מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותמה קורה עם תרופות חסומות

מה קורה עם תרופות חסומות

14/01/23 18:00
14 תגובות

ישנה תרופה של חברת טבע בשם אבירטרון שהוכחה כיעילה לחולי סרטן ערמונית... אולי מישהו יודע מדוע אינה נגישה ידועה ומוצעת בצורה ברורה פשוטה וקלה לציבור שהיא עשויה לסייע לו? כלומר עד מתי אנשים ימשיכו לחיות כמו ביצים שבורות באיזה סל ציבורי קמצני?


תגובות

חייםחיים
19/01/23 11:30

זו תרופה ביולוגית הורמונלית שנמצאת כבר בסל וכל אונקולוג ואורולוג העוסקים בנושא מכירים וכל חולה מקבל אותה לפי הצורך וללא שום בעייה. 

רפי.מלאך
19/01/23 11:50

האומנם הגיעו ימות המשיח? וזמן הגאולה בא  https://13tv.co.il/item/vod/news/all-included/episodes/vgi8v-903372877/?pid=902564784&cid=902988093

חייםחיים
19/01/23 12:07

לא ברור מה   צרפת. מכל מקום, התרופה כבר 3 שנים לערך ככל שזכור לי בסל התרופות וכל חולה שזקוק לה לפי המלצת הרופאים המטפלים בבית החולים מקבל אותה לפי פרוטוקול ידוע ומסודר ללא שום בעייה. 

רפי.מלאך
19/01/23 22:51

זה דווקא ברור מאוד מבחינת רוב הציבור זה לא בסל וגם לא בסלסלה וגם לא מדברים איתם על זה כך שהמצב מאוד לא תקין

חייםחיים
19/01/23 23:02

אין יסוד למה שאתה כותב. זו תרופה שכל מי שזקוק לה בהוראת הרופאים, מקבל אותה בלי בעיות. יש עוד הרבה תרופות וטכנולוגיות רפואיות שבסל ולא כל אחד יודע או מודע. אבל, הרופאים יודעים והם ניתנים למי שזקוק. 

רפי.מלאך
19/01/23 23:59

דווקא יש יסוד. היסוד הוא זכות האדם לדעת ולבחור שהיא זכות בסיסית במשטר דמוקרטי להבדיל ממה שקורה כאן. והיסוד הוא גם בכתבה שבה חולה מתחנן ובוכה ממש בשל המצוקה הכרוכה באי זמינות התרופה. אני לא הולך לסופר או למכולת והחנווני שם נותן לי קופסאות שימורים לפי "מי שזקוק". באותה המידה תפקידו של הרופא להציג את מלוא המידע ואת כל שלל האפשרויות והאדם יבחר על בסיס זה את הטיפול המתאים לו לפי מיטב שיקול דעתו והבנתו. קודם לצפות בכתבה שצורפה ואחר כך לשלול כל יסוד.

חייםחיים
20/01/23 9:20

התרופה זמינה לכל דיכפין ומי שקובע מה כל חולה זקוק הוא הרופא . אין שום בעיה עם התרופה הזו או נגזרותיה או תחליפיה והכל בסדר גמור ולא כל מה שכתוב באינטרנט יש לו יסוד. לסרטן ערמונית יש מבחר שיטות טיפול וארסנל תרופות מגוון ואת ההתמודדות במחלה מובילים הרופאים בבית החולים. חולה לא צריך להתחנן לתרופה כי היא בסל והכל בסדר. אם יש לך בעיה ספציפית תברר מול הרופא . 

רפי.מלאך
20/01/23 11:55

קודם לצפות בכתבה בעיון נמרץ ורק אחר כך להגיב. תודה. הדברים אינם כתובים באינטרנט, אלא באים לידי ביטוי בכתבת תחקיר עיתונאית תקשורתית. לא הכול בסדר גמור. הרופאים אינם מובילים התמודדות משמעותית למניעה ולטיפול וארסנל התרופות אינו מוצג בצורה ברורה ומפורטת לחולים והחולה בכתבה מתחנן בדמעות ביחד עם בתו המסורה, כך שהכול ממש לא לגמרי בסדר. אין לי בעייה ספציפית אישית ופרטית, אלא זה עיניין ציבורי כללי בחברה דמוקרטית והמילה 'מול' החביבה מאוד על הישראלית המדוברת - אינה תקפה כאן כי הדברים צריכים להיות מוצגים מול החולה והוא צריך להחליט מול גופו בריאותו חייו, שיקול דעתו, השקפת עולמו, בחירותיו וגורלו. יש מבין?

