מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חוט שדרה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהחדשותמכונית מותאמת לכסא גלגלים

מכונית מותאמת לכסא גלגלים

מכונית חדשה מבית VPG נועדה לספק ניידות קלה יותר עבור נכים בכסאות גלגלים


רכב מותאם עבור כיסא גלגלים (צילום: אתר סטוק פוטוז)
רכב מותאם עבור כיסא גלגלים (צילום: אתר סטוק פוטוז)

 

היום, כאשר מדברים על בחירת רכב עבור משתמשים בכסאות גלגלים, האפשרויות מסתכמות במיני-ואן או רכבים גבוהים אחרים שדורשים התאמות ציוד מיוחד ולעיתים גם הוצאה של מושבים מתוך הרכב. מכונית חדשה שתוכננה במיוחד עבור נכים בכיסאות גלגלים, משנה את המצב. 

 

חברת סטרט-אפ מדרום פלורידה ששמה VPG מתכוונת להשיק עוד השנה רכב בשם MV-1 שתוכנן ונבנה מלכתחילה במיוחד עבור משתמשים בכסא גלגלים.

 

עם מחירים שמתחילים בסביבות 40.000 דולר, מנהלי החברה טוענים כי הרכב יעלה קרוב ל- 10,000 דולר פחות מכלי רכב דומה שמצויד ומותאם עבור נכה בכסא גלגלים. 

 

לרכב רמפה ממונעת ארוכה, המשתרעת מצדה הימני של המכונית. הרמפה נועדה להחזיק עד 1,200 פאונד ויכולה לרדת ישירות למדרכה או למדרון בשיפוע נמוך, שמאפשר למשתמש בכסא גלגלים לנייד את עצמו בקלות לתוך הרכב. בנוסף, הדלתות משני צידי המכונית נפתחות באופן מלא ל- 90 מעלות כדי לאפשר כניסה נוחה יותר.

 

חברת פורד Ford Motor Co מספקת לרכב הן מנוע V8 והן ארבעה הילוכי מהירות. ל-MV-1 יש מושב נהג שנמצא במקומו באופן קבוע. המושב הוא בעל יכולת להתכוונן ולכן מאפשר גישה קלה אליו ובחזרה לכסא גלגלים. כמו כן, העובדה שמדובר במושב קבוע מקלה על מישהו שאינו בכיסא גלגלים לנהוג ברכב. 

 

המושבים האחוריים של הרכב ממוקמים הרחק מאחורי מושב הנהג, מה שמאפשר הרבה מקום לתמרון כסא גלגלים ברכב.  אין גם מושב נוסע קדמי בחלק הקדמי של הרכב ליד הנהג, מה שמשאיר מקום לכסא גלגלים. את כיסאות הגלגלים מאבטחים ברכב בתוך נקודות עגינה, באמצעות רצועות כמו חגורת בטיחות.

 

לרכב ניתן להוסיף שליטה ידנית על הגז והבלמים לפי בקשת הלקוח. 

 

 

למקור בו ניתן גם לצפות בתמונות של הרכב-CNN Money

 

תרגום ועריכה: אנה רייזמן

שלמה2
14/07/10 10:11

אני רואה שאת מתגעגעת אני יבוא בקרוב

אנה-רייזמן
14/07/10 8:36

אולי עם הרכב הזה תבוא סוף סוף לבקר

שלמה2
13/07/10 19:01