מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קשב וריכוז

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזחדשותבשביל ציונים טובים צריך ללכת לישון מוקדם

בשביל ציונים טובים צריך ללכת לישון מוקדם

לקראת החזרה ללימודים: מחקר חדש מצא כי הקרבת שעות שינה למטרות למידה תביא לתוצאות הפוכות


חורשים למבחנים עד מאוחר בלילה? הציונים שלכם עלולים להיפגע (צילום: Shutterstock)
חורשים למבחנים עד מאוחר בלילה? הציונים שלכם עלולים להיפגע (צילום: Shutterstock)

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי לבני נוער שנשארים ערים עד מאוחר בלילה בשביל ללמוד סבירות גבוהה יותר לבעיות אקדמיות ביום שאחרי, כמו תוצאות רעות יותר במבחן לו הם למדו או קשיי הבנה בכיתה.

 

המחקר כלל 535 תלמידים מתיכונים בלוס אנג'לס. במשך 14 יום במהלך כל אחת משלושת שנות הלימודים – י', י"א וי"ב – התלמידים מילאו יומנים שעקבו אחר משך הזמן שהם בילו בלמידה, כמה הם ישנו בלילה ואם הם חוו קשיים אקדמיים ביום שאחרי – כמו לא להבין משהו שנלמד בשיעור או לא להצליח במבחן, בוחן או שיעורי בית.

 

ניתוח הנתונים שפורסם בכתב העת Child Development הראה כי ילדים שלא ישנו מספיק לא היו רק בעלי סבירות גבוהה יותר לקשיי הבנה במהלך השיעור, היה גם סיכוי גבוה יותר שהם לא יצליחו במבחנים, בחנים ושיעורי בית – תוצאה שהתלמידים ניסו להימנע ממנה באמצעות כך שלמדו עד מאוחר.

 

החוקרים מסכמים כי אם תלמיד מקריב את שעות השינה שלו בשביל לחרוש למבחנים או לעשות שיעורי בית, זה לא הולך להיות אפקטיבי ועשוי אף להזיק יותר מאשר להועיל.

 

עוד מוסיפים החוקרים כי מאחר ותלמידים מוותרים על יותר ויותר שינה כשהגיל עולה, הבעיה עלולה להחמיר עם הזמן. סך הכל, תלמידים בילו זמן ממוצע של קצת יותר משעה בלימודים בכל ליל לימודים במשך שנות התיכון. אבל, זמן השינה הממוצע שלהם פחת ב- 41.4 דקות בממוצע בין כיתות י' ל-י"ב.

 

החוקרים ממליצים לתלמידים לנהל נכון את זמנם כדי לא ללמוד על חשבון שעות השינה שלהם.

 

 

Child Development. doi: 10.1111/j.1467-8624.2012.01834.x