מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' תניר אלוייס
פרופ' תניר אלוייס
מומחית בכירורגיה כללית וכירורגית שד מנהלת מערך השד במרכז הרפואי הדסה פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית
עו
עו"ס אורית שפירא
* מנהלת מחלקת שיקום ורווחה של האגודה למלחמה בסרטן וחברת הנהלת 'האגודה הישראלית לפסיכואונקולוגיה'.   *מנחת קבוצות בכירה באגודה (קבוצת בוגרים צעירים, קבוצת נשים צעירות המתמודדות עם סרטן, קבוצת תמיכה לזוגות שאחד מבני הזוג חלה בסרטן, קבוצת תמיכה להורים שכולים ועוד) ואחראית על עדכון המידע של האגודה למלחמה בסרטן בנושא 'זכויות ושירותים, מידע לחולי סרטן'.   * בוגרת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית (MSW), אוניברסיטת תל אביב. מומחית בתחום הבריאות.   * בעבר עובדת סוציאלית, המחלקה האונקולוגית, מרכז רפואי תל אביב (איכילוב) והעובדת הסוציאלית ב'הוספיס בית' של האגודה למלחמה בסרטן, תל השומר.
ד
ד"ר רינת ברנשטיין מולכו
מנהלת היחידה האונקוגנטית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. בוגרת בית בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. התמחות במערך אונקולוגי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב), ובהמשך התמחות בגנטיקה רפואית במכון הגנטי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). מ-2017 רופאה בכירה ביחידת השד במכון האונקולוגי במרכז רפואי שיבא תל השומר, עד למינוי מנהלת היחידה האונקוגנטית בשיבא ב-2021. משלבת עבודה בטיפול בחולות סרטן שד בכל שלבי המחלה, ובייעוץ גנטי למשפחות וחולים עם חשד לתסמונות סרטן תורשתיות.
עו
עו"ד בר חן- לוי
אחראית תחום מיצוי זכויות בעמותת 'אחת מתשע'. נותנת ייעוץ והכוונה לנשים המתמודדת עם סרטן שד בכל הקשור לזכויותיהן הרפואיות, ומסייעת להן במידת הצורך במיצוי זכויות אלה מול הרשויות השונות, כגון: ביטוח לאומי, מס הכנסה, קופות חולים, חברות ביטוח ועוד.

מובילי קהילה

נעה גביש
נעה גביש
אישה ואמא לשלושה ילדים :)הומאופטית בהכשרתי. אפיה ובישול הן אחת האהבות שלי במיוחד כשהן מאירות ומשמחות אחרים. בשבילֵי חיי ליוותי נשים במסע הלידה המיוחד שלהן, והיום אחרי מסע ברכבת ההרים, עקב גילוי גידול סרטני בשד, שנכפה עלי, אני יודעת ומבינה כמה חשוב הליווי של מישהי שהייתה שם ולו רק כדי להקשיב ולחבק. אני אשמח ללוות ולהיות בשביל מי שצריכה ורוצה.   הסדנא שלי - תשוקות מרפאות - תשוקות ומיניות בזמן משבר ושינוי - ערב חד פעמי יחודי ומרומם את הנפש בו ביחד אתכם אנחנו נזכרים שתשוקה, לכל מה שנעשה היא חלק מאיכות ובריאות החיים שלנו. מוזמנות לקבוצה שלי בפייסבוק : תשוקות מרפאות
יסמין כהן
יסמין כהן
בלוגרית וכותבת תוכן, נמצאת בעיצומו של פרויקט מימון המונים לספר "יומן צמיחה" היכנסו ותמכו: https://tinyurl.com/recovery-diary נמצאת פה כדי לחזק ולהתחזק. מאמינה שהכל קורה לטובתנו.
כמוניסרטן השדגוש בשד ובבית השחי

גוש בשד ובבית השחי

16/10/21 18:16
6 תגובות

שלום.לפני 5 שנים במהלך ההריון הרגשתי גוש בבית השחי. בבדיקת כירורג נמצא גם גוש בצד באותו צד. נשלחתי לא"ס שהראה גוש בגודל 0.6 birads 4. נשלחתי לביופסיה שיצאה שפירה. מאז מעקב כל שנה של א"ס וכירורג. במהלך בשנים הגוש גדל קצת ולפני שנה נמדד 1 ס"מ ולידו גוש קטן נוסף 0.4 ס"מ. בבית השחי הגוש גם גדל- לא נקלחה משם ביופסיה ואובחן כרקמת שד. לדברי הכירורג לארוך כל השנים.. זה גוש תקין והגדילה לא מטרידה. לדברים אם היה מדובר בגוש ממאיר חלילה..אחרי 5 שנים מאז שהופיע..היו כבר תסמינים משמעותיים יותר. האם זה נכון? האם גוש שגדל לאט לא דורש ביופסיה חוזרת או mri? אגב בממוגרפיה משום מה הוא לא נצפה
תודה רבה


