מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפליםאשתי חולת סרטן ואני זה שרוצה למות

אשתי חולת סרטן ואני זה שרוצה למות

אנונימי
אנונימי
23/03/24 18:36
1 תגובות

אנחנו נשואים כבר קרוב לעשור, יצאנו לפני זה שנתיים וחצי. היא חד משמעית האהבה של החיים שלי. היא חלתה בסרטן השד וזה גומר אותי. אנחנו כבר קצת יותר משנה בלופ של הטיפולים ואני מאבד את זה. אני מרגיש שהכל הלך לעזאזל. כל מה שעבדתי כל כך קשה בשבילו כל השנים. כל השאיפות שלי נגמרו, הייתי לקראת השלבים האחרונים שהקמת העסק שחלמתי עליו ועכשיו הכל מתרסק כי אני לא זמין לכולם אפילו לא לעצמי. אני נמצא בטיפול אבל אפילו לפסיכולוג אני משקר שאני בסדר כי אני לא מצליח להשתחרר מהאשמה שאני מרגיש על זה שאני בכלל מסוגל לסבול בזמן שהיא זאת שחולה, שחייה בסכנה, וכל החיים שלה התהפכו. 

אני צריך עזרה ואני אפילו לא יודע מאיםה מתחילים


תגובות

ורד-עזריאלי
מומחה כמוני
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
23/03/24 23:44

שלום לך:

כ"כ כואב שאשתך, אהובת לבך מתמודדת עם מחלה קשה. ובעצם לא רק היא מתמודדת- שניכם מתמודדים. מהיכרותי הרבה את תחום האונקולוגיה למדתי כי התמודדות עם מחלת הסרטן היא אף פעם לא של החולה לבד. ולמה אתה מרגיש רגשות אשמה? כשאתה אתה בלופ של הטיפולים? כשאתה לא מצליח להיות זמין לכולם ואפילו לא לעצמך? אשתך חולה, אבל שניכם סובלים והחיים של שניכם התהפכו.  רגשות אשמה הם מחד טבעיים במצבים אלו, אולם מהר מאוד חשוב להבין כי הם הרסניים ולא מאפשרים לך לדאוג גם לעצמך ולרווחה שלך.

חשוב מאוד להיעזר בתקופה קשה זאת- גם ברמה האינסטרומנטלית (מידע על זכויות ושירותים של חולי סרטן ומשפחותיהם) וגם ברמה הרגשית- לשתף, לחלוק את הכאב עם מישהו קרוב. האם יש לכם גורמי תמיכה נוספים או שרק אתה מתלווה אליה לטיפולים? גם אם אתה התומך העיקר חשוב מאוד להיעזר בתומכים נוספים על מנת לאפשר לך להתאוורר מידי פעם ולעשות דברים שהם מחוץ לבית החולים ולא להרגיש אשמה על זה, זה בריא לך וגם לה ויאפשר לך לתמוך בה לאורך זמן.

מזמינה אותך להמשיך לשתף ולהתייעץ,

ורד