מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניהשמנהעדיין לא נמצא הפיתרון

עדיין לא נמצא הפיתרון

12/09/21 9:17
4 תגובות

היי
בשנתיים האחרונות (תקופת הקורונה) עליתי במשקלי כ 7 ק"ג.
כבר הייתי בתהליך דיאטטי בליווי דיאטנית קלינית במשך חודש - ולא השלתי אף לא ק"ג אחד.
כרגע נמצאת בליווי דיאטנית קלינית נוספת כבר חודש ימים ועדיין לא השלתי ממשקלי מאומה.
ראוי לציין שגם לא עליתי במשקל.
מבצעת ספורט כל השנים : פילטיס מכשירים, עיצוב, ואינטרוולים- 4 פעמים בשבוע. עושה הליכה של 3 ק"מ 3 פעמים בשבוע. וכלום.......
נוטלת תרופה קבועה לבלוטת התריס כבר 30 שנה.
תרופה ללחץ דם ותרופה לכולסטרול.
בת 66
אוכלת בערך 1100 - 1200 קלוריות ליום.

ומייחלת לרגע שאחזור לעצמי פחות 7 ק"ג.
רוצה להתייעץ מה נכון שאעשה שעדיין לא עשיתי?


4 תגובות

מרינה-ברושי
12/09/21 12:03

היי יעל,

ראשית, כל הכבוד על ההתמדה בפעילות גופנית והשינוי התזונתי.

תהליך ירידה במשקל הינו מורכב מיסודו ומושפע בין היתר, גם משינויים החלים בדרישה האנרגטית, הוצאה עבור פעילות גופנית מתוכננת ולא מתוכננת, איכות השינה, רמת הסטרס וטיפול תרופתי נוסף.

מאחר והינך במעקב דיאטנית הייתי מציעה להתייעץ איתה ולבחון את שגרת היום יום, בדגש על הצריכה ועל סוג הפעילות. לעיתים שינויים באיכות האימונים בדגש על אימוני התגדות והתאמה תזונתית (צריכת חלבון מספקת, גרעון קלורי) יעשו הבדל משמעותי. בייחוד אם מדובר בעליה לא מתוכננת שהתרחשה בזמן כה קצר.

כמו כן ממליצה לפנות להתייעצות רפואית, בדגש על סיבת העליה במשקל, לבצע בדיקות דם עדכניות כולל תפקודי תריס

בדיקה נוספת שיכולה לסייע-  קלורימטרינ- חיזוי הדרישה האנרגטית במנוחה (קלורימטריה) אשר יכולה להעריך את הדרישה הקלורית הממוצעת היומית (נעשית היום במכוני השמנה בבילינסון, שיבא ומכונים פרטיים)

במקרה הצורך, התערבות תרופתית לירידה במשקל במידה והנתונים מתאימים.

בהצלחה!

mouche
13/09/21 18:27

איך אפשר להשמין מ-1100 קלוריות ביום, אלא אם כן יש בעיה רפואית? זו כמות של תפריט רעב. מעבר לאנרגיה המועטה, זה לא מוביל גם לתת תזונה?

מרינה-ברושי
13/09/21 19:57

תת תזונה היא מונח רחב ויכול להתרחש מצב של תת תזונה על רקע חסר בחלבון ורכיבי תזונה נוספים (ויטמינים ומינרלים) או חסר קלורי.

בצריכה מותאמת של 1100-1200 קקל הגעה לצריכה מספקת אפשרית וייתכן כי נדרשת השלמה של מולטי ויטמין אך לא ניראה שזה המצב במקרה הנוכחי.

כפי שציינתי, תוכלי לשקול גם אפשרויות נוספות- התחילי בבירור רפואי, דגש על תפקודי תריס ובדיקות דם. תוכלי לפנות לבדיקת קלורימטריה ובהמשך התייעצות עם מרפאות ייעודיות (ציבורית או פרטית - למשל מרפאה מטבולית של הדיאטן צחי כנען שמבצע בדיקה מקיפה של הדרישה וההוצאה האנרגטית, במקביל לייעוץ תזונתי,במידה ומדובר בהשמנת יתר/עודף משקל הכוללת תחלואה נלוות גם מרפאות ציבוריות ייעודיות לטיפול בהשמנה (למשל בילינסון/תל השומר/רמבם).

אבישיהאחדוהיחיד
13/09/21 23:58

חודש אחד אינו יכול להיות מדד - מניסיון ארוך ולפעמים מר.
עצה אחת אוכל לתת: נסי להאריך את ההליכות, ולצעוד מהר ככל שאת יכולה, במסגרת המאמצים הסבירים. הורדת המשקל היא תהליך של חודשים, ושל שנים לעתים. ירדתי מ-88 עד ל-73 בתוך כשנה. שמרתי על כך לתקופה מסוימת, ובעקבות משבר נפשי (אבל), חזרתי ועליתי במשקל. אני כעת במגמת ירידה, לאחר חזרה למשטר ארוחות סביר וצעידות של כשעה 3 עד 4 פעמים בשבוע.
לכל אדם יש את הגוף שלו ואת המטבוליזם שלו. נסי לאתר אצלך את הנקודה בה את מתחילה לרדת במשקל.
ואסור להתייאש! לעולם אסור להתייאש! 

הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: