חושב שאתה לקוח מועדף בבנק ?
01/05/16 12:08
1315 צפיות
אם אתה בעל עסק קטן או גדול ,אתה בוודאי מסתובב בתחושה שהבנק מעניק לך יחס מועדף .
הטלפונים התכופים ,הפגישות עם מנהל הבנק ,והחיזורים של הבנקאית האישית נותנים לך להסתובב עם תפיסה שגויה ,שקובעת שבתור לקוח מועדף ,הבנק מעניק לך את הריביות ,העמלות ,והאשראי הנמוכים ביותר שיש לו לתת .
בפועל ,טוען יאן קליימן ,המציאות רחוקה מכך !
אז איך לנהל את המו״מ מול הבנק ?
כאשר אנו מעוניינים בפתיחת מסגרת חדשה ,או לחלופין בהלוואה חדשה ,יש לבדוק לפחות שני בנקים שונים ולנהל במקביל מו״מ לקבלת התנאים הטובים ביותר .
זכרו ,אומר יאן קליימן ,הבנק מעוניין למכור לנו אשראי במחיר הגבוה ביותר ואנו הקונים מעוניינים לקנות במחיר הזול ביותר .
לכן הבנקים בדרך כלל מתחרים ביניהם .גם כשכבר הושגה ההטבה המבוקשת ,הלקוח צריך לעמוד בכל עת עם האצבע על הדופק ,ולשים לב שהבנק עומד בהבטחותיו .
חשוב לקבל את ההטבות שהובטחו בכתב מהבנק ,ולא להסתמך רק על הבטחות בעל פה .חשוב עוד יותר לזכור ,אומר יאן קליימן ,כי ההטבות מוגבלות בזמן ועל הלקוח חלה החובה לברר מתי מועד סיומן ,ולבקש מבעוד מועד את חידוש ההטבה .
אין לצאת מנקודת הנחה שהחידוש ייעשה באופן אוטומטי ,אומר יאן קליימן ,ההיפך הוא הנכון .
מבדיקות שערך יאן קליימן עולה כי בכל פעם שאנו מחדשים את מסגרות האשראי ,או לחלופין ממחזרים את ההלוואות ,צריך לבדוק כי התנאים שחתמנו בהסכם המקורי ,אלה אותם התנאים שאנו עומדים עליהם כיום ,זאת כדי שהבנק לא יקפיץ שוב את המחירים למקסימום .
נהלו מו״מ ענייני עם הבנק ,ותמיד זכרו שמעבר לרחוב יושב סניף של בנק אחר שיהיה מאוד שמח לקבל אותנו כלקוחות חדשים .
הטלפונים התכופים ,הפגישות עם מנהל הבנק ,והחיזורים של הבנקאית האישית נותנים לך להסתובב עם תפיסה שגויה ,שקובעת שבתור לקוח מועדף ,הבנק מעניק לך את הריביות ,העמלות ,והאשראי הנמוכים ביותר שיש לו לתת .
בפועל ,טוען יאן קליימן ,המציאות רחוקה מכך !
אז איך לנהל את המו״מ מול הבנק ?
כאשר אנו מעוניינים בפתיחת מסגרת חדשה ,או לחלופין בהלוואה חדשה ,יש לבדוק לפחות שני בנקים שונים ולנהל במקביל מו״מ לקבלת התנאים הטובים ביותר .
זכרו ,אומר יאן קליימן ,הבנק מעוניין למכור לנו אשראי במחיר הגבוה ביותר ואנו הקונים מעוניינים לקנות במחיר הזול ביותר .
לכן הבנקים בדרך כלל מתחרים ביניהם .גם כשכבר הושגה ההטבה המבוקשת ,הלקוח צריך לעמוד בכל עת עם האצבע על הדופק ,ולשים לב שהבנק עומד בהבטחותיו .
חשוב לקבל את ההטבות שהובטחו בכתב מהבנק ,ולא להסתמך רק על הבטחות בעל פה .חשוב עוד יותר לזכור ,אומר יאן קליימן ,כי ההטבות מוגבלות בזמן ועל הלקוח חלה החובה לברר מתי מועד סיומן ,ולבקש מבעוד מועד את חידוש ההטבה .
אין לצאת מנקודת הנחה שהחידוש ייעשה באופן אוטומטי ,אומר יאן קליימן ,ההיפך הוא הנכון .
מבדיקות שערך יאן קליימן עולה כי בכל פעם שאנו מחדשים את מסגרות האשראי ,או לחלופין ממחזרים את ההלוואות ,צריך לבדוק כי התנאים שחתמנו בהסכם המקורי ,אלה אותם התנאים שאנו עומדים עליהם כיום ,זאת כדי שהבנק לא יקפיץ שוב את המחירים למקסימום .
נהלו מו״מ ענייני עם הבנק ,ותמיד זכרו שמעבר לרחוב יושב סניף של בנק אחר שיהיה מאוד שמח לקבל אותנו כלקוחות חדשים .
תגובות
עוד פוסטים בבלוג: יעוץ אירגוני - פיננסי : יאן קליימן
מפחדים לתבוע את הבנק !!
יש הרבה סיבות לתבוע ,אבל הפחד משתק והבנקים רק מרוויחים מזה .
עסקים רבים ולקוחות פרטיים מפחדים לתבוע את הבנק שלהם ,טוען ...
קראו עוד
המשכנתא חונקת ?
המשכנתא חונקת ? יתכן והבנק פשוט טעה בחישוב
היא מאיימת ,היא מפחידה ,אורכה כאורך הגלות ,ואין כמעט אחד שבאמת יודע מה קור...
קראו עוד
מתודולוגית למידה ביעוץ האירגוני - פיננסי
ביעוץ ילמדו הלקוחות תפיסות ,מודלים ,ואסטרטגיות למנהלי מערך המכירות בארגון ,כל אילו לצד שיטות פרקטיות הניתנות ליישום בשטח...
קראו עוד
מטרות היעוץ האירגוני - פיננסי
מטרות היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן לאנשי עסקים וחברות :
1.הזנקת אנשי העסקים לשורה הראשונה והמובילה של מערך המכ...
קראו עוד