מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהבדיקת תפקודי ריאות

בדיקת תפקודי ריאות

19/03/24 18:00
5 תגובות

היי. עשיתי בדיקת תפקודי ריאות ואלו התוצאות.

הטכנאי שעשה לי את הבדיקה ביקש שאקבע תור דחוף לרופא ריאות אבל לא נתן לי שום מידע.

אשמח לטיפת אור. לא הבנתי מה כל זה אומר.


בדיקת תפקודי ריאות

תגובות

קוביי
24/03/24 0:54

פענוח התוצאות:

הספירומטריה יכולה להצביע על  מחלות חסימתיות שבהן יש הפרעה לזרימת האוויר, כמו: אסטמה או אמפיזמה  או מחלות רסטרקטיביות - שבהן יש הקטנה של נפח הריאה כמו בפיברוזיס - צלקות בריאה או עקמת. התוצאות המספריות מעידות על חומרת המחלה.
FEV1 - הוא הערך החשוב ביותר בקביעת מחלה חסימתית של דרכי הנשימה. ערך זה מסמל את קצב הזרימה של האוויר הננשף בשנייה הראשונה. ערך זה יורד כאשר חסימת דרכי האוויר מחמירה, ועולה כאשר הטיפול משפר את החסימה. בחולי אסתמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית ( COPD) עוקבים אחרי ערכי ה- FEV1 באופן שיטתי.
אצל  אדם בן 50, בגובה ממוצע, הערכים הצפויים של נפח הריאה יהיו  4 ליטרים לגבר ו 3 ליטרים לאישה. במחלת ריאות חסימתית כרונית ((COPD חמורה הערכים הם מתחת לליטר אחד ובמחלה בדרגת חומרה בינונית הנפח הוא בין 1.5-1 ליטרים של אוויר.
FEV1/FVC - זהו יחס של הנפח המרבי הננשף בשנייה הראשונה. יחס זה חשוב לצורך הבדלה בין מחלה חסימתית לבין מחלה רסטריקטיבית. יחס נמוך מתאים למחלה חסימתית ויחס בטווח הנורמה יכול להעיד על מחלה רסטריקטיבית כאשר הוא מלווה בנפחי ריאות ירודים.
הערך של הגבול התחתון של הנורמה של היחס FEV1/FVC הוא 70%.


קוביי
24/03/24 0:58

הראית פה רק תוצאות בדיקה חלקיות ולא מושלמות 


קוביי
24/03/24 0:59

בדיקת נפחי הריאה:

הנפחים הנמדדים: נפח ריאה כולל (Total Lung Capacity - TLC). כמות האוויר המרבית שניתן להכניס לריאה): נפח ריאה פונקציונאלי FRC , Functional residual capacity (כמות האוויר בריאה ללא הכנסת אויר נוספת) ונפח ריאה שאריתי (Residual volume - RV) - שזו כמות האוויר שנותרת בריאה לאחר הוצאת כל האוויר.
נפחים ירודים מעידים על מחלה רסטריקטיבית. הם מלווים ביחס FEV1/FVC תקין. נפחים גבוהים מעידים על מחלה חסימתית, כי אויר נכנס אך קשה לו לצאת (היפראינפלציה) הם מלווים ביחס FEV1/FVC  נמוך. לאבחנת מחלה מעורבת דרוש שילוב של בדיקת ספירומטריה ובדיקת נפחי ריאות.


beny3
24/03/24 11:02

עליך להראות  את תוצאות הבדיקות לרופא המשפחה ושהוא יפנה  אותך לרופא ריאות

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
14/04/24 10:25

תשלח את הבדיקה המלאה