חייםחיים
20/01/23 15:51

ראשית, אתה כותב בקבוצת תרופות שנועדה לתת מידע על תרופות ותופעות לוואי או הנחיות טיפוליות. אין קשר למה שאתה מעלה. שנית, התרופה נמצאת בסל התרופות לגבי סרטן ערמונית גרורתי. היתה כוונה לרשום אותה בהתוייה לטיפול ראשוני ומקומי והסתבר כי היא לא רשומה בהתוייה כזו , לא רק בישראל אלא בשום מקום וגם אין מחקרים ממצים בעניין זה. יש עוד תרופות כמו התרופה שרשמת. מכל מקום וכדי לשים קץ להתכתבות הזו. אתה לא מבין באונקולוגיה ולעומת זאת , כל הטיפולים הראויים הם בשליטת הרופאים שממצים את אפשרויות הטיפול ויש כאמור ארסנל טיפולירחב וטכנולוגיות מתקדמות בטיפול במחלה. ואגב, לא כל אחד יכול לקחת את התרופה ויש לה תופעות לוואי. 

סימה-לבני
20/01/23 16:25

שלום רב,

בהמשך לכל ההתכתבות שלמעלה, בבדיקה התכשיר Abirateron נמצא בסל הבריאות על פי התוויות שאפשר לראות אותן בקישור שכאן באתר משרד הבריאות. 

לא ברור מה הביא את השואל לשאול את שאלתו, אך תמיד צריך לזכור שזכותו של כל מטופל באשר הוא, על פי חוק זכויות החולה, להתייעץ עם מומחה נוסף, כשהרופא המטפל צריך לעזור ולספק את כל המסמכים הרלוונטים. מדובר בסעיפים 7 ו 13 לחוק זכויות החולה.

כדי להבין מדוע ה Abiretron לא מוצעת לכל חולה סרטן ערמונית באשר הוא,  העתקתי בהמשך את ההתוויות שהתכשיר אושר בסל הבריאות, וכל אחד יכול לבדוק אם הוא מתאים לטיפול הזה או שלא. כאמור באחת התגובות למעלה, האישורים ניתנים רק לאחר שבניסויים קליניים רלוונטים ורבי משתתפים היעילות והבטיחות של התרופה להתוויה מוכחים.

חשוב להבין שלא כל תרופה לסרטן מתאימה לכל סוגי הסרטן וכאשר מדובר בסרטן הערמונית זאת לא מחלה אחת, אלא מסווגים אותה על פי קריטריונים רפואיים שונים, שלבים שונים, חומרה ומצבים מתקדמים, והתרופות שמתאימות לסוג אחד לא בהכרח עובדות בסוג אחר.

כדי לקרוא יותר על הנושא הקליקו על הקישור לאתר האגודה למלחמה בסרטן ותמצאו שם את כל המידע. הקליקו כאן.

ואוסיף שניתן לפנות בשיחת חינם ל'טלמידע'® של האגודה למלחמה בסרטן, על מנת לקבל פרטי מומחים נוספים להתייעצות, בטל': 1-800-599-995.

להלן המסגרת של סל הבריאות לתרופה Abirateron על פי משרד הבריאות:

א. התרופה תינתן לטיפול במקרים האלה:

  1.  בשילוב עם Prednisone לטיפול בסרטן גרורתי של הערמונית (עמיד לסירוס) (CRPC).הטיפול בתרופה יופסק עם התקדמות המחלה בטיפול בתכשיר כפי שמתבטאת בהדמיה ו/או התבטאות קלינית. במקרה של התקדמות מחלה בהדמיה בלבד, יש לאשר התקדמות בהדמיה חוזרת כעבור 4 שבועות, לשלול תופעה של flare up.הטיפול בתכשיר יינתן לחולה שטרם טופל בתרופה Abiraterone למחלה האמורה בפסקה זו.
  2. בשילוב עם Androgen deprivation therapy לטיפול בסרטן גרורתי של הערמונית רגיש לטיפול הורמונלי (mHSPC) בחולים בסיכון גבוה, כקו טיפול ראשון. לעניין זה יוגדר חולה בסיכון גבוה בחולה העונה על שניים מאלה:א. מדד Gleason בערך של 8 ומעלה  ב. שלושה נגעים גרמיים ומעלה   ג. נוכחות של גרורות ויסרליות מדידות

ב. הטיפול בתכשיר לא יינתן בשילוב עם Enzalutamide.

ג. מתן התרופה האמורה ייעשה לפי מרשם של מומחה באונקולוגיה או רופא מומחה באורולוגיה המטפל באורולוגיה אונקולוגית.


