מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)חיסון שלישי לחולה דלקת מפרקים תגובתי

חיסון שלישי לחולה דלקת מפרקים תגובתי

14/08/21 22:38
6 תגובות

אני סובל מדלקת מפרקים תגובתית, וקיבלתי את החיסון של פייזר, שתי זריקות. עכשיו הגיע תורי לשלישית. ויש לי שאלה: לאחר זריקת הפייזר השנייה סבלתי החמרה המחלה שלי. כתוצאה מכך קיבלתי צ'יסט של צ'אטר בברך השמאלית. כמו כן סבלתי מכאבים קיצוניים בכתפ אחד וקיבלתי זריקה כורטיזן. בבדיקת הדם שלי היה ברור מאוד שהדלקת מפרקים שלי תגובתית הייתה פעילה מאוד. אז ... עכשיו אני לא יודע מה לעשות. תוכל לייעץ לי. אני בין 62 ואני מוסיקאי


תגובות

דוד-ופנר
14/08/21 22:51

אני סובל מדלקת מפרקים תגובתית, וקיבלתי את החיסון של פייזר, שתי זריקות. עכשיו הגיע תורי לשלישית. ויש לי שאלה: לאחר זריקת הפייזר השנייה סבלתי מלהבה קשה של דלקת פרקים. כתוצאה מכך קיבלתי צ'יסט של Baker בברך השמאלית. כמו כן סבלתי מכאבים קיצוניים בכתפי שצריכים חדירה אחת. בבדיקת הדם שלי היה ברור מאוד שהדלקת מפרקים שלי תגובתית הייתה פעילה מאוד. אז ... עכשיו אני לא יודע מה לעשות. תוכל לייעץ לי. אין לי חיי חברה פעילים במיוחד, אני עובד בבית. אני מוזיקאי. אני מטופלת על ידי מטוטרקסט 12.5 פעם בשבוע.

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
19/09/21 22:40

קשה לענות על השאלה שלך . יתכן ותהיה התלקחות חוזרת  אחרי החיסון השלישי .אין לנו די מידע על זה .  האם ההתלקחות שאתה מתאר נמשכה לאורך זמן או היתה חולפת?  

דוד-ופנר
19/09/21 23:09

שלום לך

ההתלקחות נמשכה עד היום. עשיתי בדיקות אחרונות והנה מה שקיבלתי בצבע אדום: 1.9 C.R.P

RHEUMATOID FACTOR QUANTIT 15.5

COMPLIMENT-C4 52.5

לעולם להיה לי RHEUMATOID FACTOR גבוע

SMOOTH MUSCLE AB possitive

הברך עדיין לא מאפשרת לעשות חיים נורמלי

אני שואל לך מה האלטרנתיבות שלי כדי להתמודד מול המגפה?

Thank you very much,

Sincerely

דוד-ופנר
19/09/21 23:13

Smooth muscle AB possitive, never I had before.

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
20/09/21 7:37

מאיזו דלקת מפרקים אתה סובל ?  

RF גבולי כלשעצמו לא מטריד לדעתי . גם נפיחות בברך בודדת לא אופיינית לדלקת מפרקים שגרונתית ..

דוד-ופנר
20/09/21 14:27

דר חגית פלג, המחלה שלי היא REITER SINDROME לשעבר, ספונדילו ארטרייטיס SERO NEGATIVE, ריארטיב ארטרייטיס ולאחרונה הוגדר כSACROILITIS. במהלך השנים המחלה הזאת גרמה לי לעבד את הירך השמול, את הכתף הימון ואת פרק היד הימיו, חוץ מבעיות במפרקים אחרים. בתקופה החפעילה ביותר, כשהיתי צעיר, המחלה התבפטה בדלקת חריף בירך שמול, אותו ברך הים אני סובל. שם נמצא צ’יסטה על שם של בייקר ונכון לעכשיו קשה לי מעוד ללכת. בחודשים ספורות לפני החיסון הראשון, את הראומטולוג שלי עלה לי את המינון של מטוטרקסט מ7.5 מג’ם לשבוע ל10 מיליכרם, ולאחר המנה השני של החיסון, הוא נאלץ לעלות שוב את המינון ל12.5 מיליגרם, וככה אני עכשיו.

אני שואל אותך, מה עם הערכים של האינמונולוגיה הגבועים שמסרתי לך? מה לגבי הSMOOT MUSCLE AB POSITIVE שרק הופיע בפעם הראשונה לאחר המנה השני של פייזר? מה את ממליצה אני אעשה בקשר לחיסון השלישי?

 

תודה רבה!