מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםמחבק הנמריםכללי התמחות הטאי צ'י

הרבה התחילו ללמוד טאי צ'י ועזבו בטענה שזה משעמם. השאלה היא למה משהו שמפגיש אותך עם עצמך משעמם אותך.

מאת משהאטס
03/04/10 9:51
1613 צפיות
  
כללי התמחות בטאי צ'י
 
ניתן להשוות את לימוד הטאי צ'י, ללימוד נגינה על כלי כמו פסנתר או על כינור. הלימוד לא מסתיים לעולם. פסנתר או כינור, הינם כלים מורכבים שהוירטואוזיות בנגינה עליהם היא אין סופית. על אחת כמה וכמה, ההוויה שלך כאדם.
 
 

הייה רגוע. הרצון להיות "טוב" בטאי צ'י, יתחיל תמיד כוויתור מבחינתך. תנועות הטאי צ'י מבוצעות לאט כדי לאפשר לך פנאי להתבוננות ורכישת מודעות. כניסה לעולם הטאי צ'י ב"מוד" תחרותי לא תועיל לך.

 

הגעה לשיעורים ואימון יומי. לפחות בשלבים הראשונים תגיע לכל השיעורים. הנוכחות הפיזית בשעורים חשובה מאוד. שיעור הוא חלק שיעורי ממכלול שלם ובמקרה של טאי צ'י בדומה להשוואה ללימוד נגינה, המכלול הוא ענק. אנשים שונים זה מזה במראם, בגודלם ובתנועתם. זאת במישור הפיזי על פני האדמה. אולם אם נצרף למשוואה הזאת את המרחק מהאדמה עד למרכז כדור הארץ מתחת, או עד השמיים ממעל.  או גם את המושג נצח. הרי שהשינויים בין בני האדם בטלים כמעט. כאן יתווספו ערכים כמו כנות, נוכחות וכבוד.

 

רצף מודעות. הקשב בכל עת למפגש ההתמזגות של הנפש עם הגוף. הנפש היא הצ'י והממשק שלה עם הגוף הוא תהליך של התגשמות ודחיסות מרוח לחומר. פתח נתיב של נשימה מהנחיריים עד לאיזור שמתחת לטבור. נשום אל איזור זה והיה פתוח לתחושות. למד את שפת הממשק ותוכל להניעו לפי הצורך. השתמש בדמיון אם צריך. חלקו של הדמיון בהתחלה מהווה כשליש מתהליך הלימוד ועם הזמן אפשר לוותר עליו בכלל. את הנתיבים בהתחלה מדמיינים לאחר מכן באות התחושות שלא דורשות דמיון ותהליך השאיפה נשיפה הוא תהליך פיזי ולא דמיוני.

 

נחמדות וסבלנות. לאנשים קשה להגיד על עצמם אני מושלם. אבל למעשה, אין רגע יותר שלם מהרגע והנוכחות בו, באותו הרגע עצמו. הביקורת העצמית, עקב נטייה, או עקב תחרותיות פוגעת בנוכחות השלמה המתקיימת באופן לא תלוי. התחבר לשם תוך חיוך שהכל בסדר והכל יתאזן. זה הרגע הנדרש כדי להתחיל מדיטציה בתנועה.

 

אמנות לחימה. איך נלחמים עם יריב שהוא יותר חזק ממך, יותר מהיר ממך ובעל טכניקות לחימה יותר מתוחכמות משלך? ובנוסף יריב שאף פעם לא עוזב אותך?

 

המורה. כשבע שנים נדרשות ללמוד את תנועות הטאי צ'י חמש נוספות להפנים אותן  ועוד מס' שנים לדעת איך לתעל צ'י. לא כדאי ללמוד באופן קבוע טאי צ'י ממורה עם פחות מחמש עשה שנות ניסיון.

 
משה אטס
054-4810964
www.taichiyoudefineit.com

תגובות