מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהרק שאלה קטנה

רק שאלה קטנה

22/03/24 20:13
2 תגובות

האם אנשים כאן מרגישים שיש להם באמת זכויות בקופות או שאולי הם בעצם כל הזמן רק מופנים כמו כדור מגורם לגורם ואף אחד לא ממש מדבר איתם באופן אישי ברור מתוך הכרה בצורך של העלאק מטופלים להבין בכלל מה קורה איתם...


תגובות

שמוליק-בן-יעקב
מומחה כמוני
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
23/03/24 6:04

אין ליתשובה לשאלה מסוג זה, אבל עצם העובדה שיחסית מעט פניות מוגשות לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות, וגם בפורום זה מועלות מעט פניות, מלמדת שקשה להעלות טענות באופן גורף כמו שאתה מעלה, אם כי יש הרבה מאוד מה לשפר .

נשמח אם תאיר את עינינו בבעיות שאתה או מי ממכריך, נתקלים בהן באופן פרטי 

רפי.מלאך
02/04/24 22:00

הבעיות אינן "באופן פרטי" אלא באופן ציבורי למשל האם יש לקופות גורמי פניות ציבור שעונים מעבר להודעות אוטומטיות? אם כן האם מישהו מכיר רשימת כתובות מייל של פניות ציבור שעונים בכתב בצורה עיניינית בכל הקופות במדינה? זה שיש "מעט פניות" אינו מלמד שקשה להעלות טענות אלא שהציבור כלל אינו מודע ליכולתו ולזכותו להעלות טענות כאלו משום שאיש לא חינך אותו למודעות ביקורתית בהקשרים של בריאות הציבור.