מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אמיר און
פרופ' אמיר און
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
ד
ד"ר מיה גוטפריד
מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.מומחית באונקולוגיה ורפואה פנימית, עוסקת שנים רבות בתחום סרטן הריאות.
כמוניסרטן הריאותצילום ריאות

צילום ריאות

25/08/22 16:23
3 תגובות

אחרי הקרנות של גרורות - עשיתי צילום ריאות וזה היה המימצא - מקרה ידוע של תהליך תופס מקום בריאה ימנית. באספקט אחורי צלע 7 משמאל הודגם ממצא לוצנטי אקספנסילי בגודל כ 3.4 * 5.2 ס"מ חשוד לתהליך משני. האם מישהו יכול לעזור לי להבין- זה זה אומר: ״תהליך ידוע״... - מה הכוונה? וגם - מה זה אומר מימצא לוצנטי ?


תגובות

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
28/08/22 9:25

בוקר טוב


לא ברור מה הכוונה – כי אין משמעות לפענוח אלא אם בוצעה השוואה לבדיקת צילום הרנטגן שבוצעה לפני ההקרנה. צריך ממש לבדיקה חדשה יחסית ולא לבדיקה קודמת ישנה יותר. אז נדע מה חדש, מה כבר היה קודם, מה הם השינויים בשל ההקרנה וכד.

לצערי לנו אין אפשרות לעזור.

בהצלחה


Prof. Amir Onn, MD

אדל51
31/08/22 8:32

תודה רבה פרופ׳ און. עשיתי תור לרדיו-אונקולוג בעצתך לשבוע הבא. אבל - בינתיים - אחרי הכימו שעברתי וטיפול אונקולוגי בקיטרודה - שלא עזר כי נוצרו גרורו בצלעות ובעמוד השדרה - הרופאים החליטו על טיפול בשורה שניה - בתרופה ביולוגית. אך - התעוררה בעיה קשה הרבה יותר: אחרי שהתחלתי טיפול חדשני בתרופה ביולוגית בשם - Sotorasib - עליה קראתי הרבה מאד מחקרים מאד מבטיחים - הלאס - התרופה עושה לי שמות בבטן, הרבה מאד שלשולים והקאות ובחילות, עד שאחרי שבוע - הפסקתי לקחת אותה. זו תרופה יקרה שאינה ממומנת על ידי מכבי, והיכולת להשיג אותה לא הייתה פשוטה כלל וכלל - גייסתי הרבה חברים....                                    אבל -מה עושים ואי אפשר לעמוד בכאבי הבטן הכה עזים עד שאי אפשר היה להמשיך?????????????????               האם יש שורה שלישית של טיפולים או - אחרי הביולוגית - ה״אלהים גדול״ כמו שאומרים ומה שיהיה יהיה ?

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
01/09/22 9:58

לגבי הטיפול עם תרופת הסוטורסיב. לתרופה זאת כמו לכל תרופה יש פרופיל של תופעות לוואי. הרופאים המטפלים נוהגים להפחית מינון ולנסות למצוא את המינון שעוזר אך כרוך במינימום תופעות לוואי. בכל מקרה  - יש להפסיק הטיפול עד להפסקת השלשול, ולהתחיל טיפול בהדרגה – למשל להתחיל עם  4 כדורים ליום במקום שמונה, ואז לראות איך להתקדם. בהצלחה