מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותהקשר בין הסיכון לשבץ ויכולת קוגניטיבית בקשישים וחולי אלצהיימר עם או בלי דיכאון

הקשר בין הסיכון לשבץ ויכולת קוגניטיבית בקשישים וחולי אלצהיימר עם או בלי דיכאון


גורמי הסיכון לשבץ נמצאו קשורים להתפתחות ירידה קוגניטיבית תלויה בגיל, ירידה קוגניטיבית תלוית שבץ ולאחרונה אף להתפתחות מחלת האלצהיימר. בנוסף, דיכאון ונוכחות הגן אפסילון 4 נמצאו משפיעים על הקשר שבין סיכון לשבץ וירידה קוגניטיבית.
שלושים קשישים נורמליים, 30 קשישים עם אלצהיימר ללא דכאון ו- 30 קשישים עם אלצהיימר ועם דכאון עברו הערכה נוירופסיכאטרית מקיפה, שכללה: בדיקות זיכרון, ריכוז, שפה, תפישה מרחבית, יכולת ביצוע ומהירות ביצוע. כמו כן, המטופלים עברו הערכת סיכון לשבץ באמצעות ה- FSRP- The Framingham Stroke Risk Profile, שפותח להערכת הסיכון לשבץ בעשר שנים.
נמצא כי הסיכון לשבץ בחולי אלצהיימר עם דיכאון הוא הגבוה ביותר בהשוואה לשאר הקבוצות, כאשר הסיכון המוגבר ביותר נמצא בקרב אלו עם תוצאות מבחני הזיכרון ומהירות הביצוע נמוכות.
ניתן לטפל במרבית גורמי הסיכון לשבץ ולממצאי עבודה יש חשיבות מניעתית וטיפולית במטופלים עם ירידה קוגניטיבית.