מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עיסוי רפואי שיקומי

כמוניבלוגיםעיסוי רפואי שיקומיממה נוצרים לנו כאבים בגוף , הסכנות ואיך ניתן למנוע אותם?

ממה נוצרים לנו כאבים בגוף , הסכנות ואיך ניתן למנוע אותם?

07/03/13 23:32
8791 צפיות

 

רבים מאתנו סובלים ביום יום מכאבים שונים באזורים שונים. ישנם כאלו שכבר שנים סוחבים את הכאב, כי נאמר להם מרופאים שאין ממצאים לבעיה כלשהי או שיש אבל אין מה לעשות (מה שידוע היום כטעות גדולה, מכיוון שיש שיטות ברפואה המשלימה שכן מצליחות לטפל בכאב או לפחות להקל משמעותית) וישנם כאלו שמרגישים שהכאב בא והולך כל כמה זמן ולכן אינם מתייחסים אליו ברצינות ופשוט מחכים שיעבור וישנם כאלו שאינם מרגישים את הכאב אלא רק איתותים קטנים מידי פעם, כמו קושי לעשות פעולה מסוימת או מגבלה פיזית שנוצרת וביום בהיר אחד בא הכאב העוצמתי שלא נותן מנוח.

להרבה בעיות כאלו ואחרות ישנן סיבות רבות למה זה קורה, אך במאמר זה אתמקד בגורמים העיקריים לכאבי שרירים וכאבים כלליים בגוף.

מטרת המאמר היא לתת לכם להיות קצת יותר מודעים לעצמכם או יותר נכון להיות יותר מודעים לגוף שלכם ובכך למנוע או למזער נזקים ואף אולי להצליח לתקן נזקים קיימים.

 


ישיבה ממושכת מול המחשב- הראש נמשך קדימה, פעמים רבות כפוף מעט וכמעט ללא תנועה.


 

כתוצאה מכך הצוואר מוגבל ואף נוצרת נוקשות בכתפיים, תפיסות בשכמות, עוררות של נקודות מיוחדות שמעוררות כאב (שעליהן נדבר במאמר אחר), זרימת הדם, החמצן, המזון אל אותם אזורים פוחתת.

כתוצאה מכך יכולים להיווצר סימפטומים אחרים נלווים שלפעמים הם איתותי האזהרה לאדם כגון: כאבי ראש חוזרים, כאבי גב, כתפיים וכדומה, כאבים מאוד חזקים לאורך היד (לפעמים שני הידיים) אשר יכולים בהמשך להגיע למצב שבו האדם אף מתעורר משינה בגלל הכאבים וכל כדור שיקח לא יקל על הכאב או יקל זמנית.

נדודי שינה, עצבים, עייפות, כאבי שיניים, עיניים מטושטשות ועוד יכולים להיות סימפטומים שנוצרים מאותה ישיבה ממושכת.

 

הישיבה הממושכת באופן כללי יכולה ליצור גם כאבי גב תחתון עקב אי זרימת דם תקינה לירכיים ולישבן מה שגורם ללחץ על הגב התחתון. מעבר לכך ישנן נקודות מעוררות כאב שנוצרות בגלל הישיבה הזו.

לכן פעמים רבות שאדם מתלונן בפני המטפל שלו על כאבי גב תחתון, חלק מן הטיפול לא נעשה בגב אלא ברגליים ובישבן בכדי לשחרר את הלחץ שנוצר משם.

אחד הגורמים שלא הרבה יודעים זאת לפריצת דיסק הוא דווקא ישיבה ממושכת ולאו דווקא תנועה חדה שנעשתה כמו שחושבים.

 


עמידה ממושכת- בעמידה ממושכת אנו מפעילים לחץ רב על כל הגוף שלנו ובעיקר על כפות הרגליים הקטנות שנושאות גוף שלם.


אותן כפות רגליים בשלב מסוים, כאשר הגיעו לגבול היכולת שלה, מה שאומר שהן כבר כואבות מידי מחזירות את כל הלחץ שהן קיבלו כלפי מעלה- כלומר לשאר הגוף.

כתוצאה מכך נוצרים סימפטומים כואבים מאוד כגון:

שרירים תפוסים ברגליים (בעיקר בשוקיים), כאבי ברכיים, כאבי גב תחתון, קושי לעמוד, קושי לנוע, קושי לקום מהמיטה או מכיסא בצורה שלה אנו רגילים, קושי לקפל או למתוח את הרגל וכדומה.

הלחץ שמגיע אל הגב התחתון יכול לעלות אם לא מטפלים לאט לאט גם לכיוון הגב העליון ואנחנו כבר יודעים מה יכול לקרות אם הגב העליון כאוב או תפוס.

 


הליכה ממושכת- כאשר אנו הולכים בסביבות 200 שרירים בגוף עובדים בסנכרון מדהים ביניהם.


200 שרירים פעילים אזורי שונים בגוף, שרירים שונים, מפרקים שונים וכו'.

כבר הבנו משתי הסיבות שלמעלה כי עומס יתר על הגוף יוצר נזקים קלים וחמורים כאחד.

לכן ברור לנו שגם עומס יתר בהליכה לא פחות חשוב או מסוכן מעומסים אחרים בגוף.

גם פה יכולים להיווצר כאבי רגליים והסימפטומים הנלווים אליהם וגם פה כמובן יכולים להיווצר כאבי גב עליון והסימפטומים הנלווים אליו.

 

ישנם כמובן עוד גורמים רבים שיכולים לגרום לנו לכאבים כאלו ואחרים, כמו תרופות, זריקות ( שמעבירות את הכאב אך לא מטפלות בבעיה שגרמה לכאב), שומנים בדם ועוד.

במאמר זה דאגתי להביא בפניכם את הפעולות שרובנו עושים ביום יום מבלי לשים לב עד כמה הן יכולות להפוך את חיינו לבלתי נסבלים עקב הכאבים העצומים שנוצרים מהם.

 

אז מה אפשר לעשות בכדי למנוע/ למזער/ להקטין את הנזקים?

 

מכיוון שלרוב אנו לא משנים את התנאים שיוצרים לנו את הבעיות הנ"ל, כמו מקום עבודה, תחביב מסוים וכדומה עלינו לנסות לטפל בגופנו בצורה הטובה ביותר בכדי לא להגיע למצבים כאלו ואחרים:

 


ספורט- לחיזוק העצמות והשרירים, לזרימת דם תקינה יותר, לניקוז רעלים מהגוף ובאופן כללי למניעת ניוון שלרוב מורגש או מחמיר עקב הפעולות שציינתי קודם למעלה.


 


הליכה- לא ממושכת, הליכה שבה אינכם מרגישים כי העמסתם יותר מידי על גופכם. מומלץ להתחיל ללכת בהדרגה בכדי שהגוף יתרגל לפעולה החדשה. ההליכה עוזרת להזרים דם לרגליים ומקלה על כאבי גב תחתון ואף מעלימה אותם. כמו כן ההליכה מזרימה את הדם בצורה טובה יותר את הלב ואל שאר האיברים בגוף.


 


מתיחות- אם אתם יושבים בעבודה למשל, עשו מעט מתיחות לידיים ולכתפיים שלכם, שחררו גם את רגליכם כל כמה דקות ובכך תקטינו את הלחץ שנוצר בגוף. באופן כללי מומלץ לעשות מתחיות שונות בגוף כאשר אתם קמים בבוקר ולפני שאתם הולכים לישון.


 


טיפולי מגע- רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו, טווינא וכדומה מומלצים על בסיס חודשי ולמי שיכול פעם בשבועיים או פעם בשבוע

תגובות

גולן לביא
גולן לביא
גולן לביא הינו המייסד והמחזיק של "מרכז, מטפל משנת 2004, מרצה בכיר לקהל הרחב ולמטפלים ומפתח שיטת GTM. עיסוי רפואי שיקומי...