מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הפרעות נפשיות

כמוניבלוגיםהפרעות נפשיות"קחו חצי כוס מים ותחזיקו אותה אם יד ישרה"

"קחו חצי כוס מים ותחזיקו אותה אם יד ישרה"

18/05/16 11:36
849 צפיות
"קחו חצי כוס מים ותחזיקו אותה אם יד ישרה"
איש עסקים אחד פנה למרכז הטיפולי בין היתר הוא ציין שהוא מוצא את עצמו במצבי רוח משתנים מפעם לפעם, פעם הוא בדיכאון ונמאס לו מהכול, ולפעמים הוא מרגיש מין מתחים כאלה באזור החזה, אבל הוא מתגבר אליהם ולא נותן להם שליטה על חיי היום יום שלו, בטענה "אני חייב להיות חזק, יש לי משפחה להאכיל".. ובאמת הוא בחור חזק. 
אבל הסיבה האמתית שהוא הגיע אלי היא בשל מצבי הלחץ שהוא חווה מדי יום בעבודה שלו, הוא כל הזמן חייב להיות מעודכן להיות בפוקוס מלא ואם האצבע על הדופק. והוא רצה פשוט ללמוד להתמודד אם הלחץ הזה כדי לשפר את התפקוד שלו גם בעבודה וגם בבית.
אני אומר לו "זה טוב שיש לך יכולת שליטה עצמית כזאת גבוהה, זה אומר שאתה בן אדם חזק מאוד" והוא עונה לי "אני חייב להיות כזה", וזה באמת מראה שהוא בן אדם מאוד אחראי.
מזגתי חצי כוס מים והבאתי לו הוא אומר לי "לא תודה, אני לא צמא" אמרתי לו לא צריך לשתות פשוט תחזיק את הכוס אם יד ישרה, כמה היא כבר שוקלת? פשוט תחזיק.. בהתחלה, הוא החזיק ומסתכל עלי במבט כזה, כאילו, מה אתה רוצה?, ואז הכוס התחילה להיות יותר ויותר כבדה וגם היד מתחילה להתעייף עד שהוא כבר לא יכל להחזיק יותר, הוא הניח את הכוס על השולחן שאלתי אותו "למה הנחת את הכוס?" הוא אמר לי ש"אם לא הייתי מניח היא פשוט הייתה נופלת" ..
זה בדיוק העניין, אנחנו בני אדם, אנחנו לא מכונות, וכולנו עוברים משברים בחיים שלנו, "מצבי הלחץ שלך זה לא הבעיה, מצבי הלחץ שלך זה התוצאה של הבעיה".. 
זה היה לפני 4 חודשים והיום התקשרה אישתו, "אני לא יודעת מה עשיתם לו אבל מאוד מודה לכם כי מאוד התגעגעתי אליו.
 

תגובות

נתן חיימוב
נתן חיימוב
שמי נתן חיימוב מנחה ומטפל מוסמך בNLP ובדמיון מודרך בשיטה האמריקאית, מייסד ומנהל קליניקה טיפולית "מרכז טיפולי בדמיון...