מחלות לב

כמונימחלות לבחדשות5 מנות פירות וירקות ביום יצילו חיים

5 מנות פירות וירקות ביום יצילו חיים

5 מנות של פירות וירקות: שינוי התזונה הטוב ביותר שניתן לעשות כדי להפחית סיכון למוות מוקדם

מאת אלה הר-נוי
20/12/10
תגובות 1

להעלאת הצריכה של פירות וירקות ההשפעה הטובה ביותר על בריאותנו (צילום: panthermedia)
להעלאת הצריכה של פירות וירקות ההשפעה הטובה ביותר על בריאותנו (צילום: panthermedia)

 

אכילת חמש מנות של פירות וירקות יכולה למנוע 15,000 מקרי מוות מוקדמים בבריטניה בכל שנה, מתוכם 7,000 מקרי מוות בשל מחלת לב כלילית, כמעט 5,000 בשל סרטן ויותר מ- 3,000 מקרי מוות בעקבות שבץ. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד שמטרתו הייתה לכמת את ההטבות הבריאותיות של שיפור בתזונה.

 

על פי המחקר, יש שינויים נוספים בתזונה שיכולים להציל חיים. העלאת צריכת הסיבים התזונתיים לרמה המומלצת תוכל להציל חייהם של 4,000 אנשים נוספים בכל שנה, הגבלת צריכת השומן תציל כמעט 7,000, ו- 7,500 מקרי מוות מוקדם נוספים ניתנים למניעה באמצעות הפחתת צריכת המלח לרמה המומלצת.

 

המחקר החדש שפורסם בכתב העת Journal of Epidemiology and Community Health ניתח מקרי מוות בעקבות מחלת לב כלילית, שבץ וסרטן ונתונים על צריכת מזון וחומרים מזינים, ממחקרים על השפעת התזונה על תחלואה ומוות מוקדם. לאחר מכן החוקרים העריכו מה יקרה אם התזונה בבריטניה תשתפר ממה שקיים כיום (על פי הנתונים שנאספו), לתזונה שעומדת בהמלצות התזונתיות הרשמיות. 

 

החוקרים מסבירים כי על-פי המודל הממוחשב שפיתחו על בסיס הנתונים, ההשפעה הטובה ביותר על הבריאות היא העלאת הצריכה של פירות וירקות לחמש מנות ביום לפחות.

 

מחקר נוסף שפורסם לאחרונה מצא כי רמות גבוהות של נוגדי חמצון מסוג אלפא-קרוטן בדם מפחיתות את הסיכון למוות מוקדם. מאכלים בהם קיים ריכוז גבוה במיוחד של אלפא-קרוטן כוללים ירקות צהובים-כתומים כמו גזר, בטטה, דלעת ודלורית, וירקות ירוקים כהים כמו ברוקולי, שעועית ירוקה, אפונה ירוקה, תרד וחסה.

 

 

J Epidemiol Community Health Published Online First: 15 December 2010

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
20/01/11 13:02
מתחיל להצטבר מידע שלבריאותנו כדאי יותר מ- 5 מנות פירות וירקות ליום...להגיע ל- 8. http://www.webmd.com/heart-disease/news/20110118/5-a-day-not-enough-fruits-vegetables...
מתחיל להצטבר מידע שלבריאותנו כדאי יותר מ- 5 מנות פירות וירקות ליום...להגיע ל- 8.

http://www.webmd.com/heart-disease/news/20110118/5-a-day-not-enough-fruits-vegetables
קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: