מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עיסוי רפואי שיקומי

כמוניבלוגיםעיסוי רפואי שיקומיסובל/ת מכאב? בעיה פיזית כלשהי? בואו לאבחן את עצמכם ולגלות למה זה קורה לכם

סובל/ת מכאב? בעיה פיזית כלשהי? בואו לאבחן את עצמכם ולגלות למה זה קורה לכם

05/03/13 15:59
734 צפיות

 

פעמים רבות אנו מקבלים מכה או סובלים מכאבים באזורים מסויימים.

ייתכן כי אנו חולים במחלה מסויימת שבחלקה החלק הנפשי קשור להיווצרותה ואנו לא מבינים למה זה מגיע לנו.

לרוב אנו בני האדם חושבים שכאב זה דבר רע, אך ניתן להסתכל על הדברים גם בצורה הפוכה ולומר כי כאב זהו דבר טוב!

מדוע?

מכיוון שכאב מספר לנו על חוסר איזון שקיים לנו בגוף ו/או בחיינו!

 

לכן החלטתי לתת לכם כלים בסיסיים אך מעניינים לנסות ולהסתכל על חייכם בצורה קצת שונה, להסתכל על גופכם ולהתחבר אליו בראייה אחרת, בראייה של הרפואה המשלימה- "ראייה הוליסטית" .

חשוב לציין שלא מדובר כאן על בעיות גנטיות, למרות שגם הן יכולות להשפיע אך זה כבר שייך לאבחון מעמיק יותר.

כמו כן אפשר להסתכל בראייה נוספת והיא: אם למשל עברתם תאונת דרכים ונפגעתם באזור כלשהו, אתם יכולים לשאול את עצמכם למה זה קרה לי באזור הזה של הגוף? מה אני צריך ללמוד מכך? וכדומה.

הרי ידוע שפעמים רבות אנשים שנפצעו או חלו אמרו שהפציעה או המחלה הצילה להם את החיים- דבר שנשמע הזוי.

לרוב כאב או פציעה יכולים לקרות רק בגלל דבר אחד או שניים בחיים שמשפיעים או השפיעו על חיינו בצורה משמעותית ולכן חשוב לא להתפזר ולהתחיל לבחון את כל החיים שלנו בצורה שתוציא אותנו מדעתנו :)

 

1. ידיים- אם אתם סובלים מבעיות כלשהן בידיים שמגבילות אתכם פיזית באופן חלקי או מלא, אתם צריכים לבדוק מה בעשייה שלכם בחיים שגוי/ לא נכון לכם וכדומה.

מדוע?

בידיים שלנו אנו למעשה עושים דברים: יוצרים, עובדים וכדומה. ניקח לדוגמא אדם שעובד בעבודה שמצריכה פעילות עם הידיים אך העבודה הזו היא לא מה שחלם או היה רוצה לעשות. ייתכן שיש דבר כלשהו שהוא כבר זמן רב חולם לעשות, אך דברים שונים ניתבו אותו לעבודה הזו כמו: כסף, משפחה וכדומה.

הידיים של אותו אדם שאינן מקיימות את יעודן בחיים מבחינה מקצועית, יכולות עקב כך להתחיל לאותת בכאבים וכדומה.

 

2.רגליים- הרגליים למעשה לוקחות אותנו לכל מקום, לוקחות אותנו אל היעדים שלנו גדולים כקטנים.

הן לוקחות אותנו לעבודה, לסופר, לחברים וכדומה.

לכן כאשר אנו סובלים מכאב או פגיעה ברגליים עלינו לשאול את עצמנו שאלות כגון: האם הדרך שבה אני הולך בחיים היא הדרך בה רציתי? לאן בעצם אני רוצה להגיע בחיי?

שאלות כאלו עוזרות מאוד לקבל פרספקטיבה חדשה על החיים ואולי גם להציב את האמת בפנינו.

טיפ קטן: אם החלטתם לאן אתם רוצים להגיע והחלטתם "ללכת על זה", קבעו לעצמכם זמן מוגדר להשגת היעד- מי שלא מציב זמן לא משיג את המטרה.

 

3. עורף- כאבים בעורף או אולי תפיסות בעורף יכולים להעיד פעמים רבות על אנשים עקשנים, "קשי עורף".

יש לשאול את עצמכם שאלות כגון: היכן אני בחיי בוחר להיות קשה? האם אני בעצם קשה עם אחרים או אולי עם עצמי? שאלות כאלו פעמים רבות מלמדות אותנו שאנו פעמים רבות מתעקשים לחינם, על דברים שאינם באמת מהותיים בחיינו ולא ישברו את שגרת חיינו.

הבעיה היא שהעקשנות שלנו פעמים רבות פוגעת בנו ובאחרים גם פיזית וגם נפשית.

טיפ קטן: עקשנות היא דבר שיכול להיות חיובי, אך כדי להבחין בין אם היא חיובית או שלילית, עלינו לפקוח את ענינו ולראות האם יש מי שנפגע ממעשינו ובמיוחד כיצד זה משפיע על חיינו.

 

4. עיניים-

אנשים שרואים לרחוק- אלו אנשים שקשה להם להסתכל פעמים על ההווה ומסתכלים רק על העתיד, קשה להם לראות מה קורה סביבם כעת ולכן פעמים רבות החברה כועסת עליהם שהם לא מבינים אותה.

אלו אותם אנשים שכאשר אתם מתחילים לספר להם משהו, הם כבר אומרים שהם מכירים או דורשים ממכם כבר להגיע לפואנטה.

 

אנשים שמסתכלים לקרוב- אלו אנשים שפעמים רבות קשה להם לנסות להסתכל קדימה אל העתיד ופעמים רבות כשהם כן מסתכלים על העתיד הם מסתכלים עליו באופן שלילי.

אלו אנשים שגם קשה להם להסתכל על התמונה הרחבה בנושאים שונים ולכן פעמים רבות הם מפספים פרטים, אנשים וחוויות בחיים שיכולות לשנות את חייהם מקצה לקצה.

 

5. שיניים- אנשים שהשיניים שלהם נושרות, חסרי שיניים וכדומה: אלו אנשים שעברו ועוברים חיים לא קלים, חיים קשים והשיניים מייצגות את הרצון לאחוז בחוזקה, "לנגוס בחיים" מבלי להרפות עד אשר הגוף כבר עייף מידי.

 

6. בטן- בטן מייצגת את הרגשות שלנו. משפטים כמו: "יש לי תחושת בטן", או "יש לי פרפרים בבטן" ממחישים בדיוק את משמעות הבטן בראייה הוליסטית.

לבטן יש מספר אבחונים שונים בהתאם לבעיה ולכן אתן הקדמה קצרה:

אוכל מושווה לחוויות שלנו בחיים, כלומר אנחנו אוכלים כמו שאנחנו אוהבים לחוות או איך שבאמת היינו רוצים לחוות את החיים, לדוגמא: אדם שאוכל מהר, אוהב לטרוף את החיים, החיים שלו תמיד בתזוזה ולהפך.

הקיבה אשר מעכלת את האוכל היא למעשה בראייה ההוליסטית מעכלת את החוויות שלנו בחיים לטוב ולרע.

 

עצירות- אדם שחווה חוויה בין אם היא טובה או רעה וקשה לו להשתחרר ממנה, הבטן חווה את עוצמת הרגשות ונוצרת עצירות. עצירות קורה גם לאנשים שאוגרים דברים בבית וכדומה.

 

שלשולים- אנשים שקשה להם לעכל חוויה שהם עוברים או עברו ומנסים להשתחרר ממנה במהרה ולכן לא מעכלים את האוכל טוב וכך הבטן מגיבה.

 

קרוהן, מעי רגיז- אנשים שחווים כעסים עמוקים מאוד, לפעמים רדומים שגורמים לבטן להגיע למחלות לא קלות כאלו.

על המחלות האלו אפשר להקל משמעותית בסימפטומים שלהן ברפלקסולוגיה וטיפולים נוספים אך לא ניתן להעלים את המחלה גם ברפואה המערבית.

 

הקאה- אדם שמקיא למעשה לא רוצה בכלל לחוות את החוויה שהוא עבר או עובר ולכן מקיא את האוכל= חוויות בחיים.

 

אם יש לכם בעיה/ כאב או איבר אחר שלא ציינתי כאן- אתם מוזמנים לשאול אותי ואני אשתדל לתת מענה לכך

תגובות

גולן לביא
גולן לביא
גולן לביא הינו המייסד והמחזיק של "מרכז, מטפל משנת 2004, מרצה בכיר לקהל הרחב ולמטפלים ומפתח שיטת GTM. עיסוי רפואי שיקומי...