מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםלראות את המוות מול העיניים

03/09/14 19:28
1155 צפיות
אז היום אחרי חצי שנה של דחיות והסתבכויות סוף סוף הגעתי למרפאה של הפרעות אכילה בשיבא ,  איך שנכנסתי נתקלתי בדמות שכאילו נלקחה מהסרטים המפחידים של השואה - שלד שוכב על מיטה ומדבר .. אח"כ הסתבר שזאת בכלל נקבה .. אני חושבת שזה הדבר הכי מפחיד שראיתי בתקופה האחרונה.. המראה המזויע הזה נתן לי להבין עד כמה המחלה הזאת יכולה להיות הרסנית ונוראית ועד לאן זה יכול להגיע .. שמעתי סיפורים בעבר על אנורקסיות שמתו אבל שרואים את זה ממש מול העיניים זה מרעיד לך משהו בפנים ...

נכנסתי לחדר בהמון חששות ופחדים .. מה יהיה  ? זה מפחיד פתאום לנסות לצאת מהמקום שאת כל כך רגילה אליו למרות שהוא שחור ומגעיל אבל זה המקום המוכר וה"נוח" שלי - לאכול להקיא לאכול להקיא פתאום אומרים לך לא . את רק אוכלת וזהו בלי להקיא . זה נורא .

המליצו לי להתאשפז אישפוז מלא או אשפוז יום אבל אני דחיתי את שתיהם .. מהסיבה שידעתי שאני מסוגלת להשתגע ולאבד עשתונות ברגע שימנעו ממני ללכת לשירותים...  גם מה יגידו .. מה יחשבו .. לא מסוגלת לחשוב על זה ולא להתסכל על הפרצופים אח"כ .. אז ננסה להתחיל בטיפולים רגילים ומשם נראה איך יתפתח  זה כל כך מתסכל ומיאש ! 

 המודע אומר אני כל כך רוצה לצאת מזה כבר ולהיות רזה בריאה ונורמאלית זה הכל !

אבל משהו בי יותר חזק ממני לא נותן לי לחשוב ולהאמין לזה ורק לשנוא ולהכאיב לעצמי כל היום מסביב לשעון ..

אז אני לפני התחלה של משהו לטוב או לרע זה חייב להשפיע איכשהו ... אני מקווה שהפוסט הבא יהיה טיפה יותר חיובי ואופטימי מזה . . .

 

תגובות

מיכל-אפק
03/09/14 20:34

הי דניאלה,

אכן מחלה קשה וארורה.

בין שורותיך נשמע שגם את נפלת למקום לא פשוט, ומחלתך גם היא דומיננטית. למעשה כתבת שאת לא מוכנה עדיין לוותר על ההפרעה. אז אני תוהה - מה מטרת הטיפול שאת בוחרת ללכך אליו? כי כמו שכתבת נשמע שדווקא מקרה כשלך נדרש בו אישפוז, שמישהו אחר ייקח את האחריות, ישמור עליך וייגן עליך מפני מלתעות המחלה הארורה. אני ממליצה לך לשקול בשנית. או להחליט שאת נותנת צאנס של עד שלושה חודשים לטיפול אמבולטורי מרפאתי, ואם לא נראית התקדמות כלשהי בתדירות הסימפטומים - לבחור לעבור לאישפוז. הקושי שאת מדמיינת שתחווי ללא ההקאות מוכר היטב במחלקה, ובדיוק בזה מטפלים.

דניאלה32
03/09/14 20:39

היי מיכל אני מאד רוצה לצאת מזה חברה טובה שלי היא זאת שקבעה לי את התור הראשון והחלטתי שאני באמת מנסה לטפל אני לא חושבת שיש מישהי שבתוך זה ואומר וואלה איזה כיף לי אני ממש מקווה שעל ידי זה שאני יגיע למרפאה אני באמת ינסה לשנות הרגלים אני יודעת שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי אבל לפחות אני מנסה ומפחדת פחד מוות ...

מיכל-אפק
03/09/14 21:43

אכן אמביוולנטיות ופחד עצום להיפרד מהמחלה הם ידועים ומוכרים היטב. אני מעריכה את הצעד שעשית ובעיקר שמחה עבורך. אני יודעת שלפעמים אין ברירה וצריך ללכת את כל הדרך הארוכה והמייסרת של המחלה וההחלמה, בלי קיצורי דרך ובלי זירוזים. אני מאחלת לך תהליך מוצלח. תעדכני איך הולך. מיכל

דניאלה32
03/09/14 21:52

תודה רבה מיכל , אני קוראת תגובות שלך לבנות או בכלל לאנשים ואני מקוה בשבילך שאת מבינה כמה את עוזרת ותומכת וזה ממש לא ברור מאליו.. אני יכולה להגיד לך על עצמי שאין לי אף אחד שתומך בי או מבין אותי ושאני נכנסת לפה וקוראת תגובות אני נאנחת .. אז תודה .. :)

ליב1
04/09/14 13:11

דניאלה יקרה,

כל כך מזדהה איתך. גם אני בולימית. בטיפול כבר שנה וחצי ולא מרגישה שאני מתקדמת הרבה. אולי הוספתי עוד כמה דברים לתפריט בימים שאני לא מבלמסת.

בולימיה זו ממש התמכרות. אם אני לא מבלמסת ומקיאה בימים שתכננתי- אני נלחצת. ממש קשה להשתחרר מזה. לכן אני מבינה אותך שקשה לך להתאשפז- כי אז לא תוכלי להקיא, והקאה בשבילנו- זה סוג של שחרור. כן, זה מאוד עצוב.

מצד שני, השלד שראית על המיטה בביה"ח שיבא מראה לנו שאנורקסיה יכולה להיות אפילו יותר גרועה.

ליבי איתך, תהיה חזקה. נקווה שקבוצת התמיכה בתל השומר תיפתח מהר ככול האפשר- ואולי ממנה תצא הישועהsmiley

דניאלה32
05/10/14 1:25

תודה רבה ליבי על התמיכה אני מעריכה את זה מאד ומאחלת החלמה מהירה גם לך בקרוב ... פה בשבילך  :)