מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כדור מירו

13/06/21 20:13
4 תגובות
שלום
אבי בן 84 עד כה נטל ציפרלקס ולאחר חודש שלא הרגיש טוב (לא היה לו תאבון וישן כל היום)והיינו אצל הגריאטר הוחלט שהוא בדיכאון והחליפו את הכדור למירו.
אחרי חודש וחצי התאבון חזר אך כל הזמן נוזלים לו מים מהפה .
בנוסף הייתה בצקת ברגל שמאל (שלאחרונה יחסית חלפה ), ודיבור בזמן שינה והיום חוסר התמצאות בזמן.
שאלתי את הגריאטר ואת רופאת המשפחה לגבי תופעות הלוואי הללו ושניהם ענו שזה לא מהכדור.
שאלתי , האם אפשר לחזור לציפרלקס או להקטין מינון מירו לחצי כדור ? או כדור אחר נגד דיכאון עם פחות תופעות לוואי?

4 תגובות

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
18/06/21 10:48

שלום רב,

בגיל 84 קרוב לוודאי שהוא לוקח תרופות נוספות, שיתכן שהתנגשו עם המירו. את צודקת בדאגה שלך, שכן כל התאורים שלך נשמעים כמו תופעות לוואי, ואין ספק שצריך לעשות כאן בדיקה לעומק אם מלכתחילה היה צורך בציפרלקס, Escitalopram או שחלה החמרה בדכאון תחת הטיפול בציפרלקס ראי בעלון לצרכן כאן.

המירו, Mirtazapine,  יכול לעשות תופעות לוואי של בצקת, ריור מהפה ודיבור בזמן שינה, אבל אולי הרופאים רומזים לך שיש כאן תהליך של הדרדרות שמתאים לגיל, ואולי גם לדמנציה. האבחנה כאן חשובה ביותר, ומחייבת בדיקה מוקדמת של כל התרופות, כדי לוודא שהן לא הגורם למה שאתם רואים.

לעלון לצרכן של מירו הקליקי כאן

אני ממליצה לך לבקש בדיקות דם כדי לוודא שלא מדובר במחסור בנתרן שהתרופות יכולות לגרום, ויכול להיות גורם לחלק מהתופעות שאת מתארת, ראי מידע נוסף על היפונתרמיה כאן,

כמו כן חשוב לוודא שלא מדובר בסינדרום סרוטונין בגלל התנגשות עם תרופות אחרות שמשפיעות על המערכת הסרוטונרגית.

מקווה שעזרתי קצת

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"

במבי4
21/06/21 21:59

תודה סימה על תשובתך .

בבדיקת דם הנתרן היה תקין.

אבי נוטל כדורים :

DONEPEZIL, Tritace, TEVAPIRIN, TRIBEMIN

ועד כלפני חודש וקצת ESCITALOPRAM.

הכדור האחרון הוחלף היות והגריאטר אמר שהוא בדיכאון ולא מעלים מינון ל ESCITALOPRAM בגיל מבוגר.

האם אחד מהכדורים שציינתי יכול ליצור בעיה בשילוב עם המירו? 

מאז כתיבת ההודעה הראשונה היינו אצל רופאת המשפחה והיא אמרה לעבור לחצי כדור מירו ושנראה מה יהיה בעוד שלושה שבועות .

פשוט מוזר לי שגם הגריאטר וגם רופאת המשפחה טוענים שתופעות הלוואי לא קשורים למירו שנראה שבברור זו נובע מהמירו...

אשמח לחוות דעתך .

תודה 

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
23/06/21 17:24

שלום רב,

אינני יכולה לבדוק את כל התרופות במסגרת זו, אבל כדאי לבדוק את נחיצות ה Donepezil שבין תופעות הלוואי שלו יש דכאון, ואולי לשקול להוריד אותו במקום להוסיף תרופה לטיפול בדכאון.

לגבי המירו, צריך לשקול לעשות ניסוי עם או בלי, ולראות אם יש שיפור.

הכל נתון כאן למשא ומתן וניסוי וטעייה. האדם איננו מכונה, וכל אחד מגיב אחרת.

אני בעד כמה שפחות תרופות. כלומר במקום להוסיף תרופות לדכאון, לבדוק אפשרות להוריד תרופות שעלולות לגרום לדכאון.

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"

yehudao
19/07/21 18:41

אשתי סובלת בין היתר מ-מנירוםטיה אולנארית ביד ימין הן קלינית והן אלקטרופיזיולוגית - כפי שקבע הנירולוג 

בין יתר הטיפולים הוא המליץ על TRIBEMIN במינון של 3 כדורים ביום. הויטמינים עושים את המצופה מהם והתופעה שכחה.

בבד בבד החלה תופעה של עצירות.

האם יש קשר ?

 

הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת תואר ראשון בביולוגיה סטודנטית לתואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי רוקחת בקופ"ח מאוחדת

מובילי קהילה

ד
ד"ר ורדית קלמרו
נעים מאוד, שמי ד"ר ורדית קלמרו, אני בת 39, נשואה ואמא לחמישה ילדים מקסימים, ואני דוקטור לתרופות. למדתי 10 שנים על תרופות ואני עובדת כמומחית למידע, טיפול וייעוץ תרופתי, רוקחת קלינית, מעל ל-11 שנים. במהלך שנות עבודתי, הן במסגרת בתי חולים, קופות חולים ועמותות חולים, ליוויתי אנשים עם בעיות בטיפול התרופתי בניסיון למצוא פתרון הולם למצבם התרופתי. מה ההכשרה המקצועית שלי? דוקטור ברוקחות קלינית, Pharm.D. של האוניברסיטה העברית בירושלים. מחנכת לסוכרת מטעם משרד הבריאות מאמנת לאורח חיים בריא מטעם אוניברסיטת בן גוריון חברת הנהלה בארגון הרוקחות בישראל חברות באיגוד לרפואת ריאות בישראל מייעצת ומספקת שירותי רוקחות קלינית לעמותות חולים ולמוסדות רפואיים מה האג'נדה שלי? יש לתת את התרופה המתאימה לחולה המתאים! יש לפעול לקידום מקצוע הרוקחות הקלינית בכל מחלקה ובכל מרפאה! מוזמנים לבקר באתר הבית: http://www.drpharma.co.il