טראומה מטרור ומלחמה

5 תרגילי הרפיה לילדים

הילדים לחוצים? ריכזנו תרגילים מהנים שיסיחו את דעתם ויסייעו להם להרפות שרירים ולהירגע

מאת עמותת נט"ל
תגובות 0

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

בעזרת דמיון מודרך ניתן לספק לילדים תעסוקה מהנה וגם לסייע להם להרפות את שריריהם – מה שיוביל להירגעות. את התרגילים אפשר לבצע עם ילד אחד או קבוצת ילדים והם מתאימים לילדים בכל הגילאים שיכולים להבין. נסו למצוא מקום שקט ובקשו מהילדים לדמיין.

 

הרפיית הרגליים

 

כיווץ - דמיינו שאתם בחוף הים, דורכים יחפים על חול. נסו לחפור עמוק לתוך החול עם אצבעות הרגליים.

 

הרפיה - עכשיו הוציאו את הרגליים מהחול. הרגליים משתחררות וההרגשה נעימה.

 

הרפיית הבטן

 

כיווץ - פיל קטן מתקרב ועוד רגע הוא ידרוך לכם על הבטן. הכינו את הבטן ללחיצה. כווצו את שרירי הבטן בכל הכוח.

 

הרפיה - הפיל הלך עכשיו והבטן חוזרת להיות רפויה.

 

 

הרפיית הזרועות והכתפיים

 

כיווץ - הפכו לחתול עצלן המתמתח לאיטו. מתחו את הזרועות גבוה מעל הראש, הגביהו את הכתפיים והזיזו את הידיים לצדדים.

 

הרפיה - עכשיו שחררו הכתפיים.

 

הרפיית הצוואר

 

כיווץ - הפכו לצב. פתאום מתקרב משהו מפחיד והצב נכנס לתוך השריון. משכו את הכתפיים למעלה עד האוזניים ודחפו את הראש למטה לכיוון הכתפיים.

 

הרפיה - הסכנה חלפה. אפשר לצאת מהשריון ולתפוס שלווה בשמש.

 

הרפיית הפנים

 

כיווץ - מתחו את הפנים בחיוך רחב מאוזן לאוזן. הרימו את הגבות גבוה. על האף מטייל לו זבוב מדגדג. נסו לסלק אותו על-ידי הפעלת שרירי הפנים והאף.

 

הרפיה - הזבוב עף והפנים יכולות שוב לנוח.

 

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: