מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבחדשותטיפול חדש לכאב ברמב"ם: טאי צ'י

טיפול חדש לכאב ברמב"ם: טאי צ'י

בקריה הרפואית רמב"ם החליטו לרתום את החוכמה הסינית העתיקה למלחמה בכאב. למשימה הם גייסו את מאסטר יוסי פישר העוסק באומנות הלחימה מעל 20 שנה ומחזיק בחגורה שחורה ברמת דן 5. בין מטופליו של פישר נמנים גם הסובלים מסוכרת ומכאבים כרוניים


מימין: מאסטר פישר, המורה הסיני של פישר, וסגן מנהל מרפאת הכאב, ד
מימין: מאסטר פישר, המורה הסיני של פישר, וסגן מנהל מרפאת הכאב, ד

הפילוסוף הסיני קונפוציוס אמר "בני אדם טובים מחזקים את עצמם בלי הרף". שנים רבות אחר כך פיתחה התרבות הסינית את התפיסה הזו לאומנות לחימה הפועלת מהנפש החוצה אל הגוף ומחזקת אותו. הטאי צ'י שהחל כשיטת לחימה רכה שמטרתה לשמר את כוחות הלוחמים, הפך במרוצת הזמן לסוג של מדיטאציה בתנועה. כעת מסתבר כי לטאי צ'י יש יתרונות נוספים וברמב"ם החליטו לרתום את החוכמה הסינית העתיקה ללוחמה בכאב.

 

מזה כמה חודשים מפעילה מרפאת הכאב ברמב"ם טיפול ייחודי ופרטני המבוסס על פיתוחו של מאסטר יוסי פישר, אחד המומחים המובילים בארץ לטאי צ'י.

 

 

מאסטר פישר (בן 38) תושב כרמיאל ואב לשניים, עוסק באומנות הלחימה מעל 20 שנה ומחזיק בחגורה שחורה ברמת דן 5. את לימודיו עשה מאסטר פישר בארץ ובסין. כבר לפני 15 שנה הבין פישר שהטאי צ'י הוא כלי עבודה יעיל מול בעיות רפואיות שונות והחל ליישמו בעבודה עם ילדים הסובלים משיתוק מוחי (CP) ואוטיזם.

 

"במקרה של CP ישנה עבודה עם בעיות של יציבה ופעולות פשוטות", אמר מאסטר פישר, "במקרה של אוטיזם יש עבודה עם בעיות של תקשורת כיוון שהרבה פעמים אין אפשרות לדעת האם המטופל מבין אותך. שני התחומים הללו לימדו אותי להבין איך גורמים לאדם ליצור תנועה, להבין מה הטיפול שיעזור לאדם בבעיה מסוימת וללמד אותו איך לעשות זאת".

 

מאסטר פישר עובד גם עם נפגעי אירוע מוחי, עבודה המצריכה לעיתים לימוד מחודש של פעולות שהמוח פשוט לא זוכר איך לבצע אותן. במקרה מסוים, עבד מאסטר פישר עם פגוע אירוע מוחי שהיה מרותק לכיסא גלגלים במשך 13 שנה. בתוך שנתיים הצליח המטופל לעמוד וללכת בעזרת הליכון. בין מטופליו של פישר נמנים גם הסובלים מסוכרת ומכאבים כרוניים.

 

על תלמידיו של מאסטר פישר נמנה גם ד"ר סיימון וולפסון, סגן מנהל מרפאת הכאב ברמב"ם אשר החליט להביא את משנתו של מאסטר פישר כטיפול ברמב"ם. לדבריו של ד"ר וולפסון, הטאי צ'י היא טכניקה שעובדת על הגוף באופן שמתאים במיוחד לכאבים הקשורים לשלד: בטאי צ'י פועלים מהנפש החוצה במטרה לחזק את הגוף והעבודה היא עבודה איטית וממושכת על התנועה. הטאי צ'י שומר על שיווי המשקל, מפתח את הקורדינציה והמוטוריקה ופועל כפיתרון לכאבי צוואר, מפרקים וכאבי גב כרונים מהם סובלים כחמישים אחוז מהמטופלים שלנו".

