואבת תמיד, אבל תמיד, כל היום, אין דקה שהיא לא כואבת (ואני דוברת אמת לאמיתה, בחיי), מתחילת שנת 2021, החלה אצלי רק החמרה. כבר 3 חודשים, שאני לא יכולה לאכול שום דבר חוץ מ: אורז מבושל ללא שמן, כוסמת מבושלת ללא שמן, תמר 1 ביום (כמשהו מתוק ), לחם שחור, גבינה לא חלבית ושתייה רק של מים, אך ורק מים, שום דבר אחר, כמו כן לגבי אוכל, לא חורגת מהמאכלים הללו, מכיוון שכל חריגה מביאה לכאבים נוספים, צרבות, בחילות, גרפסים (זה אף פעם לא היה לי עד לפני 3 חודשים) ובכלל תחושה ממש רעה.
ומיותר לציין שעברתי רופאים רבים, אבל עדיין אני סובלת מכאבים נוראיים (שפשוט למדתי לחיות איתם) אך זה התחיל להשפיע על איכות החיים כי אני לא אוכלת כמעט כלום, האם יש משהו שניתן לעשות במקרה שלי או שזה אבוד (כמו שרופא אחד סיפר לי פנים מול פנים)?
אודה לעזרתכם מאוד!,
תודה רבה


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
06/05/21 21:25

שלום לפונה. צר לי ממש (כי אני חש את הסבל שלך בין השורות) אבל פורום זה הינו רק למחלות קרוהן וקוליטיס כיבית ובכל מקרה לא מספק ייעוץ פרטני. בעיקר במצבים מורכבים כפי שאת מתארת שכבר ראית רופאים רבים. אסיים בכך שאף פעם זה לא "אבוד" וכמעט תמיד ברפואה ובחיים יש מה לעשות ולנסות! אל ייאוש! בהצלחה.

Nana4
23/05/21 10:30

תודה רבה על המענה והעזרה!

אלי89
13/06/21 14:28

שלום, אינני רופא, אבל מנסיוני האישי... דיאטה מתאימה תסייע לך להקלת התסמינים. את חייבת לצרוך גם חלבונים, למשל שוקי עוף מבושל במים, 1 בכל ארוחה. אני מבשל 4 קג, אורז באלומיניום ולמקרר/מקפיא...לפני הארוחה מחמם קלות במיקרו. תמר...מצטער אבל אסור לך לחלוטין. גבינה....אסור לחלוטין. חשוב לקחת תוסף ספירולינה 1 כפול 3 ביום...תקני של nutrex באתר של Iherb בקבוק של 100 טבליות, ותשמרי במקרר לאחר הפתיחה. לחם...גם לא הכי מומלץ באופן קבוע. אני מכין חומוס ביתי, ואוכל ממנו 3 פעמים ביום...מאד משביע, וגם קל למעיים.תקני את החומוס הקטן של סוגת, וטחינה אל ארז . אני מבשל פעם בשבוע 2.5 קג חומוס מחלק ל 22 קופסאות ולמקרר. לפני הארוחה אני טוחן כל מנה עם בלנדר מוט. לשים מכס׳ 25 סמ״ק טחינה למנת גרגרי חומוס, להוסיף קצת מים...וזהו. יום טוב אלי.