מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הפרעות נפשיות

11/05/16 17:18
1193 צפיות
כולנו עברנו מקרים ואירועים רבים בחיינו, מקרים טובים ומעוררי השראה וגם מקרים שהם פחות טובים כאלה שמשאירים חותם שלילי באופי שלנו, או מעצור מסוים שחוסם ולא נותן לנו לראות את הם החיים בצורה נכונה בצורה בריאה.
זהו סיפור על ילד אחד שראה ושמע את ההורים שלו רבים ומתווכחים ואז הוא שומע מהם "אני רוצה להתגרש", מה עובר לילד הזה בראש באותו רגע? מה הוא מרגיש? ומה הוא למד מהמקרה הזה? רוב הילדים נוטים להאשים את עצמם בכל מיני מקרים כאלה, למרות שזה לא קשור אליו אבל המוח של הילד הקטן אומר "הם בטח רבים בגללי, בטח בגלל ששברתי את הצלחת בבוקר" הוא מתחיל להרגיש רגשות אשמה וכעס עצמי ולא רק זה אלא שהרגשות האלה מתחברים עם המילים "אני רוצה להתגרש", ומה הוא למד מזה? הוא למד שמערכות יחסים נועדו לכישלון. 
ואז הוא גודל ומשום מה כל מערכות היחסים שלו נגמרים תוך זמן קצר ובעיקר בגלל שהוא לא התייחס אליהם ברצינות, כי כל פעם שהוא מרגיש רגשות אשמה או כעס עצמי בגלל כל מיני טעויות שגם ככה כולנו עושים אותם בחיים , אוטומטית הרגשות האלה מקשרים לעצמם את המקרה הזה שהוא חווה בילדות, ואז הוא מחליט שהקשר הזה הוא נועד לכישלון מלכתחילה, והוא גודל יותר הוא מבין שהוא צריך להתחתן... ואתם רק יכולים לתאר לעצמכם איזה חיי נשואים הולכים להיות לו, במיוחד שהוא מתוכנת לפסול או להכשיל את מערכות היחסים שלו, כמו בכל מערכת יחסים שהייתה לו לפני, אז, או שהוא נהייה אובססיבי כלפי בת הזוג שלו כי הוא החליט "שלא משנה מה אני לא אהרוס את מערכת היחסים הזאת" הוא התחיל להשתדל ולהתנהג יפה לאשתו ודואג לה ומרצה אותה בכל דרך שהוא יכול כי הוא החליט לקחת את עצמו בידיים, ואז... אשתו עשתה משהו שהוא לא כל כך אהב.. ואחר כך שוב עשתה איזה משהו, איזה מחשבה תכנס לו לראש? "שלא משנה מה אני אעשה כדי לשמור על מערכת יחסים הזאת" בכל זאת "הם נועדו לכישלון".. או שמלכתחילה הוא יחפש את הטעויות שאשתו עושה וכמו שכולכם יודעים כולנו עושים טעויות וכל מי שמחפש בסופו של דבר, גם מוצא אותם, ולמה הוא התחיל לחפש אותם? כי הוא יודע מראש שמתישהו ובסופו של דבר הם יתגרשו. עד שיום אחד היה ביניהם פיצוץ והם מחליטים להיפרד ולהתגרש. מתי כל זה התחיל ? זה התחיל בזמן שהוא היה קטן ושמע את ההורים שלו רבים. 
אחרי תקופה הוא נכנס לדיכאון כי בסופו של דבר הוא הגיע למסקנה שהוא לא יוצלח ולא משנה מה הוא עושה, פשוט לו הולך לו, ואחרי שהוא ניסה תרופות כדי לצאת מהדיכאון ולא הצליח, הוא הגיע אלי לקליניקה מיואש ואומר לי ניסיתי לטפל בזה בכל דרך אפשרית, מתחיל מפסיכולוג ונגמר בכדורים, שום דבר לא עזר. מסתכל אלי ואומר "אל תיעלב אבל אני לא מאמין שתוכל לעזור" אז שאלתי אותו, אז למה באת? הוא אמר "כדי להוכיח לעצמי שניסיתי הכול".
עברה שנה מאז חמשת הפגישות שהוא טופל אצלי, והיום אני מקבל טלפון ממנו, 
הוא מספר לי שהוא חזר לאשתו ועכשיו היא בהריון, לא רק זה אלא גם, בערך חודש אחרי שסיימנו את הטיפול, הוא התחיל ללמוד וגילה שיכול לצאת ממנו רואה חשבון לא רע בכלל.
 

תגובות

נתן חיימוב
נתן חיימוב
שמי נתן חיימוב מנחה ומטפל מוסמך בNLP ובדמיון מודרך בשיטה האמריקאית, מייסד ומנהל קליניקה טיפולית "מרכז טיפולי בדמיון...