 

הטיפול הוא אישי ופרטני ומבוסס על מיקוד של ידע רחב וניסיונו של מאסטר פישר. המטרה היא מתן כלים ספציפיים לכאב מסוים וליכולותיו האישיות של אותו אדם. "ההבדל הוא שלעומת טיפולים רבים אחרים כאן אני אומר למטופל לקחת אחריות" אמר מאסטר פישר, "אתה תפעל, אתה תזוז, זה בידיים שלך, בהחלט לא דומה ל'תשכב ונטפל בך".

 

"רבים מהמטופלים שלי, המשיך פישר, "הם אנשים שסובלים כבר תקופה ארוכה ואין להם את הכוח להתמודד ולעשות דברים כאלה. לעומתם יש לי קבוצות של אנשים מבוגרים, חלקם ניצולי שואה וכשרואים אותם מתרגלים טאי צ'י זה מחזה שאין כמוהו. אלו שמתרגלים מדווחים על שינוי מהותי והתמורה ניכרת".

 

"היתה לי מטופלת", סיפר פישר, "שסבלה מכאב כל כך חמור שריתק אותה למיטה במשך זמן רב. בעזרת הטאי צ'י חל שיפור משמעותי ביכולות שלה. ממצב של שכיבה מרובה היא עברה למצב של פעילות מהמיטה ולבסוף גם הצליחה לצאת ממנה מידי פעם".

 

יתרונות השיטה הן הורדת הטונוסים בגוף והורדת הלחץ של השריר מהשלד. "בד"כ אנחנו מפעילים הרבה יותר כוח ממה שצריך", אומר מאסטר פישר, "התנועה האיטית והמדויקת שומרת על השרירים, המפרקים והקצב מתאים לכל גיל כיוון שכל אחד בוחר לעצמו את העומס בעבודה על הגוף".

 

הטאי צ'י מחזק את השרירים אליהם עובר עומס העבודה במקום למפרקים ומזרים את הדם טוב יותר באופן מדויק ומתון. לדבריו של מאסטר פישר, ישנן תנועות שעוזרות לבעיות קשב וריכוז וככלל השיטה דוגלת בהקשבה לגוף. מלבד שיפור הקורדינציה והמוטוריקה, ישנה עבודה על נשימה נכונה וחיזוק שרירים מאוד קטנים שתורמים לנושא שיווי המשקל והיציבה הנכונה ופעולות אלו ממזערות את כמות הנפילות מהן סובלים רבים מהמטופלים.

 

"חשוב לזכור שהרבה מאלמנט הכאב הוא נפשי", מסכם מאסטר פישר, "עבודה על הנפש משחררת את הכאבים ולהפך, עבודה על הגוף משחררת לאט לאט את הכאב
 

 מיקבץ מחקרים על יעילות הטאי צ'י במיגוון חוליים.

 

 

הביא לפרסום: רונן שמיר

עפרה
09/05/10 2:31

 שלום 
היה לי נסיון לא מוצלח של הבן שלי עם מורה טוב לטיצי בדרום. הנסיון לא הצליח כי המורה יחס לבן שלי צורך באלימות לא עזרו הנסיונות שלנו להגיד לו שהילד לא מעונין באלימות אלא בטקס התנועתי של הטיצי. היתי רוצה למצוא מורה או קבוצה שבה נוכל לתרגל טיצי.
אשמח אם משהו יודע ויוכל להגיד לי
עפרה 

אין כמו טאי צ'י ומי שלא ניסה אני ממליצה מכל הלב...
הנה סרטון שיווק לטאי צ'י קצת מוגזם אבל יפה...
http://www.camoni.co.il/?idr=402&pid=385