תגובות

ד-ר-רינת-ברנשטיין-מולכו
מומחה כמוני
מנהלת היחידה האונקוגנטית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. בוגרת בית בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. התמחות במערך אונקולוגי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב), ובהמשך התמחות בגנטיקה רפואית במכון הגנטי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). מ-2017 רופאה בכירה ביחידת השד במכון האונקולוגי במרכז רפואי שיבא תל השומר, עד למינוי מנהלת היחידה האונקוגנטית בשיבא ב-2021. משלבת עבודה בטיפול בחולות סרטן שד בכל שלבי המחלה, ובייעוץ גנטי למשפחות וחולים עם חשד לתסמונות סרטן תורשתיות.
16/10/21 23:21

הי

על פניו לא נשמע מטריד אם זה השינוי על פני 5 שנים. לא כל גוש דורש ביופסיה חוזרת או MRI, ולא כל מה שרואים באולטראסאונד אפשר לראות בממוגרפיה. צריך לקרוא מה אומר הפיענוח של האולטראסואנד וכמה התיאור חשוד. אני מניחה שהכירורג שלך רואה את כל התמונה, אבל אם את לא שקטה אפשר לפנות לכירורג נוסף עם כל המסמכים ולשמוע עוד דיעה (קשה להתייחס כאן בלי המסמכים מול העיניים ובלי פרטים נוספים).

אחת-מ
18/10/21 20:33

היי עדי.

אינני רופאה. אבל כירורג שד שזיהה אצלי פיברואדנומות לפני שנים, וחשב שאין שום סיבה לביופסיה, אמר לי את המשפט: אבל אם זה יגרום לך לא לישון בלילה, אתן לך הפניה לביופסיה. אני העדפתי את חוסר הנוחות של ביופסיה על פני לחיות בחשש. בזמנו הוא צדק וזה היה גוש שפיר.

לפני שנתיים הצטרף גוש נוסף קטן שזוהה באולטראסונד. והכירורג (אחר) לא אמר לי את המשפט הזה. העריכו שזה שפיר והמשכתי במעקב רגיל.

לפני שלושה חודשים, כבר הגוש כבר הורגש במישוש והוא ממאיר. 

זה לא אומר שזה תמיד ככה, וסביר להניח שלא. אבל אולי כדאי לחשוב מה ה"מחיר" של ביופסיה בשבילך. אם זה לא תהליך שמטריד אותך, ואת בחששות, אולי כדאי להתעקש ולדרוש הפניה לביופסיה.

בהצלחה!

עדי007
19/10/21 8:05

תודה על המענה. כבר ביצעתי ביופסיה לגוש כשהוא אובחן וימא שפיר. השאלה שעולה לי האם יש צורל בביופסיה חוזרת אחרי 5 שנים

אחת-מ
20/10/21 9:54

על זה ענתה הד"ר...

אני התייחסתי יותר ל-0.4 החדש שציינת, ולבית שחי שלא נדגמו כלל - אם הבנתי נכון. אגב, במקרה שלי (כאמור - הפרטי והלא מייצג) על אחת הפיברואדנומות "התיישב" כעבור 14 שנה DCIS (סרטני לא חודרני).

עדי007
21/10/21 7:57

תודה שוב על השיתוף .. ופתאום ראיתי שכלל לא רשמתי משום מה בהודעתי הקודמת אבל קודם כל בריאות!!!!! מקוה שהכל יעבור בקלות בשלום ושאת בטוב. בהמשך להודעה שלך קבעתי תור דחוף לכירורג שךי והייתי אצלו אתמול. אכן הפעם הגוש השני שנצפה בא'ס גם אצלו לראדונה הורגש במישוש. ובפנה אותי לביופסיה. מקוה לבשורות טובות. אגב היות והגוש שנצפה אצלך כמנאיר היה קטן.. האם הטיפול היה יחסית קל? בשורות טובות ובריאות

אחת-מ
21/10/21 22:31

,תודה רבה עדי 😍

מקווה שלא הלחצתי אבל שמחה שתיבדקי ומקווה מאד שעשית את זה כדי ש"תוכלי לישון טוב בלילה" בלי המחשבות של "מה אם". קחי איתך לבדיקה מישהי/מישהו שנעים לך איתה/ו, לא כי צריך (זה לא נעים אבל ממש לא נורא), אלא כי זה יותר נחמד.

לגבי בריאותי שלי - תודה רבה על האיחולים ❤ כתבתי פה בשבוע שעבר פוסט בבלוג חדש שפתחתי. חדש לי העסק. אבל אם מתחשק לך - מוזמנת לקרוא. זה הקישור: https://www.camoni.co.il/411802/570530. מקווה לכתוב עוד בהמשך.

ואשמח לשמוע ממך (יש כאן גם אפשרות להודעות בפרטי).

בהצלחה ובשורות טובות בקרוב !