מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חוט שדרה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהחדשותמשנה מקום-משנה מזל

משנה מקום-משנה מזל

הבדלי בטיחות בין מושב קדמי לאחורי ברכב


כריות אויר וחגורות בטיחות טובות יותר הופכות את הנסיעה במושב הקדמי לבטוחה יותר (צילום: PantherMedia)
כריות אויר וחגורות בטיחות טובות יותר הופכות את הנסיעה במושב הקדמי לבטוחה יותר (צילום: PantherMedia)

מחקר חדש מצא כי מבוגרים שנוסעים במושב האחורי של המכוניות החדשות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעה חמורה במהלך תאונה מאלה שנוסעים במושב הקדמי.

 

מחקר מ-Neuroscience Research Australia מצא כי בעשורים האחרונים מושבים אחוריים מפגרים הרחק ממושבים קדמיים במונחים של פיתוח תכונות בטיחות.

 

"אנחנו יכולים להציל חיים ולמנוע יותר פציעות אם נקדיש את אותה תשומת הלב אל המושב האחורי של המכונית כמו אל המושב הקדמי," אומרת פרופסור לין בילסטון מאוניברסיטת ניו סאות 'ויילס. "אנו קוראים לשיפור מיידי של בטיחות מושבים אחוריים במכונית", היא מוסיפה.

 

"מחקרים קודמים במכוניות ישנות יותר הראו כי נוסעים היושבים במושב האחורי היו בסיכון נמוך יותר לפגיעה חמורה או מוות בתאונות", אומרת פרופ' בילסטון. "עם זאת, מאז אמצע שנות ה-90, המושבים הקדמיים השתפרו מאוד עם כריות אוויר ועיצוב טוב ובטוח יותר של חגורת בטיחות לנהג ולנוסע במושב הקדמי," היא אמרה.

 

תכונות בטיחות אלה בדרך כלל לא נכללות במושב האחורי, גם במכוניות חדשות יותר, כלומר המושב הקדמי הוא עכשיו יחסית בטוח יותר מאשר המושב האחורי עבור נוסעים מבוגרים. ילדים הם עדיין בטוחים יותר בזמן נסיעה במושב האחורי.

 

במהלך המחקר נאספו נתונים כמעט מ-10.000 תאונות דרכים בהן נפגעו גם נוסעים במושב הקדמי וגם אלה שנסעו במושב האחורי. פרופסור בילסטון ועמיתיה השוואו את סיכון לפגיעה במכוניות חדשות בין המושב הקדמי לאחורי בין השנים 1990-1996 (מכוניות ישנות) ושנים 1997-2007 (מכוניות חדשות). ממצאי המחקר הראו כי הפחתה משמעותית בפגיעות ראש, פציעות חזה ובטן הייתה רק בקרב הנוסעים במושב הקדמי.  

 

מתוך-Daily Mail

 

תרגום ועריכה: אנה רייזמן