מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

נפש בריאה בגוף בריא

כמוניבלוגיםנפש בריאה בגוף בריאמחפשים רשימת מחלות מקצוע?

מחלת מקצוע היא בעצם סוג של תאונת עבודה, אך היא מופיעה בעקבות חשיפה לחומרים כימיים, ביולוגיים או גורמנים מכאניים. לפניכם רשימת של מחלות מקצוע מסודרות ע"פ סוג החשיפה במקום העבודה.

03/09/14 11:01
2251 צפיות
מחפשים רשימת מחלות מקצוע?
מחלת מקצוע מוגדרת בתור תאונת עבודה למעשה, אלא באופן שונה. בניגוד לתאונה שנובעת מאירוע חד פעמי, הרי שכל מה שמופע בתוך רשימת מחלות מקצוע, למעשה מייצג מתופעה רפואית שקרתה למטופל בעקבות תנאי העבודה שלו, באופן ישיר, עקב ליקויים בתנאים - אשר הובילו למחלה שלו. בתוך רשימת מחלות מקצוע יש עדכונים מעת לעת שחשוב להכיר, ויש להבין שרק המחלות שנמצאות ברשימה - הן מחלות אשר משרד הבריאות ומשרד הרווחה מכירים בהן כמחלות מקצוע. אז מהן המחלות?   דוגמאות לקבוצות של מחלות מקצוע רשימת מחלות מקצוע שנובעות מחשיפה לחומרים כימיים - קדחת המתכות, דלקת עור, התכייבות כרונית, צהבת הנובעת מהרעלה, צורנית, מחלות שנובעות מחשיפה לשרפי אפוקסי, ועוד מחלות שונות. כאמור, כל המחלות הללו נגרמות בשל חשיפה מוגזמת לחומרים בעלי השפעה כימית על גוף האדם.   רשימת מחלות מקצוע מסוג סרטן הנובעות מחשיפה לחומרים כימיים - אסבסט, בנזן, ניקל, ניקל קרבוניל, פחמנים ארומטיים, ועוד. כל אלו חומרים כימיים מסוכנים מאד שחשיפתם לעובדים במקום העבודה, גורמת להתפתחות של מחלות סרטניות.   רשימת מחלות מקצוע הנובעות מגורם מכאני ו/או פיזיקלי: חשיפה לקרינה אינפרא אדומה, מחלות הנובעות מצלילה, מחלת החפרים, עווית השרירים, מחלות נגרמות עקב חשיפה לקרני לייזר, ברוסיטיס, דלקות בגיד ובכף היד, חשיפה לקרינה מייננת, ועוד תופעות רבות. הפעם מדבור על מחלות שנגמרות כאמור עקב חשיפה לתנאי שטח מכאניים או פיזיים, שמובילים למחלות. גם ירידה בשמיעה, נכנסת לקטגוריה זו.   רשימת מחלות מקצוע הנובעות מגורם ביולוגי: ריאת החקלאים, צפות, שיתוק ילדים, גחלת, הפטיטיס מסוג B, ועוד. אלו המחלות שבשל חשיפה של העובד לחומר ביולוגי - כגון חשיפה לחי, לצומח, או לחיידק או לווירוס - הן מתפתחות בגוף האדם.   מה עוד כדאי לדעת? כאמור, זוהי רשימה חלקית בלבד. הרשימה המלאה נמצאת באתרים השונים, ובמשרד הכלכלה אפשר לקבל את הרשימה של המחלות כולל השמות הלועזיים שלה. אם יש לכם חשד שיש לכם מחלה שכזו - כדאי לראות שקודם כל היא כלולה ברשימה, ואז לפנות לבדיקת זכויותיך מול המוסד לביטוח לאומי.

תגובות