מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החיים על פי דן

מחקר חדש קובע כי פעילות גופנית אצל תלמידים בבית ספר עשויה לשפר הקשבה וזיכרון.

מאת Dbz
24/08/14 16:53
1049 צפיות
במחקר שפורסם בכתב-העת Frontiers in Human Neuroscience, שנעשה בראשותה של לורה צ'דוק היימן,  דווח כי ילדים רזים יש להם יותר חומר לבן במוח מאשר אלו השמנים. החומר הלבן הנ"ל עוזר להקשבה וזיכרון, והוא חיוני לחיבור חלקים שונים של המוח יחד.

המחקר הוא המחקר הראשון אשר מצא קשר בין פעילות גופנית לחומר הלבן בקרב ילדים. מחקרים קודמים התמקדו בצורות שונות של המוח, כגון ההיפוקמפוס, אשר יש לו תפקיד בשיפור הזיכרון, ואיך הפעילות הגופנית השפיעה על גודל צורות אלה. לעומת זאת, במחקר הנוכחי, צ'דוק היימן ושותפיה, הראו שהורדת השומן אשר באה עם פעילות גופנית עשויה להביא לתועלות נוספות במוח גם כן, כמו שיפור הדרך בה אותות נשלחים למוח דרך החומר הלבן.

מה שעדיין לא ברור הוא האם החומר הלבן הגדול עשוי לתרום לאיי.קיו. גבוה יותר או לציונים טובים יותר בבית הספר. מה שתוצאות המחקר מראות, בכל זאת, הוא שפעילות גופנית עשויה להיות מרכיב חשוב בהשארת מוחם של התלמידים פעיל במהלך הלימודים. 

"אנו מקווים שהמחקר שעשינו יעודד דרך חיים פעילה יותר מבחינת פעילות גופנית" אומרת צ'דוק- היימן. כיום אנו יודעים שפעילות אירובית להצרת היקפים קשורה לגודל הצורות במוח שלנו".

הידיעה על המחקר הנ"ל פורסמה במהדורה המקוונת של ה"Time Magazine"

תגובות

Dbz
Dbz
בס\\"ד רווק דתי (כיפה סרוגה), אינטיליגנטי, רגיש, בעל חוש הומור, מתעניין בתחומים רבים.