אני מקווה שעניתי על שאלתך,

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"

רפי.מלאך
20/01/23 17:28

תודה על התגובה, אבל קודם לצפות בתשומת לב מתבקשת בכתבה החשובה, המרגשת והמזעזעת ממש שהקישור אליה הופיע בפוסט המקורי. אחר כך להתעדכן בתוצאות מחקרים עדכניים חדשניים ואמינים שעדיין לא הגיעו למדינת הסטארטאפ ורק אחרי שני השלבים המתבקשים הללו לתהות על השאלה...  זכויות החולים בישראל ובראשם הזכות לדעת ולבחור נרמסות כאן כעיניין שבשגרה ואינן מוגנות כלל - אפילו לא בידי הגורמים שאמורים להיות מופקדים עליהן. הסיבה לכך היא תשלובת של בירוקרטיה, שמרנות וקמצנות. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34953525/

סימה-לבני
21/01/23 23:32
  1. הקישור שנתת לסרטון לא כלל כתבה רלוונטית לנושא. אנא בדוק אותו.
  2. המחקר מינואר 2022, שציטטת ראה כאן,  נעשה במימון חברת תרופות, עם סעיף ארוך ומפותל של "ניגוד עניינים" ויתכן שהוא ממש אמיתי ונכון, עדין יתכן שיקח זמן עד שהמומחים ישתכנעו. במאמר תגובה לאותו מאמר מסוף ינואר 2022, ראה כאן,  נאמר "However, these findings also raised questions as to whether the long-term physical toxicity and financial burden of these new generation hormonal therapies would be sustainable" מה שמצביע על כך שלטיפול היעיל יש שתי מגבלות גדולות, האחת רעילות פיסית בטווח הארוך והשנייה עלות גבוהה. כך שצריך לקחת גורמים אלה בחשבון כשמוסיפים התוויות לתרופה שמאושרת בסל הבריאות.
  3. אני מסכימה איתך שזכויות החולים בישראל לבחור לעצמם את התרופות, הן חשובות ביותר, אך אני מקווה שתסכים אתי שגם על המטופל מוטלת אחריות ללמוד את המחלה שלו ואם צריך אז לדרוש ולקבל דיעה שנייה ולא לקבל כתורה מסיני את כל מה שמציעים לו ואחר כך להתלונן.
אני ממליצה לכל חולה בסרטן הערמונית לקרוא את ספרו של גיורא איילנד "במזל סרטן הערמונית" כדי ללמוד על הנושא ממי שחקר וחווה על בשרו את הנושא. ראה בקישור כאן
ועדין צריך לזכור שלכל מחלה יש את המהלך שלה, ולכל מטופל יש את התגובות שלו, לטוב ולרע.

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"


רפי.מלאך
22/01/23 12:42

רבותי המגיבים, קודם כול לצפות בעיון בסבלנות ובתשומת לב בכתבה בסביבות הדקה ה-15 בתוכנית, אחר כך לעיין במחקרים עדכניים שאחד הבולטים שבהם הובא כאן ורק בסוף להגיב בסמכותנות נחרצת ובשלילה פסקנית... יתכן שמספר אנשים כבר הלכו לעולמם כתוצאה מפעלולי הסל והסלסלה. אשר לספר שאוזכר - מדובר באחד המסמכים החשובים ביותר אי פעם שפורסמו בישראל מתוך ביקורת חריפה על המערכת הבריאותית הציבורית והקונבנציונאלית.

איתן-בוגר
13/05/23 14:02

רק עכשיו עליתי על ההתכתבות הנ"ל כך שאינני בטוח שתגובתי תקרא. מכל מקום הקשבתי לכתבה בערוץ 13 והתרשמתי שכבכל הכתבות האלה יש קומץ אמת ועליה בנויה הרבה אנגסט שמטרטה להעלות RATING של התוכנית. לענין ABIRATERONE. קודם כל התרופה הזאת קיימת כבר יותר מעשור שנים ולכן קיימים היום תחליפים גנריים זולים הרבה יותר מהתרופה המקורית (ZYTIGA), כך שהבכי על המחיר היקר הוא מגוחח ממש. שנית, אם הבנתי נכון, הבן אדם שראויין יש לו סרטו ערמונית לא גרורתי (אחרת היה מקבל את התרופה) אבל הוא בסיכון גבוה להווצרות גרורות (כי צויין שהוא אובחו בגידול מסוג GLEASON 9). ובכן לא ברור כלל מדוע הוא לא טופל בכריתת ערמונית או בהקרנות למיגור הגידול ומדוע הוא זקוק לABI. יכול להיות מצב אחד שכן מצריך טיפול בABI לפני הופעת גרורות אבל הוא אולי עדיין לא בפרוטוקול בארץ והוא שלחולים בדרגת GLEASON9 העומדים לפני הקרנה יש מקום לנטילת תרופות מדכאי טסטוסטרון סטנדרטיים (ADT) בתתוספת ABI. המחקרים החדשים מוכחים ששילוב ADT פלוס ABI משפרים את יעילות ההקרנות ומאריכים חיים.