מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

יעוץ אירגוני - פיננסי : יאן קליימן

מאת אנונימי
01/05/16 12:08
1315 צפיות
חושב שאתה לקוח מועדף בבנק ?
אם אתה בעל עסק קטן או גדול ,אתה בוודאי מסתובב בתחושה שהבנק מעניק לך יחס מועדף .
הטלפונים התכופים ,הפגישות עם מנהל הבנק ,והחיזורים של הבנקאית האישית נותנים לך להסתובב עם תפיסה שגויה ,שקובעת שבתור לקוח מועדף ,הבנק מעניק לך את הריביות ,העמלות ,והאשראי הנמוכים ביותר שיש לו לתת .
בפועל ,טוען יאן קליימן ,המציאות רחוקה מכך !
אז איך לנהל את המו״מ מול הבנק ?
כאשר אנו מעוניינים בפתיחת מסגרת חדשה ,או לחלופין בהלוואה חדשה ,יש לבדוק לפחות שני בנקים שונים ולנהל במקביל מו״מ לקבלת התנאים הטובים ביותר .
זכרו ,אומר יאן קליימן ,הבנק מעוניין למכור לנו אשראי במחיר הגבוה ביותר ואנו הקונים מעוניינים לקנות במחיר הזול ביותר .
לכן הבנקים בדרך כלל מתחרים ביניהם .גם כשכבר הושגה ההטבה המבוקשת ,הלקוח צריך לעמוד בכל עת עם האצבע על הדופק ,ולשים לב שהבנק עומד בהבטחותיו .
חשוב לקבל את ההטבות שהובטחו בכתב מהבנק ,ולא להסתמך רק על הבטחות בעל פה .חשוב עוד יותר לזכור ,אומר יאן קליימן ,כי ההטבות מוגבלות בזמן ועל הלקוח חלה החובה לברר מתי מועד סיומן ,ולבקש מבעוד מועד את חידוש ההטבה .
אין לצאת מנקודת הנחה שהחידוש ייעשה באופן אוטומטי ,אומר יאן קליימן ,ההיפך הוא הנכון .
מבדיקות שערך יאן קליימן עולה כי בכל פעם שאנו מחדשים את מסגרות האשראי ,או לחלופין ממחזרים את ההלוואות ,צריך לבדוק כי התנאים שחתמנו בהסכם המקורי ,אלה אותם התנאים שאנו עומדים עליהם כיום ,זאת כדי שהבנק לא יקפיץ שוב את המחירים למקסימום .
נהלו מו״מ ענייני עם הבנק ,ותמיד זכרו שמעבר לרחוב יושב סניף של בנק אחר שיהיה מאוד שמח לקבל אותנו כלקוחות חדשים .

תגובות

Yk8172
Yk8172