מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבחדשותהאם משככי הכאב גורמים לכאב הראש שלך?

האם משככי הכאב גורמים לכאב הראש שלך?

אזהרה: אנשים שנוטלים באופן קבוע תרופות ללא מרשם לשיכוך כאבים עלולים לגרום לעצמם יותר נזק מתועלת


נטילת התרופות יותר מ-10 עד 15 ימים בחודש יכולה לגרום לכאב ראש (צילום: Shutterstock)
נטילת התרופות יותר מ-10 עד 15 ימים בחודש יכולה לגרום לכאב ראש (צילום: Shutterstock)

הנחיות חדשות של ה-NICE - המכון הלאומי לבריאות ומצוינות קלינית בבריטניה, מייעצות לרופאים לבדוק אם שימוש יתר בתרופות עשוי להיות הגורם לכאבי הראש של מטופליהם.

 

בעוד שטיפולים נפוצים ללא מרשם יעילים להקלה על כאב מכאבי ראש מזדמנים, המומחים מעריכים כי בערך 1 מכל 50 אנשים חווים כאבי ראש הנגרמים משימוש יתר בתרופות אלה. הסבירות של נשים לכאבי ראש כאלה גבוהה פי 5 משל גברים.

 

התרופות המדוברות הן ממשפחת הפרצטמול, אספירין, איבופרופן או טריפטנים – תרופות המיועדות לטיפול במיגרנות או כאבי ראש מקבציים.

 

המומחים מסבירים כי נטילת התרופות הללו יותר מ-10 עד 15 ימים בחודש יכולה לגרום לכאב ראש הנובע משימוש יתר בתרופות.

 

מטופלים הסובלים מכאבי ראש תדירים עלולים להיקלע למעגל קסמים בו כאבי הראש שלהם מחמירים, אז הם נוטלים יותר תרופות הגורמות לכאב להחמיר עוד יותר וכן הלאה.

 

מה עושים?

 

ההנחיות החדשות לטיפול בכאבי ראש ממליצות לרופאים לייעץ למטופלים הסובלים מכאבי ראש הנגרמים משימוש יתר בתרופות, להפסיק ליטול משככי כאב באופן מיידי. הבעיה היא שזה יוביל למספר שבועות של כאבי ראש, עד שהתסמינים ישתפרו. לכן, הדרך הכי טובה היא למנוע את כאבי הראש הללו מלכתחילה, באמצעות הגבלת השימוש בתרופות ללא מרשם לשיכוך כאב.

 

עוד מודגש בהנחיות כי כאבי ראש מסוגים שונים דורשים טיפולים שונים, ולכן חשוב מאוד להגיע לאבחנה נכונה מוקדם ככל הניתן.

 

ההנחיות מכילות גם המלצה על שימוש בדיקור במטופלים הנוטים לסבול ממיגרנות וכאבי ראש. סקירה של 29 מחקרים שפורסמה החודש, מצאה כי אנשים שטופלו בדיקור מדווחים על יותר הקלה בכאב מאלה שלא טופלו בדיקור. חלק מההשפעה נובעת מאפקט הפלצבו - גם אנשים שטופלו בדיקור מדומה מדווחים על הקלה מסוימת ברמת הכאב.

 

 

10 דרכים טבעיות להפחתת כאב


National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE). Migraine Action.Published on September 19, 2012

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה 

ד--ר-גור-רות
11/12/12 0:07

למשל תרופות מקבוצת הטירפטנים מסוגלות לייצר התמכרות וכאבי ראש כרוניים. 

אני מאד מאד ממליצה. בעיקר אם את נוטלת טריפטנים לפנות בדחיפות לגמילה שכן תרופות אילו מסכנות אותך בסיכון מוגבר לשבץ מוחי. 

ד"ר גור. 

BENO1952
10/12/12 22:36

איזה איבחון? מי איבחן?

ידועה לך הסיבה לכאבי הראש?

בדיקות ? צילומים? הדמיה?

לוקחים משכך כאב כשהכאב הוא מקרי,פעם בחודש אולי,,

על בסיס יומיומי???? צריך לחקור לעומק העניין ולברר את הסיבה,,

אם יש בעיה משכחים מסויימים אכן יכולים להגביר כאב,,

snow17
10/12/12 21:49

כאב הראש שלי החל באבחון, בהתחלה הייתי נוטלת אופטלגין נוזלי

בשנה הראשונה הייתי לוקחת נורופן 3 פעמים ביום

כבר 4 שנים על משככי כאבים כמעט באופן יומיומי בגלל כאב ראש

למה לא אמרו לי כלום על זה?? אני מחמירה לעצמי את הכאבים?!

מה עושים?