כמוניכליותחדשותאכילת דגים עשויה להאריך את החיים

אכילת דגים עשויה להאריך את החיים

אכילת דגים עשירים באומגה 3 באופן קבוע בגיל המבוגר, עשויה להוסיף לכם יותר משנתיים לחיים

מאת אלה הר-נוי
02/04/13
תגובות 1

מקורה של אומגה 3 בעיקר בדגים כמו סלמון, מקרל, בורי, פורל, הרינג וטונה אלבקור (צילום: Shutterstock)
מקורה של אומגה 3 בעיקר בדגים כמו סלמון, מקרל, בורי, פורל, הרינג וטונה אלבקור (צילום: Shutterstock)

מחקר חדש מצא קשר בין רמות בדם של חומצת השומן אומגה 3 - שמקורה בעיקר בדגים - לבין תוחלת חיים ארוכה יותר באופן כללי וסיכון מופחת למוות ממחלות לב וכלי דם, בקרב בני 65 ומעלה.

 

אומגה 3 היא קבוצה של חומצות שומן מסוג שומן רב-בלתי-רווי. אומגה 3 חיוניות לפעילות תקינה של כל מערכות הגוף ונקשרה בעיקר לבריאות הלב. הגוף אינו יכול ליצר אומגה 3 ולכן חייב לקבלה ממקור תזונתי חיצוני. מקורה של אומגה 3 בעיקר בדגי ים ממים עמוקים וקרים. בין הדגים העשירים באומגה 3: סלמון, מקרל, בורי, פורל, הרינג וטונה אלבקור.

 

המחקר שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine, נערך על-ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בקרב כ-2,700 מבוגרים בגיל 74 בממוצע.

 

בתחילת המחקר החוקרים ניתחו דגימות דם של הנבדקים, ביצעו להם בדיקות גופניות ותשאלו אותם על אורח חייהם. אף אחד מהנחקרים לא נטל תוספי אומגה 3. במהלך 16 שנות מעקב, 1,625 מהנחקרים מתו, מתוכם 570 מתו ממחלות הקשורות ללב ולכלי הדם.

 

לאחר שלקחו בחשבון מספר משתנים שהיו עלולים להתערב ולהשפיע על התוצאות, החוקרים מצאו כי ככל שרמות האומגה 3 בדם של הנבדקים היו גבוהות יותר, כך ירד הסיכון שלהם למוות מכל סיבה, ובמיוחד למוות ממחלות לב, בתקופת המעקב.

 

באנשים עם הרמות הגבוהות ביותר של אומגה 3, הסיכון למוות מכל סיבה היה נמוך ב-27% בהשוואה לאלה עם הרמות הנמוכות ביותר. הסיכון למוות ממחלות לב היה נמוך ב-35% באנשים שהיו להם את הרמות הגבוהות ביותר של אומגה 3 בדם. אלה עם הרמות הגבוהות ביותר של אומגה 3 חיו בממוצע 2.2 שנים יותר מאלה עם הרמות הנמוכות ביותר.

 

יש לציין כי המחקר בחן רמות אומגה 3 בדם המשקפות בצורה טובה מאוד אכילת דגים, בהם קיימים גם רכיבים בריאותיים אחרים. המחקר לא בחן תוספי מזון של אומגה 3, להם עשויה להיות השפעה שונה.

 

המחקר לא מוכיח כי אכילת דגים בפני עצמה מעלה את תוחלת החיים, אבל הוא בהחלט מצביע על קשר. כך לדוגמא, ייתכן שרמות האומגה 3 משקפות בחירות תזונה טובות יותר וגורמים אחרים הקשורים לאורח חיים בריא, שהחוקרים לא לקחו בחשבון.

 

 

Annals of Internal Medicine, April 1, 2013, online

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

Anonymouse
Anonymouse
04/04/13 22:40

דגים הם מרכיב חשוב בדיאטה דלת פחמימות.

בספרי "השמן והרזה - מדריך עוקף קלוריות"

יש 14  תפריטי דגים מתוך 100 המתכונים שבספר.

קרוב ל-23 שנה אני ניזו...


דגים הם מרכיב חשוב בדיאטה דלת פחמימות.



בספרי "השמן והרזה - מדריך עוקף קלוריות"



יש 14  תפריטי דגים מתוך 100 המתכונים שבספר.



קרוב ל-23 שנה אני ניזון מדיאטה דלת פחמימות



ואפשר לייחס לדגים את אריכות-חיי ואיכותם.



www.fatgetslim.com



  bhsega@017.net.il


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: